EV Gladiator set actief

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • holco
    • Jan 2006
    • 6

    EV Gladiator set actief

    Stel........ ik koop 4x de G115 en 4x de G118 dat zal +/- € 4400,00 kosten.
    Koop er 2x Crown 202
    2x Crown 402
    2x Crown 602
    versterkers bij haal de filters uit de EV speakers en ga het hele verhaal actief aansturen via de Driverack 260 die ik al heb.
    Kost me dan totaal €6840,00 incl.BTW inplaats van de €7000,00 die twee Gladiator sets met de CP 2200 versterkers zouden moeten kosten.

    Zou dit een verbetering geven tov passief en zijn deze Crown versterkers geschikt voor de job??

    Mario
  • TPL
    • Jan 2005
    • 63

    #2
    De G115 = 400 W (1600 piek)
    De G118 = 400 W (1600 piek)

    De powers van de xls serie
    [CENTER]Power Output (1 kHz*)[/CENTER]
    StereoBridge-Mono8 Ohm4 Ohm2 Ohm8 Ohm4 OhmXLS 802 500W800W1050W1600W2100WXLS 602380W600W840W1200W1680WXLS 402 300W450W570W900W1140WXLS 202 200W300W330W600W660W[LEFT]*1 kHz Power: refers to maximum average power in watts at 1 kHz with 0.5% THD.[/LEFT]


    Dus 202 op het hoog gaat goed.
    de 402 op het mid/laag ook
    De 602 op het laag/sub gaat ook

    Aangezien je aangeeft dat je elke amp 2x wil kopen ga ik uit van 1 rackje van 202, 403, 603 per kant. 1 rack wordt dan rackje links een rackje rechts. Alles blijft dus op 8 Ohm. Dan gaat het zeker wel. (die 20 watt op het laag merk je niet echt en het verschil op het mid zal ook niet echt merkbaar zijn) wel zou je met je driverack even flink moeten limiten op het hoog (ligt eraan hoeveel watt de hoge driver is) Maar verstandig is het wel.

    Als je 1 cp2200 hebt en je gebruikt de set met filters kom je op 2 Ohm per kantje uit (1100W) dan is je set dus 500W underpowerd.

    Gebruik je 2x cp2200 (dus 1 per kant) dan 4 ohm op elk amp kantje (800W) komt het wel uit. Zover ik weet zijn gladiator sets altijd 2 toppen 2 subs en 1 amp. Dus dan kom je gewoon goed uit en het scheelt je een hoop sjouw werk. Aangezien EV amps gewoon dynacord amps zijn, heb je daar gewoon goed spul mee in handen. 1 klein dingetje vindt ik wel (zoizo van de Q reeks ik weet niet of dit bij de CP reeks ook zo is) dat de Q amps snel in de clip gaan zodra je even gas geeft.

    Als ik zou moeten kiezen zou ik de standaard set kiezen met 2 CP amps erbij.
    als blikken konden doden stopten ze er geen groenten in

    Comment

    • @ndrew
      • Jun 2005
      • 220

      #3
      waarom zoveel getob voor nog geen 200 euro
      <laat het maar draaien>

      Comment

      • driesmees
        • Apr 2003
        • 1076

        #4
        Originally posted by @ndrew
        waarom zoveel getob voor nog geen 200 euro
        omdat het uiteindelijk toch over een deftige som geldg gaat, en je daar het beste uit wil halen?
        [CENTER] [/CENTER]

        Comment

        • @ndrew
          • Jun 2005
          • 220

          #5
          dus als ik het goed begrijp krijg je niet het uiterste uit de standaard opstelling en met jou optie wel?
          <laat het maar draaien>

          Comment

          • Kevin_DM
            • May 2003
            • 577

            #6
            En reken dr nog de flightcase voor de amps & de processor, het werk om heel het zooitje in te bouwen, de kabels etc etc en je bent een pak meer geld kwijt, daar waar je anders een kant-en-klaar systeem hebt, met amps en processors volledig afgesteld op de speakers (met terugkoppeling ?)
            --- watt ever you want ---

            Comment

            • LuPuS
              • Dec 2002
              • 457

              #7
              Ik gebruik een Q66 op de tops, en een CP2200 op de bass. Wat Misterboem zegt kan ik alvast beamen. De Q gaat sneller in de clip dan de CP. Maar je hebt het dan wel ook over een totaal andere amp... Prijs/kwaliteit volgens mij niet te vergelijken...

              Ik zou ook gewoon cp versterkers op deze speakers plaatsen...
              ~ Dj Guytn ~ your favourite all-round party deejay...

              Comment

              • Companion
                • Dec 2005
                • 86

                #8
                Ik heb dan wel een enkele set Gladiator, maar dat maakt op zich niet veel uit voor de keuze van passief of aktief maken van de set.
                Voor de versterking maak ik gebruik van een S1200 van Dynacord. Daarmee levert deze op deze set een vermogen 2 x 600 Watt - 4 Ohm.
                Gewoon doorlussen van bas naar topkast. Met deze set draai ik feestjes tot ca. 100 personen.

                Hou ook rekening met een direkte waardevermindering van speakers, als je de filters uit de luidsprekers sloopt. Waarom zou de fabrikant de moeite nemen om keurig op elkaar afgestemde filters te maken en toe te passen, als de klant ze eruit haalt ?
                Op naar de volgende beurs....

                Comment

                • Drive inn tnt
                  • Sep 2003
                  • 1082

                  #9
                  Waarom geen Ev eliminator I en Double per kant?
                  Heb je dubel 18" sub en dubbel 15" + 1" top.
                  Vette boksuh meneer

                  [FONT=Verdana]Licht is sneller dan geluid, daarom zien veel mensen er intelligent uit, tot je hen hoort spreken.[/FONT]

                  Comment

                  Working...