Pioneer CMX3000 of Denon DN-4500

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Didier
    • Aug 2002
    • 323

    Pioneer CMX3000 of Denon DN-4500

    Ik ben op zoek naar een dubbele 19" cdspeler. Nu zit ik te twijfelen tussen een occasion CMX3000 of een nieuwe DN4500...

    Ik werk al jaren met pioneer (cdj100s), dus daar gaat eigenlijk mijn voorkeur naar uit. Echter heeft de denon MP3-ondersteuning wat ook wel eens handig zou kunnen zijn.

    Wie heeft met beide spelers gewerkt en kan zeggen welke beter/fijner/stabieler werkt? Wel graag je mening een beetje onderbouwen, zodat ik er ook wat aan heb :-D Ik ben benieuwd naar zowel de plus als de min-punten van de een ten opzichte van de ander.
    Zuid-Limburg
  • Jamm
    • Mar 2006
    • 41

    #2
    Denon!

    waarom?

    De een houdt van Denon, de ander pioneer, weer een ander..

    Heb ooit een pioneer cmx3000 gehad, en helemaal niets mee.
    Nu alleen denons... ook helemaal niets mee.

    Welke je fijner vindt dat is helemaal aan jou.

    Zijn beide kwalitatief goede spelers,
    maar zou zeker voor de denon gaan om zn mp3 functie! Doe je het niet, krijg je spijt van, wanneer je bijv. playbackshow, karaoke, verzoekjes, en al die leuke dingen doet, dan zul je ongetwijfeld steeds vaker een mp3 cd-tje in je handen gedrukt krijgen! En mensen verwachten vaak gewoon dat je die kan afspelen.
    't Is wat je er zelf van maakt!!

    Comment

    • laserguy
      • Jun 2003
      • 2755

      #3
      Werkt die MP3 bij de 4500 dan eindelijk goed? Er waren in het begin toch gigantische problemen mee dacht ik?
      Beware! To touch these wires is instant death. Anyone found doing so will be prosecuted.

      Comment

      • HR Soundproductions
        • Oct 2005
        • 650

        #4
        Vind beide gewoon goede spelers. CMX3000 heeft met zijn disc-slots nog wel eens last van stof..Verder echt een prima apparaat. Persoonlijk vind ik de MP3 mogelijkheid op de Denon toch wel een pre, voornamelijk vanwege meer flexibiliteit.

        Comment

        • Drive inn tnt
          • Sep 2003
          • 1082

          #5
          Originally posted by laserguy
          Werkt die MP3 bij de 4500 dan eindelijk goed? Er waren in het begin toch gigantische problemen mee dacht ik?
          Dat probleem was bij de 4000, na een update was het redelijk weg maar nog niet helemaal.
          Bij de 4500 werkt het naar mijn wete vrijwel vlekkeloos.
          Vette boksuh meneer

          [FONT=Verdana]Licht is sneller dan geluid, daarom zien veel mensen er intelligent uit, tot je hen hoort spreken.[/FONT]

          Comment

          • De Geluidsman
            • Dec 2005
            • 35

            #6
            Denon DN-4500

            Ja met de DN-4000 waren inderdaad problemen , ook schoot een nummer wel eens naar no1 terwijl je bijvoorbeeld no 12 had geselecteerd
            Daar heeft de DN4500 geen last van , MP3's speelt i vlekkeloos af + hij heeft een BPM counter .
            Ik heb nog nooit mijn dn4500 over horen slaan , gewoon een perfect apparaat , en je kan m als cd drive blijven gebruiken als je bijvoorbeeld ooit een Denon DN HD2500 hard disc controller aanschaft.

            Comment

            • Dr. Edie
              • May 2003
              • 671

              #7
              Ik heb een CMX3000 en ook erg over te spreken.. Lekker snel, nog geen problemen met de slots (2dehands apparaat en zelf een jaar in gebruik).. Hij leest in principe alles, alleen als ie een disc weigert duurt het enkele seconden voor ie hem uitspuugd, dat is het enige nadeel.

              BPM counter werkt snel en erg nauwkeurig, het hele apparaat werkt verder snel alleen geen MP3-mogelijkheid nee =) Wel weer een wave-display wat wel handig is voor drive-in werk en je kent bepaalde stijlen muziek niet..
              Mit freundliche grube,

              Edie

              Comment

              • Imperator
                • Nov 2004
                • 71

                #8
                Ik heb met beide spelers gewerkt en ik ben toch wel voorstander van de denon. Waarom: Hij leest enorm snel cd's in (ook mp3).

                Grt. Pim

                Comment

                • Didier
                  • Aug 2002
                  • 323

                  #9
                  Ik ben uiteindelijk gegaan voor de Denon. Bevalt heel goed tot nu toe, ondanks dat ik pioneer gewend ben...
                  Zuid-Limburg

                  Comment

                  • djsummerlove
                    • Jul 2007
                    • 7

                    #10
                    je had beter de cmx-3000 kunnen nemen ik heb zelf ook denon gehad en viel gewoon tegen op feesten en had de numark cdn 88 viel me ook tegen
                    dus opgeven moment heb ik numark en denon verkocht en 2 pioneers cmx-3000 gekocht vorig jaar november 2006 met mengpaneel pioneer djm3000 en gwn goede complete set is het niks mis mee en op- feesten gwn goed alleen nadeel dan als die ooit 1 x toevallig cd neit doet dan foutcode geeft ff duurt je cd eruit komt maar kwestie van de pen erin stken die erbij zat en dan laten uitwerpen en tip ff goed over je cd heen wrijfen met je broek tshirt en leest hem dan gwn wanyt de fout code ggeft meestal aan cd vervuilt of beschadigt

                    Comment

                    • keenoncoolstuff
                      • May 2003
                      • 695

                      #11
                      Originally posted by djsummerlove
                      je had beter de cmx-3000 kunnen nemen ik heb zelf ook denon gehad en viel gewoon tegen op feesten en had de numark cdn 88 viel me ook tegen
                      dus opgeven moment heb ik numark en denon verkocht en 2 pioneers cmx-3000 gekocht vorig jaar november 2006 met mengpaneel pioneer djm3000 en gwn goede complete set is het niks mis mee en op- feesten gwn goed alleen nadeel dan als die ooit 1 x toevallig cd neit doet dan foutcode geeft ff duurt je cd eruit komt maar kwestie van de pen erin stken die erbij zat en dan laten uitwerpen en tip ff goed over je cd heen wrijfen met je broek tshirt en leest hem dan gwn wanyt de fout code ggeft meestal aan cd vervuilt of beschadigt
                      Is deze tekst ook ergens in leesbaar nederlands verkrijgbaar?


                      Groet, Rob.
                      All of life’s problems can be solved with two things: duct tape and WD40.
                      If it moves and it shouldn’t, you need duct tape. If it doesn’t move and it should, you need WD40.

                      Comment

                      • Didier
                        • Aug 2002
                        • 323

                        #12
                        Update:

                        Denon DN4500 inmiddels alweer verkocht en toch maar een Pioneer CMX5000 gekocht.

                        Was toch niet geheel tevreden over de Denon, met name zeer bekraste/vuile cd's las de Denon niet... Terwijl de CMX5000 hier totaal geen moeite mee heeft!!
                        Zuid-Limburg

                        Comment

                        • jozef
                          • Jul 2003
                          • 52

                          #13
                          Originally posted by Didier
                          Was toch niet geheel tevreden over de Denon, met name zeer bekraste/vuile cd's las de Denon niet... Terwijl de CMX5000 hier totaal geen moeite mee heeft!!
                          Het kan misschien aan mij liggen maar die cd's wil je er toch niet eens in stoppen! Dat is toch gewoon vragen om problemen...

                          Eigenlijk zie ik dus geen probleem, veel plezier met de cmx5000.

                          grtz

                          Comment

                          • Didier
                            • Aug 2002
                            • 323

                            #14
                            Zijn cd's die al ruim 10 jaar meegaan, en nieuw ook (bijna) niet meer te krijgen zijn...
                            Zuid-Limburg

                            Comment

                            • jozef
                              • Jul 2003
                              • 52

                              #15
                              Ja, sorry heb ik even niet aan gedacht.

                              Ik zelf ben een onwijze mierennemer wat betreft vuile cd's, de jongens bij mij moeten hun handen wassen en halve wege de avond nogmaals. er zijn er bij die het niet fijn vinden maar ze vinden het nog veel minder als ze op zondagmiddag langs mogen komen om de cd's op te gaan poetsen. We gebruiken veel MD maar de betere cd's hebben we ook altijd bij ons en gaan nu ook zo'n 8-10 jaar mee.

                              Ik zie veel collega's bij mij in de buurt dat ze te dik vette cd's erin rammen en gaan lopen "janken" dat het een k.t speler is omdat hij weigerd en niks meer wilt lezen. dat bedoelde ik eigenlijk, dat het vaak niet aan de speler ligt en nogmaals excusses.

                              grtz ruud.

                              Comment

                              Working...