Jongeren Feest

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • serge
    • Jan 2006
    • 24

    Jongeren Feest

    Hallo,
    wij gaan ( Serge & Jason ) binnekort een feest organiseren ca. 600 man,
    dit in een sporthal van 14 keer 24 meter.

    wij willen het volgende neer zetten,
    2* Master Audio EL15 tops gevlogen in de truss
    4* Master Audio EL18sw ( 2 per kant )
    1* Master Audio Dx-1000
    1* Master Audio Dx-2000

    2* Master Audio MD12nd
    2* Master Audio MD15sw
    1* Master Audio Dpu 2k4

    Evt ter aanvulling 2* peavey prosub 15''

    en aan licht hebben we het volgende in gedachten,

    1* 14 meter truss met daarin,

    4* Oby 3 Movingheads
    2* Dmx laser 30 mW
    1* 2000w Dmx strobe
    1* fourbar

    1* 6 meter truss, achter de dj met daaraan backdrop en erin;

    2* tmh155 movingheads
    1* fourbar

    op de grond 2* Antari Z-1200

    Sturing via Visual Dmx en als back up Showtec light desk pro

    Wat vinden jullie hiervan ?
    nog tips en of verbeteringen ?

    hier een tijdelijk plan

    groeten
    Last edited by serge; 15-03-07, 21:28.
  • Dr. Edie
    • May 2003
    • 671

    #2
    Klinkt goed, ik ben benieuwd
    Mit freundliche grube,

    Edie

    Comment

    • jens
      • Aug 2004
      • 1067

      #3
      tja

      2x 250 watt is wel knallen geblazen natuurlijk voor een halletje van 16 x 24



      volgens mij moet je je lijstje nog effe aanvullen ......

      Comment

      • serge
        • Jan 2006
        • 24

        #4
        Originally posted by jens
        tja

        2x 250 watt is wel knallen geblazen natuurlijk voor een halletje van 16 x 24



        volgens mij moet je je lijstje nog effe aanvullen ......
        Sorry upload foutje....

        Comment

        • Mark-LED
          • May 2004
          • 822

          #5
          600 man en dan met dit lichtplan? Hmm beetje matig naar mijn idee.

          Voor ik met suggesties kom, wil ik eerst weten of je bekend bent met vliegen van truss?

          Comment

          • jurjen_barel
            • Jun 2003
            • 3150

            #6
            Je kaapt al een flink deel van de zaal met de techniek (waar je het naar mijn mening nog niet mee gaat halen), ik neem aan dat er nog een bar in moet, een EHBO-post, misschien zelfs de kassa zelf nog. Die 600 man krijgen dan echt een ophokplichtgevoel als ik het zo zie...

            Comment

            • jens
              • Aug 2004
              • 1067

              #7
              om even vanalles op te noemen wat me over je opstelling nu te binnen schiet:

              niet dat ik een licht jokey ben maar van mij mag er nog wel een stuk of 4 4-barren in. de dj wat uitlichten en noem maar op ...

              verder vraag ik me af of je wel 14 meter met je truss mag overspannen

              en ook het gewicht wat je erin gaat hangen zou ik maar even goed checken en je max belasting van je statieven.

              ( je 14 meter truss je lampen je kabels je toppen die wil vliegen)

              verder zou ik persoonlijk die toppen niet vliegen...zie het nut er niet echt van in zou ze gewoon op je baskasten laten staan en desnoods iets verhogen om een beetje over de koppen heen te komen zet ook niet je speakers recht achter je statief maar zorg gewoon dat je een goede spreiding heb

              verder raag ik me af of je het met dit setje gaat redden...als je de hele avond flink wil stampen heb ik het idee dat je in zo'n gymzaal nog best wel wat te kort zal gaan komen

              ik heb een tijd lang road shows gedraait maar daar f ging voor z'n feesie
              een kleine 2x 8 kw mee op pad nou weet ik wel dat vermogen afhangt van de lokatie en de zaal en alle eigenschappen van die plek maar een steje van 2x 1500 watt?? (versterker vermogen) dan vraag ik me af of je een beetje wat flinks kan neerzetten ...

              succes met je klus

              Comment

              • stekelvarke
                • Dec 2004
                • 1062

                #8
                Originally posted by jens

                verder vraag ik me af of je wel 14 meter met je truss mag overspannen
                Ja dat mag, enkel krijg je bij een overspan van 14m wel een redelijke doorbuiging. (maar ik ga er vanuit dat de statieven niet helemaal op het einde van de truss staan en dat de overspan dus geen 14m is)
                (bv Bij prolyte X30D zou je een doorbuiging van 174mm hebben bij een overspan van 14m).
                exit night into LIGHT

                Comment

                • serge
                  • Jan 2006
                  • 24

                  #9
                  Het lichtplan lijkt misschien matig.. maar het word een house/techno feest. Veel parren heb je hierbij al niet nodig.
                  Vergeet niet dat er ook lasers hangen!
                  Uitlichten van de dj hebben we gewoon een theaterspotje voor.. dat komt goed.

                  De statieven voor de truss worden naast het podium opgestelt, tuurlijk houden we rekening met overspan.. dit word ongv. 3 meter
                  In de overspan komen ook de tops te hangen.

                  Het gewicht in de truss gaat goed komen, we hebben 2* Mobiltech MAST 3 statieven en achter ook 2 kleine wind-ups.


                  2* 1500 watt?????

                  2* EL18SW aan elke kant levert 1600 op
                  We hebben nog een MD1 setje! daar komt ook nog een bak geluid uit..
                  Het is natuurlijk wel een gymzaal.. t gaat al heel snel hard en ik denk dat het zeker goed komt met geluid...
                  Ik zeg het nog even, de geluidsdruk van de MD1 kan oplopen tot 135dB..
                  De EL18sw heeft een Spl van 100dB
                  Dit is ook een balangrijke factor!



                  Gr Serge
                  Last edited by serge; 16-03-07, 09:14.

                  Comment

                  • Jason_
                    • Jun 2006
                    • 98

                    #10
                    Originally posted by Melo-G
                    600 man en dan met dit lichtplan? Hmm beetje matig naar mijn idee.

                    Voor ik met suggesties kom, wil ik eerst weten of je bekend bent met vliegen van truss?
                    Vliegen in die zaal is niet mogelijk, omdat ze daar gewoon een hout systeem plafont hebben...
                    hiervoor hadden wij al gekeken...


                    Originally posted by jurjen_barel
                    Je kaapt al een flink deel van de zaal met de techniek
                    nope,
                    het podium staat een deel in het ''toestellenhok'' van de zaal,
                    dus het podium komt hoogstens 4 meter de zaal in...
                    Last edited by Jason_; 16-03-07, 09:25.
                    Einde bericht.

                    Comment

                    • jurjen_barel
                      • Jun 2003
                      • 3150

                      #11
                      Originally posted by serge
                      Het lichtplan lijkt misschien matig.. maar het word een house/techno feest. Veel parren heb je hierbij al niet nodig.
                      Vergeet niet dat er ook lasers hangen!
                      Je kunt bij je eigen standpunt blijven, maar dan vraag ik mij ten eerste af waarom je dit topic opent en ten tweede: je hebt een afgrijselijk grote ruimte, dus neem eens iets van een ander aan en regel nog wat materialen erbij. Er is niet gezegd dat alle lampen continu aan moeten staan. Sowieso draag het het argument aan dat het een technofeest is, dan zou ik in ieder geval door de hele zaal heen een stuk meer strobo's ophangen. Belichting op feesten gaat veel verder dan een simpel parrenchase'je en af-en-toe op de strobe-knop rammen.... Als je er tenminste een indrukwekkende lichtshow onder wilt zetten.

                      Comment

                      • serge
                        • Jan 2006
                        • 24

                        #12
                        Originally posted by jurjen_barel
                        Je kunt bij je eigen standpunt blijven, maar dan vraag ik mij ten eerste af waarom je dit topic opent en ten tweede: je hebt een afgrijselijk grote ruimte, dus neem eens iets van een ander aan en regel nog wat materialen erbij. Er is niet gezegd dat alle lampen continu aan moeten staan. Sowieso draag het het argument aan dat het een technofeest is, dan zou ik in ieder geval door de hele zaal heen een stuk meer strobo's ophangen. Belichting op feesten gaat veel verder dan een simpel parrenchase'je en af-en-toe op de strobe-knop rammen.... Als je er tenminste een indrukwekkende lichtshow onder wilt zetten.

                        afgrijselijk grote ruimte..??
                        vind ik nou ook wel meevallen..

                        Veel strobo's zou misschien leuk zijn.. maar veel mensen vinden het zwaar iritant als er de hele avond iets knippert.. bovendien hebben alle movingheads ook nog een stobe functie.

                        De reden dat ik dit topic open, is om julie mening te vragen en tips,
                        Ik zeg zeker niet dat ik bij mijn eigen standpunt wil blijven, ik geef julie er alleen wat meer info over..

                        Comment

                        • Jason_
                          • Jun 2006
                          • 98

                          #13
                          Originally posted by jurjen_barel
                          Belichting op feesten gaat veel verder dan een simpel parrenchase'je en af-en-toe op de strobe-knop rammen.... Als je er tenminste een indrukwekkende lichtshow onder wilt zetten.
                          Ik ben het niet echt met Jurjen eens,
                          in het donker ziet ten eerste niemand dat de truss niet helemaal vol hangt,
                          en de mensen komen tenslotte echt voor de muziek, licht is een belangrijke bijzaak maar niet nummer 1 prioriteit...
                          Er komen tenslotte geen mensen naar een feest om ''lampies'' te kijken
                          en 6 heads, 2 fourbarren, 2 lasers en strobe.. lijkt mij toch wel redelijk hoor..

                          En het is maar een standaard gymzaal hoor...
                          dat is nou niet echt afgrijselijk groot ..
                          Einde bericht.

                          Comment

                          • HR Soundproductions
                            • Oct 2005
                            • 650

                            #14
                            OP zich denk ik dat je met het geluid het wel zal redden, de mastersetjes doen het gewoon erg goed en drukken lekker door...maar voor house-achtig denk ik dat het krap is.

                            Verder qua verlichting vind ik het mager.... Qua bewegend licht wel ok, maar ik zou voor meer "statisch" licht zorgen...dus iets meer fourbarren ( zeker 2 st. )erbij en/pf bepaalde stukken aan de zijkant of naar boven uitlichten, om op maximaal effect van je lasers te hebben kun je er inderdaad voor kiezen om minimaal met het overige te zijn....als bewuste keuze.
                            Als je er zelf al tevreden mee bent, hoef je het niet te wijzigen

                            Comment

                            • Watt Xtra
                              • Oct 2004
                              • 1119

                              #15
                              alleen al als basislicht is hier een parBalk of 6-8 door de zaal een must. Mocht er iets gebeuren, wil je wat kunnen afwisselen met kleuren en niet alles als een donker hol laten overkomen dan zul je meer moeten bijhangen. het liefst verspreidt door de zaal.

                              Voor een housefeest met 4 18" bassen werken die 600 man van stampwerk moet voorzien? succes maar ik geef je ook op een briefje dat de druk na 10 meter weg is en het geluid na 10 meter erg dunnetjes klinkt.

                              wij zetten op schooldisco's van een man of 400 al 6 bassen neer, alles JBL2241.

                              Een laser is leuk maar alleen als aanvulling op je complete set. Of je moet een complexe beamshow en illustraties projecteren.
                              JBL, Labgruppen en DVX, verder heel veel LED verlichting, lekker milieuvriendelijk :D

                              Comment

                              Working...