De DJM800 onderworpen aan een Gestapo-verhoor..

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • emiel-r
    • Mar 2006
    • 169

    De DJM800 onderworpen aan een Gestapo-verhoor..

    Heb inmiddels een paar avonden gedaan met de DJM800. Van dichtbij bekeken en beluisterd, evenals veraf sinds ik erg argwanend tegenover dit apparaat sta na Pioneers 'prestaties' met de djm600 . Maar genoeg gezeurd daarover...

    Heb de digitale ingangen vergeleken met de analoge ingangen beide met de cdj1000. Logisch dat de digitale ingangen beter klonken. Voor zover ik gehoord heb klinken de bassen strakker als je de digitale ingang gebruikt. Logisch want er zit dan één overbodige da/ad conversie minder tussen. Voor dj's die alleen een cd-speler gebruiken een goeie zet

    De phone-ingangen ben ik minder over te spreken, als je namelijk de naald aanraakt (ja ik weet dat dat eigenlijk niet mag, maarja..) en daarmee een spike simuleert, een korte tik, hoor ik allerlei bijgeluiden die er absoluut niet thuishoren. ik ga ervanuit dat je dat wel gaat horen en het uiteindelijke resultaat niet ten goede zal komen. Heeft iemand dit ook gehoord? Wat is dit?

    Nou heb ik twee vragen;
    1. Hoe werkt dat met de digitale clock? Voor zover ik weet kan je een clock meesturen met een sp dif signaal, maar wat nou als je twee bronnen hebt? twee of zelfs drie cd-spelers? wat is nou de masterclock? Of, als ie gewoon zijn eigen clock gebruikt, wat doet ie dan met eventuele afwijkingen met de clock van de cd-spelers?

    2. Ik zit een beetje met die phono-ingangen, denk erover om aparte RIAA en AD converters ervoor aan te schaffen eventueel gecombineerd in één apparaat. Iemand tips hiervoor?

    Vind het verder een cool apparaat

    Groeten weer!!
    Last edited by emiel-r; 03-06-06, 09:16.
Working...