Denon HD2500

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • RCF
    • Jun 2003
    • 91

    Denon HD2500

    Hallo,

    Over een tijdje wil ik al mijn oude verzamelalbums en maxi singles, die je nooit nodig hebt, maar toch altijd mee wil nemen (voor als het toch nodig is ) gaan omzetten naar MP3. Nu ben ik een beetje aan het rondzoeken en mijn oog is gevallen op de Denon DN HD2500.

    Nu zie ik hier op het forum geen post over? Of kijk ik er over heen? Terwijl dat apparaat in Maart uitkomt?!

    Kortom, zijn er naast de Cortex nog vergelijkbare spelers aan deze Denon (in functionaliteit) en zo ja welke zijn dat en in welke prijsklassen moet ik dan denken?? Hoop ergens tussen 500 en max. 1000 euro iets te vinden. Helaas zou dan de Denon al afvallen...

    Voordat ik beslis welke ik aan zou gaan schaffen wil ik eerst inzicht hebben in wat er allemaal te krijgen is.


    PS. Het gaat dus puur om stand-alone MP3 spelers met aan te kopppelen harde schijf (of intern). Dus geen pc's of MP3 spelers vanaf cd-r!

    Alvast bedankt voor de reacties...

    Groeten Edgar
    Last edited by moderator; 27-02-07, 17:12.
    Wij hadden TREP! Nu 4 stuks SB150r.... Ook leuk....
  • stekelvarke
    • Dec 2004
    • 1062

    #2
    Volgens mij past de Numark D² Director ook in dit lijstje.
    exit night into LIGHT

    Comment

    • marcel
      • Aug 2000
      • 163

      #3
      De Numark D2 Director hoort er dan ook zeker in thuis, en is momenteel in Engeland en Duitsland al verkrijgbaar. De Numark kost in de Duitse webshops momenteel een kleine 600 euro. In Nederland is de Numark momenteel nog niet verkrijgbaar, helaas want ik zou er graag eens eventjes mee gaan spelen om te kijken of het wat is.

      De Denon HD2500 lijkt zo'n beetje het neusje van de zalm te worden, en zit zelfs binnen jou budget (heb 'm al voor € 999,- gezien), maar je kan je natuurlijk afvragen of je alle extra's van de HD2500 wel nodig hebt.

      Naast de Cortex HDC-1000 is er dan ook nog de HDC-3000 (moet ook zeer snel verkrijgbaar zijn als het goed is), maar die zit volgens mij wel een stukje boven je budget (€ 1199,-). Ook komt Cortex nog met een aantal table-top spelers, maar ik denk dat jij vooral interese hebt in de 19"units.

      Samengevat denk ik dat je voorlopig de keuze hebt uit de volgende apparaten:

      Cortex HDC-1000
      Cortex HDC-3000
      Numark D2 Director
      Denon DN-HD2500

      Groeten,

      Marcel
      You don't need eyes to see, you need vision.

      Comment

      • De Geluidsman
        • Dec 2005
        • 35

        #4
        Denon DN HD-2500

        Ik heb wel de 1e orginele PDF file gevonden op de Denon site

        Mennegat Trading BV is de Nederlandse importeur voor Biamp, Apart Audio, Powersoft, Community Professional, MAG Audio en OPUS Technologies


        en een 23 minuten filmpje

        Buy Weed Online made simple, fast and secure. We carry flower, edibles, concentrates, CBD and other THC products.


        Ziet er zeeer goed uit moet ik zeggen.

        Maar wanneer komt de HD-2500 nu officieel op de markt ?

        1e instantie was het eind januari 2007 later werd t Februari 2007

        Nu hebben ze het al over Maart 2007.

        Comment

        • RCF
          • Jun 2003
          • 91

          #5
          @Marcel & Stekelvarke: Idd, die Numark had ik ook al eens gehoord. Maar heb er eigenlijk niet meer aan gedacht. Bedankt voor de tip!

          @DeGeluidsman: Filmpje en PDF-file ken ik al. Maar toch bedankt.
          Ziet er zeker goed uit.

          Release datum is bij mij ook niet bekend.

          Tsja, iemand al een objectief(!!) vergelijkingstabelletje gemaakt van de features van bovengenoemde spelers. Anders ga ik hier een keer aan beginnen...

          Groeten Edgar
          Wij hadden TREP! Nu 4 stuks SB150r.... Ook leuk....

          Comment

          • moderator
            Moderator
            • Apr 2001
            • 5950

            #6
            Lijkt me bijzonder lastig om een vergelijk te maken met producten die nog niet op de markt zijn of ter beschikking voor een uitgebreide demo...

            Wat dit betreft is geduld een schone zaak, en een reisje naar de Frankfurtermesse wellicht de snelste methode om zelf hands on ervaringen op te doen met de verschillende types.
            Moderator J&H Licht en Geluid Forums

            Comment

            • De Geluidsman
              • Dec 2005
              • 35

              #7
              Denon DN HD2500

              Heb net een telefoontje van mijn importeur gekregen
              Hij heeft net 1 Denon DN HD2500 binnengekregen
              Ik ben de gelukkige omat ik m al een tijd in bestelling had staan
              Morgen zondag 25-03 ga ik m persoonlijk bij hem ophalen.

              Comment

              • DJ Erik O
                • Mar 2007
                • 5

                #8
                Denon

                Hallo.
                Zie dat je de Dennon HD 2500 afgelopen zondag aangeschaft hebt.
                Ben vooral benieuwd naar je ervaringen over het display en het
                scrollen door grote mappen van 1000 mp3 hoe reageert de speler
                hier op.
                Heb de cortex getest en deze begint te haperen aan de zijde die
                afspeelt als je door te grote bestanden bladert.

                Comment

                • marcel
                  • Aug 2000
                  • 163

                  #9
                  Hallo Erik,

                  Ik heb de HD2500 ook sinds enkele dagen thuis staan, en kan niet anders zeggen dat ik zwaar onder de indruk ben van het apparaat.

                  Van eventueel 'haperen' heb ik tot nu toe geen enkele last, hoe zwaar ik het apparaat ook belast. Scrollen door je collectie, veelvuldig gebruik van effecten, snel afwisselen van de effecten, loops maken, wijzigen etc etc, hoe goed ik m'n best ook doe, ik heb de HD2500 nog niet van z'n stuk kunnen krijgen.

                  Het display is duidelijk, en vanuit vrijwel elke hoek goed leesbaar (je moet heel vreemd voor je console gaan staan wil het onleesbaar worden). Als je nu bijvoorbeeld al werkt met PCDJ of BPM studio, dan is het echter wel even een omslag die je moet maken, en je moet bereid zijn om wat concessies te doen wat betreft de beschikbare informatie over je collectie op het scherm.

                  De HD2500 heeft, in tegenstelling tot de Numark D2 en de Cortexen, GEEN echte file browser. Je kan dus niet een bepaalde map openen, en vervolgens binnen die map zoeken. Het zoek systeem van de HD2500 werkt vrijwel uitsluitend op ID3 tags, en het is dus van groot belang dat je tags op orde zijn, wil je wat kunnen vinden (je kunt trouwens wel op file name scrollen, maar dan alleen door de volledige lijst van alle beschikbare files, en dus niet per map).

                  Vanuit PCDJ was ik echter gewend om te werken vanuit mappen, en heb dit op de HD2500 opgelost door de naam van de mappen die ik gebruikte te verwerken in de Genre-tag van de mp3 file. Zo heb ik de bestanden die in de map "80's" stonden allemaal het Genre "80's" gegeven (er bestaat gelukkig software die dat in één click kan doen ), en op deze manier kan ik dus eigenlijks alsnog op het vertrouwde map-niveau zoeken.

                  Daarnaast ben ik nu bezig met het aanmaken van "playlisten", of beter gezegt "voorkeurslijsten". Vanuit je grote collectie van (tien)duizenden tracks zijn het immers toch altijd maar een, in verhouding, beperkt aantal titels dat je echt vaak draait, deze titels breng ik nu dus samen in deze lijsten. Een lijstje "Nederlands", "Rock", "Dance Classics" etc etc. Vanuit deze lijsten wil ik voornamelijk gaan werken.

                  Zoals gezegt, als je komt vanuit een software situatie (PCDJ/BPM Studio/VDJ etc etc), dan moet je wel bereid zijn om consessies te doen, met name op het gebied van het zoeksysteem, en de informatie over je bestanden. Je zult je collectie deels opnieuw moeten indelen, en je moet zorgen dat je ID3 tags kloppen. Als dat allemaal OK is, dan is de HD2500 volgens mij een perfecte speler, van uitzonderlijk hoge professionele klasse.

                  Marcel
                  You don't need eyes to see, you need vision.

                  Comment

                  • DJ Erik O
                    • Mar 2007
                    • 5

                    #10
                    Bedankt alvast voor je reactie.
                    Vindt het jammer dat je niet door de mappen heent kunt scrollen.
                    Die software om van die mappen een tag te maken wordt die erbij geleverd ? .

                    Die id3 tags kun je dan een naam geven als ik het goed begrijp en hier
                    kun je dan doorheen scrollen.

                    Vindt het een voordeel bij numark en xortex dat je wel door de mappen heen kunt scrollen. De cortex heb ik zelf getest alleen van de numark heb ik nog geen reacties gehoort.
                    Het mooiste zou zijn als ik die 2 ook nog eens zelf kon testen.

                    Comment

                    • jerre
                      • Jun 2003
                      • 286

                      #11
                      wij hebben sinds deze week ook staan, werkt heel vlot en nette scratch functie, alleen werkt de scratch functie niet icm gewone cd's (schuif van de 4500 eronder) en dus alleen met mp3's.
                      nu gij en dan ikke weer

                      Comment

                      • Match AV
                        • Dec 2006
                        • 12

                        #12
                        Heb de cortex getest en deze begint te haperen aan de zijde die
                        afspeelt als je door te grote bestanden bladert.[/quote]

                        Als je de "file-browser" gebruikt op de Cortex en je selecteert bijvoorbeeld een map met meer dan 1000 songs, dan kost dit erg veel processing power van de Cortex HDC-1000. Dit kan resulteren in "haperen" van de andere speler die op dat moment speelt. Dit gebeurt alleen als je de betreffende map voor de 1e keer opent. Daarna is het openen van die map geen probleem meer. Dit probleem is bekend bij Cortex en ik verwacht dat dit bij een van de volgende firmware updates is verholpen.

                        Zelf adviseert de ontwerper van de HDC-1000 om te zoeken op Artiest, Song, Genre of de Playlists te gebruiken. (Wat zonder problemen werkt..)

                        De HDC-3000 heeft bovengenoemd probleem waarschijnlijk niet, omdat deze twee processors heeft i.p.v. 1 in de HDC-1000.

                        Voor vragen kan je me mailen op: robert@matchav.nl

                        Comment

                        • Didier
                          • Aug 2002
                          • 323

                          #13
                          Enig idee wanneer de update voor de cortex komt? Heb hem nu al een tijdje, maar dat haperen bij grote mappen bevalt me toch niet zo goed. Ik hoop dat ze dat met een update eruit krijgen?

                          Nieuwe Cortex Manager is in ieder geval al erg handig, nu kun je ook meteen de muziek beluisteren die je wilt selecteren...
                          Zuid-Limburg

                          Comment

                          • De Geluidsman
                            • Dec 2005
                            • 35

                            #14
                            Denon DN-HD2500 midi???

                            ik heb het volgende bericht gevonden op een forum
                            weet iemand hier iets meer over te vertellen.

                            Denon DN-HD2500 krijgt midi

                            Geschreven door Reind Dooyeweerd zondag 11 november 2007 De Denon DN-HD2500 gaat dezelfde functionaliteit krijgen als zijn kleinere broertje de HC4500 op het gebied van Midi. In het kort komt het er dus op neer dat de HD2500 binnenkort ook in staat is om pc software aan te sturen doormiddel van het midi protocol. Echter kun je geen Vista gebruiken, Denon is namelijk de enige fabrikant die de zaak niet aan de praat schijnt te krijgen met Vista, althans niet 100% compatibel. Volgens Denon overigens allemaal de schuld van Microsoft.

                            Denon DN-HD2500: A complete “nerve center” for today’s working DJs
                            Denon DJ, a leading manufacturer of reliable, premium-grade DJ equipment, today unveiled that its flagship model, DN-HD2500 Media Player & Controller will offer even more versatility by adding USB MIDI/Audio Interface to its arsenal of performance rich features. This newly added function closes the gap for the thousands of computer performance DJs who have been seeking a reliable, high quality, rackmount solution to control their favourite MIDI compatible DJ software without compromise.

                            Many major software vendors such as, PCDJ-Reflex, Serato Scratch LIVE , Virtual DJ, Traktor , MixVibes, and Torq, are just a few who are offering MIDI mapping capabilities and in some cases native support. MIDI mapping provides an open platform for the DJ to determine button function against software features by a simple “learning” procedure offered in such software. The DN-HD2500 connects to a *computer, running your favorite MIDI compatible software. All playback and other controls are transmitted over USB MIDI in real time with near zero latency.

                            USB Audio & Internal 24-Bit Processing
                            Most DJ MIDI controllers on the market today don’t include an internal sound card. The DN-HD2500 encompasses its own USB Audio interface (sound card) which eliminates the hassle of sourcing one and spending additional money. The internal power supply deliv-ers optimum electrical specifications, resulting in best possible audio quality & perform-ance featuring industry leading Burr Brown (a product of TI) 24 bit DAC processing for superior output audio fidelity. USB Audio interface includes 2-Channel RCA Stereo output jacks, 44.1kHz sampling range and low latency ASIO support.

                            [CENTER]
                            [/CENTER]

                            Other notable features
                            The DN-HD2500 comes with its own internal 40GB* hard drive that can store & play thou-sands of MP3/WAV files. Additionally, through the use of a USB Hub, you can connect up to 4 other external USB hard drives loaded with your files. All compatible files can be eas-ily found through its high resolution 3.8” display and USB keyboard by using its multiple search options. Compact Disc playback is still very important and used by many, thus the native support by Denon’s optional dual CD/MP3 player, BU4500 that also plays MP3 discs.

                            On the performance side
                            USB 2.0 transfer speed, instant search and load access up to 50,000 files per USB device, Multiple Hot Starts, Multiple Seamless Loops, Touch Sensitive Scratching with accurate display marker point, 7-Onboard Effects, Auto BPM, Cue/Loop Memory Saving, Deep Pitch Resolution, 6-Pitch Ranges, Cross Fading between files, Custom Playlists, Relay Play between decks, Next File Mode and 4-way redundant instant backup are all what makes the DN-HD2500 the most powerful, undisputed all-in-one Nerve Center for working DJs worldwide.

                            This free DN-HD2500 firmware update (version 1200) and the ASIO driver are available to all current and future owners free of charge and can be downloaded from denondj.com Firmware update is scheduled for public release in mid November 2007


                            Met dank aan Exca voor het submitten van het nieuws.

                            Comment

                            • Dj Echelpee
                              • May 2006
                              • 6

                              #15
                              Met de nieuwe software update kan je HD2500 ook via midi een PC Dj Software aansturen. Hij zal zowat hetzelfde gaan werken als de HC4500 van Denon.

                              M.a.w.: de HD2500 werkt als een externe controller (+ geluidskaart) voor je PC.

                              Natuurlijk zijn er wel wat nadelen: je kan niet zomaar overschakelen van de normale HD2500 mode naar de controller mode. Dit vraagt een complete reboot, waardoor je er dus even uit ligt en voor backup-geluid moet zorgen.

                              Verder vraag ik me ook wel een beetje af waarom je een duurder toestel als de 2500 zou kopen als je de PC ook kan aansturen met een Denon controller die maar de helft kost (de HC4500).

                              OK, het is een leuke extra optie, maar ik word er niet echt wild van.

                              De 2500 blijft voor mij een stand-alone toestel (dat voor mij intussen zijn nut en kwaliteit al bewezen heeft trouwen) en voor mij PC-software komt er nog wel een HC4500.
                              Jumping is for kids

                              Comment

                              Working...