draadloze microfoon

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Didier
    • Aug 2002
    • 323

    draadloze microfoon

    Ik ben op zoek naar een draadloze microfoon. Budget: max. 350 euro.

    Zijn er ook draadloze mic's die je op een lijn-ingang kunt aansluiten?
    Zuid-Limburg
  • ralph
    Banned
    • Aug 2000
    • 2649

    #2
    Je loopt hier toch al lang genoeg rond om te beseffen dat je op zo'n kale vraag geen enkel zinnig antwoord gaat krijgen!

    Comment

    • laserguy
      • Jun 2003
      • 2755

      #3
      Beetje zinnig dan toch misschien: voor dat bedrag heb je goed werkende Sennheiser kopieën. Zelfs BIPT gekeurd.
      Beware! To touch these wires is instant death. Anyone found doing so will be prosecuted.

      Comment

      • J@N
        • Oct 2006
        • 26

        #4
        Voor die prijs kan je zelfs een "originele" Shure set kopen, zij het wel uit de Performance Gear Wireless serie

        Deze heeft eveneens een niet gebalanceerde uitgang op jack (-5dBV) die je normaal gezien wel zou moeten kunnen gebruiken...
        "Without music, life would be a mistake."

        Comment

        • sparky
          • Apr 2002
          • 2104

          #5
          Sja, wat wil je horen? Dat je voor dit geld een goedkope shure of sennheiser kunt kopen? En dat je dan met de shure goed af zou zijn omdat je dan een 58 kop hebt? Waarop er weer iemand komt die zegt dat een 58 kop dan wel een industriestandaard mag zijn, maar dat er veel betere mic's gemaakt worden? Dat er vervolgens gezegd wordt dat dat vooral een kwestie van toepassing en smaak is? Dat iemand suggereert dat DAP ook mooi spul maakt. Dat ******** er vervolgens een botte opmerking overheengooit? En dat de zendertechniek van sennheiser een stuk beter is is deze prijsklasse. Dat je toch ook eens 2ehands zou moeten overwegen. Waarna we erop uitkomen dat je met allebei goed af zou zijn, maar dat je toch eigenlijk gewoon allebei eens zou moeten proberen om te zien wat het best bij jouw toepassing past.

          En ja, ze hebben allemaal ook een lijnuit, mocht je daaraan twijfelen: RTFM! het mooie van pro-audio is namelijk dat je alle manuals online kunt vinden. Tot zover de gratis samenvatting van de afgelopen 20 onderwerpen hierover.
          Mocht je nu iets specifieker zijn over wat je met het ding wilt doen, dan valt er misschien nog meer dan dit te zeggen.

          Tot die tijd: veel plezier
          Last edited by sparky; 12-04-07, 12:20.
          Here today - Gone tomorrow <<<>>> gekte is een uitzondering bij individuen maar een regel bij groepen.

          Comment

          • Didier
            • Aug 2002
            • 323

            #6
            1. Ik heb een simpele drive-in show
            2. Gebruik 2 mackie top, 2 mackie bas
            3. Kom regelmatig artiesten tegen die willen inprikken en vragen of ik een draadloze micro bij me heb.
            4. Dit zijn uitsluitend B-artiesten of lokale artiesten, in het algemeen dus iets minder veeleisend.
            5. 350 euro is mijn budget, ik wil graag weten of je hier iets voor kunt krijgen dat qua prijs/kwaliteit verhouding GOED is.
            6. Ruimtes waar ik kom zijn nooit groter dan 200 m2
            7. Er zijn maximaal 150 personen aanwezig.
            8. Ik zing NIET, dus microfoon hoeft niet bij MIJN stem te passen. Het moet een allroundmicro zijn waar iedereen verstaanbaar door is.
            9. Ik ben niet merkengeil, dus het hoeft geen shure of sennheiser te zijn!!!
            10. Ik wil GEEN occasion draadloze micro, je weet namelijk niet hoevaak dat ding al gevallen is.
            11. Helaas zijn de B-artiesten wel enigzins merkengeil
            12. Nog vragen???
            Last edited by Didier; 12-04-07, 23:04.
            Zuid-Limburg

            Comment

            • shure-fan
              • Sep 2003
              • 1046

              #7
              Originally posted by Didier
              11. Helaas zijn de B-artiesten wel enigzins merkengeil

              dan laat je ze lekker hun eigen microfoon meenemen of je huurt mics voor ze in waarvan je de kosten doorberekent
              Freelance monitormixer / Geluidstechniek / tape act

              Comment

              • moderator
                Moderator
                • Apr 2001
                • 5950

                #8
                Sparky heeft alle antwoorden netjes samengevat in zijn reactie.

                Mocht je specifieke vragen hebben hierover, dan graag in die onderwerpen die reeds lopen.
                Moderator J&H Licht en Geluid Forums

                Comment

                Working...