Numark D2 Director (ervaringen)

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • DJ Erik O
    • Mar 2007
    • 5

    Numark D2 Director (ervaringen)

    Hallo.

    Iemand al ervaring met deze controller .
    Heb zelf de cortex HDC-1000 al getest.
    Prima Controller alleen een probleem bij het scrollen door groote
    mappen hapert de zijde die op dat moment afspeelt .
    Heb het hier over mappen met 1000 mp3 erin.
    Kleinere mappen geeft geen problemen.
    Vraag me af hoe dat bij Numark zit.

    Alvast bedankt voor jullie reactie's
  • DJ Hitmeester Fons
    • Apr 2004
    • 5

    #2
    Net gekocht

    Heb hem nu een paar dagen, eenmaal mee gewerkt 'in het veld'
    Best wel wennen, werk normaal met 1000 mk3's .
    Allereerst duurt het retelang voor je je harde schijf hebt geladen (in mijn geval 5 uur voor wel 80 Gieg aan muziek), maar daarna werkt het opzoeken prima. Ik heb nog niet alles uitgeprobeerd en moet me nog door het engelstalige manual werken . Met het bijpassende programma Librarian (een soort van i-tunes) schijn je heel snel op titel, band, bpm, jaartal en wat dies meer zij te kunnen zoeken met het bijgeleverde toetsenbord(je).
    Ik weet niet of ik iets fout doe of te snel conclusies trek, maar bij de pitch control verandert ook de toonhoogte en ik ben geen Vader Abraham (dit is een leuke grap voor de oudere jongeren onder de dj's).
    Wat wel prettig is als je een hele bult aan nummers hebt die je goed gecategoriseerd hebt op je externe harddisk (gewoon met usb kabeltje aanhaken) dat je heel snel door aan een knop te draaien en indrukken, nummers kunt vinden en kunt toewijzen aan a of b. Ze worden gewoon op alfabetische volgorde weergegeven. Mapje met band-> klik-> nummer -> klik->toewijzen en spelen maar.
    Ook weet ik nog niet hoe je een aantal nummers achter elkaar moet zetten en dat die dan automatisch doorspelen.
    Affijn, hoop dat je hier wat aan hebt, anders hoor ik het wel.

    dj fons

    Comment

    • Whitefarmer
      • Oct 2003
      • 1244

      #3
      Wederom... Kick....

      Voor een klant ben ik op zoek naar een Director D2 'achtige' speler.

      Helaas is de D2 director al niet meer leverbaar.

      Dus ik zoek een 'vervanger'.

      Toepassing:
      als (2e) muziekcomputer in een cafe/zaal.

      Eisen:
      'Simpel' te bedienen, USB-stick/ harddisk aansluitbaar (OOK OP FRONT!), liefst 'dual' player.

      owja prijs +/- € 400 (Ex btw)
      Groeten John
      ps. Zou je je profiel in willen vullen, dat vinden we prettig hier op het forum (ook 'display age')
      Gedaan?! .... oowh Okee, bedankt!

      Comment

      • Beckers Entertainment
        • Dec 2008
        • 650

        #4
        Collega heeft zich pas ook zo'n speler gekocht. Cortex HDC-1000 als ik me niet vergis. Werkt in principe hetzelfde maar ziet er net iets "professioneler "uit.
        Hij is er tevreden over, zal hem vanavond nog wel eens vragen of er verder nog geen storingen zijn geweest.

        Zoek maar eens rond bij Cortex, dan vind je vast wel iets.

        Groeten Jasper
        Wat zegt u? Ik versta u niet... Wacht, ik zet het licht wat zachter!?

        Comment

        • Whitefarmer
          • Oct 2003
          • 1244

          #5
          De cortex... mwahhh, liever een D2!
          Bedankt John
          Last edited by moderator; 12-02-09, 19:32.
          Groeten John
          ps. Zou je je profiel in willen vullen, dat vinden we prettig hier op het forum (ook 'display age')
          Gedaan?! .... oowh Okee, bedankt!

          Comment

          • tididi
            • Aug 2001
            • 352

            #6
            d2

            ik heb ehm al weer een jaar en ben er tevreden over
            als je een grote harde schijf hebt is het beter om deze in partities te zetten en dan zoek je weer wat sneller
            ik heb er een 500gig schijf aanhangen die verdeeld is in vier partities .
            je moet wel de librarian gebruiken om het zoeken nog makkelijker te maken maar dat is vrij simpel te doen
            ik doe dit wel eerst met de extere harde schijf aan de pc en dan librarain draaien ,
            dit gaat dan veel sneller dan op de d2
            en natuurlijk de laatste versie hiervan gebruiken .
            deze is te downloaden op de numarksite.
            doorlaten spelen kan je ook makellijk doen door het te slecteren in je afspeelmenu.
            alles in crate en 1 nr slecteren in a speler en afspelen maar. de rest volgt vanzelf dan.
            p.j

            Comment

            • Whitefarmer
              • Oct 2003
              • 1244

              #7
              Originally posted by tididi
              ik heb ehm al weer een jaar en ben er tevreden over
              als je een grote harde schijf hebt is het beter om deze in partities te zetten en dan zoek je weer wat sneller
              ik heb er een 500gig schijf aanhangen die verdeeld is in vier partities .
              je moet wel de librarian gebruiken om het zoeken nog makkelijker te maken maar dat is vrij simpel te doen
              ik doe dit wel eerst met de extere harde schijf aan de pc en dan librarain draaien ,
              dit gaat dan veel sneller dan op de d2
              en natuurlijk de laatste versie hiervan gebruiken .
              deze is te downloaden op de numarksite.
              doorlaten spelen kan je ook makellijk doen door het te slecteren in je afspeelmenu.
              alles in crate en 1 nr slecteren in a speler en afspelen maar. de rest volgt vanzelf dan.
              ... dat weet ik , ik heb er namelijk zelf ook een! En daarom wil die klant er ook een!

              dus ik zoek een alternatief.

              Kun je via librarian op de PC ook afspeellijsten maken, of moet dat (1 voor 1) op de D2?
              Groeten John
              ps. Zou je je profiel in willen vullen, dat vinden we prettig hier op het forum (ook 'display age')
              Gedaan?! .... oowh Okee, bedankt!

              Comment

              • Fridge
                • Mar 2002
                • 153

                #8
                Originally posted by Whitefarmer
                ... dat weet ik , ik heb er namelijk zelf ook een! En daarom wil die klant er ook een!

                dus ik zoek een alternatief.

                Kun je via librarian op de PC ook afspeellijsten maken, of moet dat (1 voor 1) op de D2?
                John,
                je kunt ook afspeellijsten op de pc maken met bijv. Winamp, de D2 kan overweg met M3U afspeellijsten.

                gr. Frits

                Comment

                • djbirdie
                  • Oct 2002
                  • 509

                  #9
                  Numark heeft sowieso de DDS-80 nu in hun assortiment, in feite gewoon een D2, maar dan met kleurenscherm plus een drive met CD(/DVD?)-speler en harddisk.

                  Daarnaast schijnt het dat Numark ook met de DDS, komt dus de D2 met kleurenscherm. Wanneer deze op de markt komt is volgens mij nog niet bekend.
                  Zie ook dit nieuwsbericht op Aboutdj.
                  grtz, Niels

                  Het is de kunst om van geluidsoverlast een buurtfeest te maken!

                  Comment

                  • Whitefarmer
                    • Oct 2003
                    • 1244

                    #10
                    Originally posted by Whitefarmer
                    owja prijs +/- € 400 (Ex btw)
                    Lever jij me een dds80 voor deze prijs??
                    Groeten John
                    ps. Zou je je profiel in willen vullen, dat vinden we prettig hier op het forum (ook 'display age')
                    Gedaan?! .... oowh Okee, bedankt!

                    Comment

                    • djbirdie
                      • Oct 2002
                      • 509

                      #11
                      Dat is inderdaad een slechte zet van Numark. Het is te hopen dat de DDS binnenkort op de markt komt voor een schappelijke prijs...
                      grtz, Niels

                      Het is de kunst om van geluidsoverlast een buurtfeest te maken!

                      Comment

                      • jorgentiel
                        • Feb 2009
                        • 7

                        #12
                        Originally posted by Fridge
                        John,
                        je kunt ook afspeellijsten op de pc maken met bijv. Winamp, de D2 kan overweg met M3U afspeellijsten.

                        gr. Frits

                        misschien een late reactie maar in nederland was de D2 niet meer lever baar heb die van mij uit duitsland laten komen www.recordcase.de

                        Comment

                        • jorgentiel
                          • Feb 2009
                          • 7

                          #13
                          hapering d2 director met laden.

                          Weet er iemand hoe je die hapering oplost tijdens het laden naar de crate en 2e deck terwijl er een deck speeld?

                          het is op te lossen maar krijg het niet voor elkaar verders een geweldig ding!

                          heb al geprobeerd de harde schijf in partities te verdelen maar toen zag de d2 mijn hele hardeschijf niet meer ?

                          de harde schijf die ik gebruik is een 500 gig van toshiba.

                          de D2 is voorzien van alle updates.

                          Comment

                          • Whitefarmer
                            • Oct 2003
                            • 1244

                            #14
                            Hoeveel ruimte gebruik je van die 500?

                            Met +/- 80 Gb heb ik nergens last van!
                            Groeten John
                            ps. Zou je je profiel in willen vullen, dat vinden we prettig hier op het forum (ook 'display age')
                            Gedaan?! .... oowh Okee, bedankt!

                            Comment

                            • tididi
                              • Aug 2001
                              • 352

                              #15
                              Originally posted by jorgentiel
                              Weet er iemand hoe je die hapering oplost tijdens het laden naar de crate en 2e deck terwijl er een deck speeld?

                              het is op te lossen maar krijg het niet voor elkaar verders een geweldig ding!

                              heb al geprobeerd de harde schijf in partities te verdelen maar toen zag de d2 mijn hele hardeschijf niet meer ?

                              de harde schijf die ik gebruik is een 500 gig van toshiba.

                              de D2 is voorzien van alle updates.
                              als je de partities gemaakt (wel in fat 32)hebt moet je wel weer alles via librarian laten nalopen,

                              via pc gaat veel sneller.

                              dan herkent de d2 wel weer alles.
                              je krijgt dan wel onder in je display meer usb medlingen dus elke partitie krijg een eigen volgnr
                              dus usb1 usb 2 enz enz...
                              p.j

                              Comment

                              Working...