-
30-03-07, 18:10 #1
- Ingeschreven
- Mar 2007
Numark D2 Director (ervaringen)
Hallo.
Iemand al ervaring met deze controller .
Heb zelf de cortex HDC-1000 al getest.
Prima Controller alleen een probleem bij het scrollen door groote
mappen hapert de zijde die op dat moment afspeelt .
Heb het hier over mappen met 1000 mp3 erin.
Kleinere mappen geeft geen problemen.
Vraag me af hoe dat bij Numark zit.
Alvast bedankt voor jullie reactie's
-
18-06-07, 22:20 #2
- Ingeschreven
- Apr 2004
Net gekocht
Heb hem nu een paar dagen, eenmaal mee gewerkt 'in het veld'
Best wel wennen, werk normaal met 1000 mk3's .
Allereerst duurt het retelang voor je je harde schijf hebt geladen (in mijn geval 5 uur voor wel 80 Gieg aan muziek), maar daarna werkt het opzoeken prima. Ik heb nog niet alles uitgeprobeerd en moet me nog door het engelstalige manual werken. Met het bijpassende programma Librarian (een soort van i-tunes) schijn je heel snel op titel, band, bpm, jaartal en wat dies meer zij te kunnen zoeken met het bijgeleverde toetsenbord(je).
Ik weet niet of ik iets fout doe of te snel conclusies trek, maar bij de pitch control verandert ook de toonhoogte en ik ben geen Vader Abraham (dit is een leuke grap voor de oudere jongeren onder de dj's).
Wat wel prettig is als je een hele bult aan nummers hebt die je goed gecategoriseerd hebt op je externe harddisk (gewoon met usb kabeltje aanhaken) dat je heel snel door aan een knop te draaien en indrukken, nummers kunt vinden en kunt toewijzen aan a of b. Ze worden gewoon op alfabetische volgorde weergegeven. Mapje met band-> klik-> nummer -> klik->toewijzen en spelen maar.
Ook weet ik nog niet hoe je een aantal nummers achter elkaar moet zetten en dat die dan automatisch doorspelen.
Affijn, hoop dat je hier wat aan hebt, anders hoor ik het wel.
dj fons
-
12-02-09, 14:37 #3
Wederom... Kick....
Voor een klant ben ik op zoek naar een Director D2 'achtige' speler.
Helaas is de D2 director al niet meer leverbaar.
Dus ik zoek een 'vervanger'.
Toepassing:
als (2e) muziekcomputer in een cafe/zaal.
Eisen:
'Simpel' te bedienen, USB-stick/ harddisk aansluitbaar (OOK OP FRONT!), liefst 'dual' player.
owja prijs +/- € 400 (Ex btw)Groeten John
ps. Zou je je profiel in willen vullen, dat vinden we prettig hier op het forum (ook 'display age')
Gedaan?! .... oowh Okee, bedankt!
-
12-02-09, 15:25 #4
Collega heeft zich pas ook zo'n speler gekocht. Cortex HDC-1000 als ik me niet vergis. Werkt in principe hetzelfde maar ziet er net iets "professioneler "uit.
Hij is er tevreden over, zal hem vanavond nog wel eens vragen of er verder nog geen storingen zijn geweest.
Zoek maar eens rond bij Cortex, dan vind je vast wel iets.
Groeten JasperWat zegt u? Ik versta u niet... Wacht, ik zet het licht wat zachter!?
-
12-02-09, 16:07 #5
De cortex... mwahhh, liever een D2!
Bedankt JohnLaatst gewijzigd door moderator; 12-02-09 om 19:32.
Groeten John
ps. Zou je je profiel in willen vullen, dat vinden we prettig hier op het forum (ook 'display age')
-
12-02-09, 18:40 #6
- Ingeschreven
- Aug 2001
d2
ik heb ehm al weer een jaar en ben er tevreden over
als je een grote harde schijf hebt is het beter om deze in partities te zetten en dan zoek je weer wat sneller
ik heb er een 500gig schijf aanhangen die verdeeld is in vier partities .
je moet wel de librarian gebruiken om het zoeken nog makkelijker te maken maar dat is vrij simpel te doen
ik doe dit wel eerst met de extere harde schijf aan de pc en dan librarain draaien ,
dit gaat dan veel sneller dan op de d2
en natuurlijk de laatste versie hiervan gebruiken .
deze is te downloaden op de numarksite.
doorlaten spelen kan je ook makellijk doen door het te slecteren in je afspeelmenu.
alles in crate en 1 nr slecteren in a speler en afspelen maar. de rest volgt vanzelf dan.p.j
-
12-02-09, 19:28 #7Groeten John
-
12-02-09, 22:23 #8
- Ingeschreven
- Mar 2002
-
19-02-09, 13:40 #9
Numark heeft sowieso de DDS-80 nu in hun assortiment, in feite gewoon een D2, maar dan met kleurenscherm plus een drive met CD(/DVD?)-speler en harddisk.
Daarnaast schijnt het dat Numark ook met de DDS, komt dus de D2 met kleurenscherm. Wanneer deze op de markt komt is volgens mij nog niet bekend.
Zie ook dit nieuwsbericht op Aboutdj.grtz, Niels
Het is de kunst om van geluidsoverlast een buurtfeest te maken!
-
19-02-09, 17:56 #10