BPM studio met piep

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • raffa
    • Jun 2006
    • 4

    BPM studio met piep

    hallo allemaal,

    ik heb een probleem en wil weten of het een logische rede heeft.

    ik draai al een aantal jaren muziek of feestjes in de buurt.
    ik draai met bpm studio 4.9.1 met een externe geluids kaart van terratec aureon 5.1 usb mk2.
    vorig jaar had ik nog windows xp PROFESSIONAL en werkte alles perfect,
    nu heb ik paar de laptop opnieuw geinstalleerd en werkt nu op windows HOME EDITION en niets doet het meer.
    kan het zijn dat windows home edition een aantal drivers mist ofzo.....
    ik weet me echt geen raad meer en heb alles al geprobeerd.

    alvast bedankt voor een reactie,

    raffa
  • DJ_matthias
    • Jun 2005
    • 620

    #2
    ga eens naar START ==> alle programma's ==> alcatech ==> bpm studio profi ==> BPM studio 4 profi - Clean Start
    misschien helpt dat wel... moet je wel ff alles terug instellen zoals je instellingen oorspronkelijk waren enzo!
    we had a light designer once, but he went mad so we shot him.
    Now he's a light of a diffrent kind, one of ***'s little gobo's in dimmer heaven!

    Comment

    • raffa
      • Jun 2006
      • 4

      #3
      heb ik geprobeerd,maar kan t niet zijn dat het aan de versie van windows ligt omdat ik met windows xp professional geen problemen had en nu met windows xp home edition wel problemen heb?

      Comment

      • John Smits
        • Nov 2001
        • 111

        #4
        Heb je de bestanden geïnstalleerd, of gecopieerd. Dat maakt nogal uit.Omdat je een externe geluidskaart gebruikt, kan ook de firewall van XP nog roet in het eten gooien. Je kunt die even disablen voor een test.


        John
        Overigens ben ik van mening dat 100volt ook goed kan klinken

        Comment

        • sandur
          • Oct 2005
          • 85

          #5
          Het grote verschil zit em in de networking features van XP. Heeft niks met drivers oid te maken.. Zie voor een overzicht:

          Comment

          • WinterS
            • Jun 2006
            • 102

            #6
            Originally posted by sandur
            Het grote verschil zit em in de networking features van XP. Heeft niks met drivers oid te maken.. Zie voor een overzicht:
            http://www.microsoft.com/windowsxp/p...choosing2.mspx
            dat is waar
            maar toch snap ik het nut niet om van de PRO over te schakelen naar de HOME edition...

            ontopic: heb je windows updates al eens geprobeert?
            "Een DJ kan goed zijn, maar het feestje maak je zelf !"

            Comment

            • sandur
              • Oct 2005
              • 85

              #7
              Originally posted by WinterS
              dat is waar
              maar toch snap ik het nut niet om van de PRO over te schakelen naar de HOME edition...
              Vaak is dat omdat bij nieuwe thuis pc's een home versie geleverd is, die dan legaal. Maar dat is een algemene opmerking hoor, ik zeg niet dat dat hier aan de hand is!

              Ontopic: check je Device manager is (rechtermuis op My Computer --> Manage --> Device Manager)

              Zie je daar apparaten die niet goed werken (gele uitroeptekens?)

              Comment

              • AJB
                • Jul 2003
                • 2289

                #8
                Het probleem zit hem in de naam van je topic...koop een Apple my friend...
                If your not prepared to be wrong, you'll never come up with anything original
                ------------------------------------------------
                Arvid Buit
                Creative-Director / Artist-Manager

                Comment

                • LarsG
                  • May 2006
                  • 33

                  #9
                  Je probleem zit 'm zeker niet in je overstap van xp professional naar xp home.. Ik draai BPM Studio namelijk altijd op xp home en het werkt perfect en dan hoef ik daar niets extra's voor te installeren.

                  Kijk voor alle zekerheid eens onder de opties naar de instellingen van je geluidskaart, staan die wel op de juiste geluidskaart? Loop dat hele optie menu echt goed na want daar ergens zal de oplossing voor je probleem liggen..

                  Vanaf hier kan ik je niet verder helpen

                  Comment

                  • FiëstaLj
                    • Oct 2000
                    • 2068

                    #10
                    Originally posted by AJB
                    Het probleem zit hem in de naam van je topic...koop een Apple my friend...
                    Draait bpm studio ook al op apple dan ?? Maar apple rules wel ja..
                    Hockeysletten JA! BrEeZaHs NEE!

                    Comment

                    • LarsG
                      • May 2006
                      • 33

                      #11
                      Originally posted by FiëstaLj
                      Draait bpm studio ook al op apple dan ?? Maar apple rules wel ja..
                      Bij mijn weten niet, er is nergens op internet een mac versie van bpm studio te bekennen.. Maar er zullen ongetwijfeld genoeg trucjes zijn om Windows software op een mac te laten draaien, ben niet zo thuis in dat mac gedoe

                      Comment

                      • Roeltej
                        • May 2001
                        • 761

                        #12
                        zal vast wel een emulator zijn... als wine voor linux, maar dan is er waarschijnlijk niet fatsoenlijk meer met de programmas te werken, als je het al aan de praat krijgt...

                        en wat versta je onder 'doet niets meer', pc start niet, software start niet, software start wel maar speelt niks, software start en speelt maar geen geluid... enz enz...

                        winxp home/pro moet niks uitmaken...

                        en dan nog de vraag of je wel legale versie gebruikt...


                        uit ander topic:

                        Originally posted by LarsG
                        BPM-Studio is niet zo veeleisend maar ik heb dan wel enkele tips als je het gaat gebruiken.

                        Gooi er zeker een 512 MB ram in, dit scheelt echt lang wachten en dat je pc onbestuurbaar wordt als je meerdere dingen tegelijk doet..

                        Leg er ook een ruime harde schijf in.. Minimaal 40 GB is toch wel te adviseren (dit kun je natuurlijk uitbreiden naar het aantal mp3tjes dat je hebt) Overigens kun je ook een externe harddisk gebruiken dit maakt qua snelheid niets uit als je een usb 2.0 poort hebt. Ook de snelheid is belangrijk van de harddisk, een 7200 toeren is echt een must.

                        Als je je pc alleen gaat gebruiken voor BPM studio pak dan alsjeblieft Windows 2000 en geen Windows XP, dit met de simpele rede dat 2000 een stuk stabieler draait en minder geheugen vreet dan Windows XP.

                        Wanneer je je pc voor meer doeleinden dan alleen BPM studio gebruikt en dus toch Windows XP wil draaien zijn de volgende punten te adviseren:
                        - Maak een apparte account aan waar je alle extra onnodige programma's die op de achtergrond mee draaien uit gooit
                        - Zet alle visuele effecten van Windows XP uit (kun je doen door rechts op je bureaublad te klikken en vervolgens op eigenschappen te klikken en dan in dat menu onder vormgeving bij de knop effecten alles uit te zetten).
                        - Zet dan je Windows xp thema op Windows klassiek

                        Je zult nu zoiezo al merken dat je PC een stuk sneller draait, dit is overigens te adviseren voor alle systemen.. Ik draai BPM namelijk op een 3 ghz systeem met 1 gb ram en zelfs bij mij helpt het..

                        Overigens heb ik ervaren met BPM Studio met de muis dat het dan een handig systeem is als back-up voor als je even snel dat ene nummertje wil opzoeken maar dat je dan toch uiteindelijk terug zal vallen op de cd's omdat dat vele malen fijner werkt.

                        Met de controller vond ik het wel fijn werken, maar heb 2 keer met de controller gewerkt.. 1 keer op een langzaam systeem en 1 keer op een snel systeem.. en op dat langzame systeem merkte ik toch wat vertraging..

                        Ik lees ook iets over de snelheid van je geluidskaart.. Dit is echte onzin, een geluidskaart heeft geen snelheid.. De PCI bus waar je hem in prikt heeft een snelheid.. en of je daar nou een geluidskaart van 200 euro of 1 van 12 euro in steekt ze zullen altijd even snel zijn..

                        Hopelijk heb je aan dit hele verhaal wat
                        Winxp/win2k maakt tegenwoordig nog maar vrij weinig uit qua stabiliteit, idd wel slim om alle grafische poespas uit te zetten.

                        Voor sommige geluidskaarten is trouwens winxp aan te raden, halen ze hogere geluidskwaliteit, al maakt dat voor mp3 vrij weinig uit.
                        Sommige hardware werkt trouwens alleen maar onder winxp en niet meer onder 2000... of met veel geklooi.

                        Snelheid van geluidskaart is idd onzin, maar een goede kwaliteit kaart is zeker aan te raden (creative audigy/live en ac'97 kaartjes zijn dat dus niet.. terratec komt beetje in de buurt.)


                        Werken zelf met pcdj met controller, werkt ideaal, lekker snel zoeken en afspelen ed gaat ook stukken fijner als toetsenbord/muis combi.
                        Last edited by Roeltej; 13-06-06, 22:01.
                        Vitality Show

                        Comment

                        • LarsG
                          • May 2006
                          • 33

                          #13
                          pcdj controller op bpm of met pcdj zelf?

                          Comment

                          • Roeltej
                            • May 2001
                            • 761

                            #14
                            pcdj dac2 ism pcdj red vrm... en hiervoor gewone red
                            Vitality Show

                            Comment

                            • moderator
                              Moderator
                              • Apr 2001
                              • 5950

                              #15
                              Hier pcdj red vrm met DAC3, werkt bijzonder probleemloos.
                              Nu vanaf februari mee onderweg, cd koffertjes gaan alleen nog maar mee omdat nog lang niet alles is omgezet naar mp3.
                              Draai pcdj op laptop. Gigaport usb geluidskaart eraan.
                              Moderator J&H Licht en Geluid Forums

                              Comment

                              Working...