Karaoke set

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Christiaan Visser
    • Apr 2004
    • 235

    Karaoke set

    Beste,

    Graag zou ik van jullie ervaringen willen horen/zien over hoe jullie karaoke set inelkaar zit en hoe die bevalt.

    De reden waarom ik dit vraag, ons huidig karaoke systeem bevalt niet en willen dus een nieuwe set aanschaffen.

    Voorkeur ligt bij een 19" systeem waar alles in één zit, zowel Geluid - beeld - signaal. Voor Karaokesets zetten wij meestal 3 TFT schermen weg en soms daarbij 1/2 beamers.

    Hoe doen jullie het?
    Beter één spotje op je lichttafel, dan 10 op de band! Stukje prioriteiten stellen..
  • HR Soundproductions
    • Oct 2005
    • 650

    #2
    Heb karaoke altijd op de "houtjes-touwtjes"-manier gedaan. Dus 2 stuks 55 cm schermen in flightcase op stands( 1x voor "zangers" en 1x voor de zaal) een 3-tal draadgebonden microfoons. En natuurlijk niet te vergeten 2x laserdisc. Heeft jarenlang goed gewerkt...

    Als ik nu weer een karoake in zou moeten richten, geloof ik dat ik voor lcd-schermen zou gaan.. ( voordelen zijn duidelijk, licht in gewicht, weinig ruimte, redelijk daglicht-bestendig zelfs ). Beamers is altijd een probleem...afstand, hoogte...lichtgevoeligheid...en degene die een hele goede licht opbrengst hebben zijn behoorlijk duur...

    Voor welk soort feesten wil je dit gaan gebruiken? Je spullen zijn sterk afhankelijk van voor welk doel je het in wilt gaan zetten.

    Comment

    • luc2366
      • Jul 2002
      • 1161

      #3
      ik heb momenteel een meubel 12HE hoog met daarin:

      2 kleine schermpjes (7.5"?)
      1 Behringer 1204 tafel
      3 Omnitronic M-58 micro's
      2 dvd-spelers met hard-switch
      1 versterker
      1 dubbele cd-speler
      1 tv 55cm voor de zangers
      2 tv 72cm op statief voor de zaal
      10 songlijsten

      en momenteel ca 120 dvd's in 4 talen

      Comment

      • Christiaan Visser
        • Apr 2004
        • 235

        #4
        Bedankt voor jullie reacties! Draait er ook iemand met een alles in 1 set? D.w.z. Dat zowel beeld wisselen als starten van beide videobronnen allebeide op 1 Controller zit, dus niet 2 apparte dvdspelers. Bevalt het, gebruikersvriendelijk etc..
        Beter één spotje op je lichttafel, dan 10 op de band! Stukje prioriteiten stellen..

        Comment

        • sjoerd
          • Apr 2004
          • 341

          #5
          Originally posted by luc2366
          ik heb momenteel een meubel 12HE hoog met daarin:

          2 kleine schermpjes (7.5"?)
          1 Behringer 1204 tafel
          3 Omnitronic M-58 micro's
          2 dvd-spelers met hard-switch
          1 versterker
          1 dubbele cd-speler
          1 tv 55cm voor de zangers
          2 tv 72cm op statief voor de zaal
          10 songlijsten

          en momenteel ca 120 dvd's in 4 talen
          Hoe zet je zo'n tv dan op een statief? In een flightcase op een speaker statief ofzo?

          Comment

          • luc2366
            • Jul 2002
            • 1161

            #6
            Originally posted by sjoerd
            Hoe zet je zo'n tv dan op een statief? In een flightcase op een speaker statief ofzo?
            men neme een DEGELIJK speakerstatief (à la K&M), een Bose luidspreker-adapter en een multiplex-plaat en men knutselt een uurtje

            Comment

            • Joost van Ens
              • Jan 2001
              • 628

              #7
              Ik neem een grote vloerplaat met daar aan vat gebout/gelast een truss baseplate. Daarop zet ik een 1 meter stuk truss, dan weer een vloerplaat maar in deze zitten 3 M8 gaten die corosponderen met 3 M8 gaten voorzien van inslagmoer in de flightcase van de tv. Even 3 bouten aandraaien en een super stevig statief voor een tv is gereed

              Zit ook een klein nadeel aan. Er van uit gaand dat je tv al in een flightcase zit, ben je voor 2 baseplates, een extra grote vloerplaat en een stukje truss, heel wat meer € kwijt dan voor een speakerstatief.

              Joost

              Comment

              • jens
                • Aug 2004
                • 1067

                #8
                wij gebruiketn altijd een k&M statief met daarop een stalen kruis waar een flens aan zat.

                de flens over het statief en het kruis zo groot als de kist van je tv

                op de enden van het kruis een stukje hoeklijn waar die kist binnenviel en klaar

                Comment

                • sompi
                  • Mar 2003
                  • 200

                  #9
                  is er eigenlijk nog veel leven in de karaoke wereld ?

                  in de tijd van de laserdisc zijn er maar enkele uitgekomen met nederlands talige nummers .

                  Ik veronderstel dat er vandaag wordt gewerkt met DVD . Is hier veel nederlandstalig te verkrijgen ?

                  ook recente hits ?

                  Comment

                  • luc2366
                    • Jul 2002
                    • 1161

                    #10
                    Originally posted by sompi
                    is er eigenlijk nog veel leven in de karaoke wereld ?

                    in de tijd van de laserdisc zijn er maar enkele uitgekomen met nederlands talige nummers .

                    Ik veronderstel dat er vandaag wordt gewerkt met DVD . Is hier veel nederlandstalig te verkrijgen ?

                    ook recente hits ?
                    maar ENKELE nederlandstalige nummers?!? Ik heb denk ik 500 nummers in m'n set steken

                    Je onderscheidt je vooral met de concurrentie door ook actuele hits te blijven kopen. Velen schaffen zich in het begin een basispakket aan en laten het daarbij. WRONG dus... zeker als je vaste klanten hebt is dit "not done".

                    Mijn set is ca. 2x/maand de baan op en dat is vér boven de verwachtingen.

                    Comment

                    • Christiaan Visser
                      • Apr 2004
                      • 235

                      #11
                      Ik ben het met Luc eens, je moet zéker je Dvdcollectie, net als Dj's, bijhouden.. Doe je dat niet, dan is het vaak net niet dát wat er nu van een karaoke tegenwoordig gevraagd/verwacht wordt, dus actuele mee-jodel muziek.

                      Karaoke wordt bij ons ook gemiddeld 2 keer per maand verhuurd, wat voor ons zéker niet tegenvalt.

                      Maar verder is er niet iemand die de gehele set als 1 heeft, dus niet allemaal externe apparaten in een 19" case?

                      Antwoord voor sompi: Ja, dat aanbod is wel degelijk groot.. Met een beetje speurwerk heb je zo een uitgebreide nederlandstalige DVD-collectie.
                      Last edited by Christiaan Visser; 23-03-07, 22:04.
                      Beter één spotje op je lichttafel, dan 10 op de band! Stukje prioriteiten stellen..

                      Comment

                      • sompi
                        • Mar 2003
                        • 200

                        #12
                        ik vroeg me gewoon af of er een groot aanbod is op DVD van nederlandstalige nummers

                        Comment

                        Working...