combinatie aktief en passief speakers

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • i_k
    • Aug 2007
    • 1

    combinatie aktief en passief speakers

    Beste geluidstechneuten,
    wie kan me helpen, ik wil een setje active jbl Eon combineren met een setje passieve subs, uiteraard met versterkers.
    weet iemand uit zn hoofd welke uitgang van de jbl naar de versterker te sturen of moet ik t anders doen en bijv. twee keer de dj mixer uit gaan?

    bedankt voor de interesse.

    vr gr i_k
    Last edited by i_k; 02-08-07, 13:26.
  • Dimi
    • Oct 2002
    • 91

    #2
    Ik ken de in/outs van een JBL EON niet. Maar lijkt me dat deze gewoon een parallele line in en uit hebben? Makkelijkst lijkt me om eerst naar je verster te gaan (heeft waarschijnlijk ook wel weer line outputs) en dan naar je JBL's te patchen. Mooist zou een active cross-over zijn en dan de JBL speaker voeden met een gelowcut-signaal en je amp voor de subs met een laagsignalen. Meerdere mogelijkheden dus, lijkt me.

    Comment

    • MarkRombouts
      • Jan 2005
      • 1391

      #3
      Het signaal voor de versterker van je subs zul je absoluut moet filteren, zodat de subs alleen het laag weergeven, tot bijvoorbeeld 100 Hz.

      De meeste mixer hebben hiertoe geen mogelijkheden en dit zul je dus na de mixer met een crossover moeten doen. Vanuit die crossover kun je dan ook het midhoog signaal voor je actieve Eons halen. Het is eventueel wel mogelijk om de Eons gewoon een fullrange signaal te geven, afhankelijk van of dit in combinatie met de subs goed klinkt.

      Comment

      Working...