Info voor beginnende Drive-In

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Oude Forum
    • Aug 2000
    • 265

    Info voor beginnende Drive-In

    Ik wou dus eigenlijk een beetje weten hoeveel geld er ongeveer voor nodig is om een beetje iets te hebben.
    Ik zou eigenlijk alleen nog maar geluid (boxen met versterker) en licht nodig hebben.
    En hoe ga je dan beginnen??

    Gebruikersprofiel voor de posting uit het oude forum systeem.
  • wpstolk
    • May 2002
    • 62

    #2
    sorry dat ik jeroen tegenspreek maar daar is een forum voor toch? Ik vind dat je beter je geluids installatie nieuw kunt kopen want tweede hans heet niet voor niks zo. Denk dan aan laser van cd-spelers die scheef of een tikkie beschadigt zijn maar licht kan je wel huren maar begin vooral klein leg zoon 1000 a 1200 euro apart voor geluid en je ben der voorlopig(met je geluid) licht komt later nog wel en meestal kunnen ze daar zelf ook wel voor zorgen nou succes latezzzzzzzzzzzzz

    Laterzzzzzzzzz

    Comment

    • Upgrading your system
      • May 2003
      • 1684

      #3
      kwaliteit VOOR kwantiteit

      1 zorg voor kwalitatief goede spullen. beter 1 goede lamp dan 3 bagger lampjes
      2 Geen witte,Oranje,of weet ik veel wat voor snoeren en stekkers alles netjes zwart.
      3 Zorg voor een mooie Bar dit is het aanzicht van je drive-in en als je een beetje handig bent kun je dit voor weinig zelf maken. als je hier anders over denkt en toch gewoon op tefels gaat draaien. Altijd netjes afrokken

      je moet best wat investeren maar als je dat stapje voor stapje doet valt het best mee.
      koop wel gelijk een goede kwaliteit want dit verdient zich vanzelf terug
      Je leeft maar 1 keer, maar als je het goed aanpakt heb je aan die ene keer genoeg.

      Comment

      • paulheu
        • Oct 2003
        • 156

        #4
        Ach ja, waar zijn de tijden dat we drie cassetteplyayers op een verterkertje knoopten en het licht knipperde mbv TL starters..

        Comment

        • jurjen_barel
          • Jun 2003
          • 3150

          #5
          citaat:Geplaatst door paulheu
          Ach ja, waar zijn de tijden dat we drie cassetteplyayers op een verterkertje knoopten en het licht knipperde mbv TL starters..
          Eh... gelukkig ver achter ons [8D]

          Comment

          • Michael
            • Nov 2002
            • 643

            #6
            eigenlijk is dat wel jammer ja. Vroeger kon je met 200 watt al een vette fuif bouwen. Nu moet je al met minimaal 1000 watjes aankomen wil je een fatsoenlijke drive-in zijn.

            Comment

            • daverno-v
              • Dec 2003
              • 11

              #7
              hoi,
              als je een drive in wil beginnen investeer dan eerst in een goede geluidset dus eerst 2x fulrange speakers koop daar een versterker bij en klein mengpaneel en 2 simpele cdspelers en leen de koptelefoon van je vader.
              qua licht koop gewoon wat kleine dingetjes par36 kan je al een hoop mee en een flower en een mushroom dan kan je al een klein feestje meegeven.
              koop niet in 1x heel veel licht en dan bijna geen geluid(of net andersom) gewoon beetje verdeeld houden.
              en dan ga je steeds beeetje bij beetje uitbreiden koop een goed satief daarna nog en dan rigging koop dan eventueel subjes of ent wat jij vind dat je nodig hebt.
              maar koop in het begin geen dingen die je echt niet nodig hebt heb je toch nog niks aan en dat kan later altijd nog.
              en zor dat je op elk feestje een goede naam achterlaat.
              want de bestte reclame is mond op mond reclame.
              en neem ook in het begin niet gelijkt feesen aan die je neit kan hebben dus je 2e feest dan gelijk voor 1000 man bouw het geleidelijk op dan kom de res vanzelf wel( niet de spulen :P
              succes er mee
              groeten daverno-v
              daverno-v

              Comment

              • jurjen_barel
                • Jun 2003
                • 3150

                #8
                citaat:Geplaatst door daverno-v

                qua licht koop gewoon wat kleine dingetjes par36 kan je al een hoop mee en een flower en een mushroom dan kan je al een klein feestje meegeven.
                Voor niet al te veel meer kun je al 4x par56 nemen. 2x Mushroom ernaast geeft leuk effect en is symmetrisch opgesteld (geeft vaak een prettig gezicht).

                Hierbij kun je zo'n simpele lichtbrug nemen met twee T-bars en 3m steptruss. 't Is niet veel, maar wel ideaal om mee te starten in mijn opzicht.

                Comment

                • dmxman
                  • Nov 2003
                  • 7

                  #9
                  ik zou juist geld uitgeven aan licht en geluid huren
                  een beetje goed geluid is heel duur of je bent goedkoop uit aan een b merk ( showtec,dap,botec,zerro88) dat zijn b merken dat moet je niet kopen je moet gewoon 8x p56 of 64 dimmertje tafeltje kabeltjes, en als je wat meer heb efecten derby, scans en geluid huur je gewoon beste optie
                  ps.uitendaal

                  Comment

                  • Michel_G
                    • Dec 2003
                    • 376

                    #10
                    citaat:Geplaatst door dmxman

                    ik zou juist geld uitgeven aan licht en geluid huren
                    een beetje goed geluid is heel duur of je bent goedkoop uit aan een b merk ( showtec,dap,botec,zerro88) dat zijn b merken
                    Ligt dit aan mij of is de zinsopbouw een beetje vreemd. Leest tevens een beetje lastig zonder punten.
                    Is weer terug !

                    Comment

                    • Barthez
                      • Dec 2003
                      • 256

                      #11
                      Daar ben ik het helemaal mee eens spike, en veder zou ik graag willen weten waarom zero88 wordt bestempeld als een "B-merk"? Dit hoor ik voor het eerst, en ik ben verbaasd, of 'licht' dat nou aan mij?
                      Goed plan! ...doen we niet!

                      Comment

                      • dmxman
                        • Nov 2003
                        • 7

                        #12
                        zerro 88 is zijn de dimmers een b merk van .
                        ps.uitendaal

                        Comment

                        • Michel_G
                          • Dec 2003
                          • 376

                          #13
                          citaat:Geplaatst door dmxman

                          zerro 88 is zijn de dimmers een b merk van .
                          Zozo, je hebt vooruitgang geboekt, je hebt een punt gebruikt !!!
                          Maar je zin klopt weer niet.
                          Is weer terug !

                          Comment

                          • Horse Power
                            • Feb 2004
                            • 1

                            #14

                            Zo ver dat het bij mij bekendt is Zerro 88 zeker geen B merk.
                            Ja Ja

                            Comment

                            • wilard
                              • Mar 2004
                              • 1

                              #15
                              Hallo,

                              Ik heb een complete drive-in gezien voor 2000 euro, maar nou ben ik net een beetje begonnen in die handel en ik weet dus niet of die spullen dat waard zijn. Hieronder een beschrijving...

                              Complete dj-set bestaande uit:
                              2 Speakers A.D.J.
                              2 Nieuwe cd spelers Skytec
                              1 Dubbele cd speler D.A.P.
                              1 Mengpaneel D.A.P.
                              1 Versterker Stageline 500watt
                              1 Draadloze microfoon nady
                              Complete lichtshow(Parre, spots, stroboscoop enz.)incl. statieven met ophangsysteem.
                              Geheel wordt verkocht incl. dj meubel en opbergkist voor cd's, lichtshow en bekabeling.

                              Graag een reactie van een kenner..

                              Bedankt alvast,

                              Gr Wilard

                              Comment

                              Working...