J&H Shop - Alles voor op en rond het podium
Pagina 8 van de 15 Eerste ... 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... Laatste

Standaard

't probleem dat je geen boekingen krijgt is omdat er al zo gigantisch veel drive-in's in nederland zijn. Volgens mij is het echt schrikbarend veel.

En de een is groter of goedkoper dan de ander, en de een heeft meer geluk of zit in een betere omgeving dan de ander.

Ik draai nu ook ruim 3 jaar intensief naast m'n werk als geluidstechnicus ( een heerlijke uitlaatklep noem ik het draaien , lekker in discotheken, tentfeesten en cafe's )

En onder DJ versta ik niet alleen het draaien van platen, maar een apres ski dj heeft wel 't lef nodig om de mic. te gebruiken om de zaal op de kop te krijgen. En waarom zou je met Apres Ski geen skills nodig hebben. Net zo goed, ja wat minder dan een populaire house dj... maar een DJ is niet alleen plaatjesdraaier, maar naar mijn mening ook entertainer.

Publiek wil nou eenmaal vermaakt worden, en dat moet je wel kunnen door je mic voor een volle zaal...

en ik heb zoveel drive-in's gezien waar er 2 jongens achter de booth staan, maar niet 1 woord durven te zeggen door de mic.

Dus snap je nou mijn punt van marktverzieking?
    Het is niet dat ik het niemand gun. Leuk als iemand wat van de grond kan krijgen en t loopt goed.
    Maar tegenwoordig moet je gewoon aan wat "eisen" voldoen, wil je ertussen komen.
    Laatst gewijzigd door Stage-Q; 28-09-07 om 22:37.

Standaard

En zelfs daar kom je er heel moeilijk tussen. Als je pas op je 21'ste je eerste DJ-setje gekocht hebt, vergeet het maar. Je moet al vanaf je 15'de ergens bezig zijn en er in rollen, wil een disco, café of tentfeest je aannemen.

Wij doen het zelfs gratis en dan nog wil niemand ons hebben. Voor ons is het gewoon pure lol trappen en als we er geen cent op verdienen, jammer dan. Inkomen hebben we toch al.

En onder DJ versta ik niet alleen het draaien van platen, maar een apres ski dj heeft wel 't lef nodig om de mic. te gebruiken om de zaal op de kop te krijgen. En waarom zou je met Apres Ski geen skills nodig hebben. Net zo goed, ja wat minder dan een populaire house dj... maar een DJ is niet alleen plaatjesdraaier, maar naar mijn mening ook entertainer.

Publiek wil nou eenmaal vermaakt worden, en dat moet je wel kunnen door je mic voor een volle zaal...
    Als je een mic nodig hebt om het publiek te entertainen, dan draai je gewoon de verkeerde plaatjes IMO. Ik heb het in de Effenaar gezien, waar ik mee hielp voor Total Music Solutions. Mental Theo stond daar achter de tafel, en kapte plaat na plaat te vroeg af. En dan gaan compenseren door door de mic te gaan kwaken, terwijl onze DJ (die aansluitend draaide) de zaal puur met de muziek zonder problemen plat kreeg.

en ik heb zoveel drive-in's gezien waar er 2 jongens achter de booth staan, maar niet 1 woord durven te zeggen door de mic.
    Dus snap je nou mijn punt van marktverzieking?
    Het is niet dat ik het niemand gun. Leuk als iemand wat van de grond kan krijgen en t loopt goed.
    Maar tegenwoordig moet je gewoon aan wat "eisen" voldoen, wil je ertussen komen.
    Zoals ik al zeg, de kleine, beginnende DJ's worden door de grote jongens uit de markt gedrukt. Wat het voor ons moeilijk maakt om te beginnen of zelfs bij de grote aan te sluiten, ook als we geen geld vragen krijgen we nog geen boekingen.

Standaard

he stoney, ik ben er niet op uit om je af te kraken hoor.

maar m'n setje heb ik wel te danken aan t succes wat ik zonder dat setje ook heb. Ik heb het puur voor thuis, en zo af en toe neem ik het mee on the road als ik weet als er ergens goedkope rotzooi staat.

Je zegt 't zelf ook al: "we doen het zelfs gratis" .... ja dan gaan mensen ook nadenken of het kwalitatief wel oke is.

ik kan naast m'n gewone werk prima genieten van m'n draai klussen a 3x per maand in discotheek / tentfeest / cafe's en 2x per paar een aantal weken in het buitenland.

Zoals ik al zei; ik wil je bedoelingen niet afkraken, maar dit is mij mening over beginnende (maar ook bestaande) drive-in's.

Standaard

Het is maar net het netwerk dat je opgebouwd hebt. Goeie apparatuur maakt je nog geen goeie DJ, andersom kan net zo goed waar zijn. Maar er zijn voorlopig nog weinig gelegenheden waar kleine drive-in DJ's de kans krijgen om te laten zien wat ze waard zijn, zowel op licht- als geluidsgebied, omdat DJ contests zich meestal op één soort muziek focussen en het licht en de techniek al helemaal buiten beschouwing laten.

Bottom line is: Heb je het netwerk niet al van begin af aan op weten te bouwen (dus ben je niet al sinds je tienerjaren al actief in het uitgaansleven) dan kom je er moelijk tussen. Ik ben met 24 al een ouwe rot voor veel gelegenheden omdat mijn muzieksmaak al niet meer overeenkomt met het publiek wat je in veel tenten tegenwoordig terugziet. Ik ben zelf nog naar radio aan het kijken, maar ook daar zit je met hetzelfde probleem. AV professionals zijn vaak een grote 'club' waar je als (in hun ogen) newbie moeilijk tussen komt.

Standaard

het is inderdaad moeielijk om ergens tussen te komen.
    de plaats waar ik draai heeft maar 1400 inwooners en heeft 3 drive-inn's
    mij niet mee geteld als 4de.
    gelukig heb ik veel contacten en word ik iets sneller geboekt

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Stoney3K Bekijk Posts
    Leuk dat je dat zegt, maar we moeten als kleine drive-in wel onder de reguliere prijs gaan zitten omdat niemand ons anders toch boekt. Ik heb geen zin om op een studentenbudget een tweede hypotheek af te moeten sluiten en voor 2 ton aan apparatuur en rigging te kopen (not to mention ook nog eens een vrachtwagen en een pand) als ik ééns in de zoveel tijd eens een klusje draai.

Dus als jij dat marktverzieking noemt, prima. Maar geef ons dan een beter alternatief om met onze eigen spullen aan de bak te komen zonder eerst de Staatsloterij te hoeven winnen of een toevallige erfenis van een rijke oom.
    Beste Stoney. Het draait er wel om dat bijna niemand om het stukje "beginnen in de branch" heen kan.
    Er zijn honderden bands / drive in´s / buurt theaters en zaaltjes die geluid/licht/DJ werk hebben. Alleen niemand zal gelijk achter knoppen terecht komen zonder referenties en ervaring.

Als ik voor mijn stuk spreek (livebands licht en geluid en sporadisch een DJ) Dan weet ik dat niemand zoekt naar mensen met EEN PAAR SPULLEN. Je huurt OF mensen die iets kunnen en willen. Die hebben helemaal geen eigen investering nodig. Op een zwart setje kleren na dan. OF mensen die iets verhuren wat je zelf niet hebt. En helaas is dat meestal veel en/of duur spul. Anders had je het zelf wel.

Het gekke is dat ik als zuid hollands bandje gewoon emails krijg van allemaal bedrijven die spullen verhuren die je na vijf optredens zelf ook had terugverdiend. Maar dat advertenties op zoek naar enthousiaste mensen die als technicus willen beginnen om bij gebleken geschiktheid meer te doen alleen beantwoord worden door mensen uit den helder of maastricht of zo. Of door overgekwalificeerde te dure technici. (ik weiger de techneut ,die niet meerepeteerd, extreem meer te betalen dan de muzikant die dat wel doet. Dat gaat mij teveel terechte shit bij de artiesten kosten)

Jouw verhaal uit eindhoven dat je 24jaar-enthousiast-gratis-en TU technisch geschoold bent. Maar dat je alleen werk kan vinden als je met een banklening spullen koopt vind ik dan ook extreme bull
    STOP MET INVESTEREN en ga producties draaien vanuit de basis!
    lekker belangrijk!

Standaard

of begin in een gerenomeerde firma als bijvoorbeeld sleepboy.. zo kun je ook connecties opbouwen en er tussen rollen. zo zijn er tal van firma's die nog slepers zoeken en (voor de vastigheid) magazijnmedewerkers.

maar het kan ook de andere kant op.. ga soliciteren bij een dancing in de buurt. vaak zoeken ze nog wel ergens een resident. ik sta bijvoorbeeld ook op lijsten bij discotheken in de regio.. alleen heb ik geen tijd omdat ik me eigen drive-innetje heb.. wat heet plus ik mix live uit.. wat ik overigens twintig keer leuker vindt.

wat showband zei.. stop met investeren.. en kijk eens of je in de weekenden in een feestkroeg kan komen ofzo.. of in het seizoen in het buitenland! da kan ook..
    EAW SB850 en DVA T-4 array:D

Standaard

Heren....

Ik heb het over 'als eigen baas' beginnen. Als ik zelf draai wil ik voor een groot deel alles zelf in handen hebben: van de muziek tot de aansluiting daarop met het licht (ik heb menig team gezien wat de movingheads in de domme 'standby achtje' stand heeft staan). Wat dat betreft ben ik een beetje te zeer showdesigner ingesteld: Alles moet kloppen.
    True, het is leuk als je in een kroeg plaatjes kunt draaien of flightcases kunt bouwen en helpen aansluiten (dat doe ik overigens al) maar is dat het geven van een optreden?

Het gaat mij vooral om het beginnen als EIGEN drive-in, niet als meeloper in de branche. Daar zijn immers genoeg openingen voor.

Showband: Wat je zegt klopt overigens ook. Maar er zijn weinig bedrijven die een VOLLEDIG pakket aanbieden (drive-in of anderzijds) en dus van opbouw tot afbouw zowel de mensen als de apparatuur leveren. Veel grote bands hebben hun eigen licht- en geluidstechnici die met de band mee touren, dus het is heel moeilijk om all-round te kunnen spelen (van bouwen tot knoppen).

Qua investeren in apparatuur is overigens het minste probleem. Ik kan net zo goed bij een of ander bedrijf bijhuren, maar ik ben iemand die geen loze praat verkoopt en niet gaat adverteren met iets wat ik mogelijk niet waar kan maken. Ik heb het zelfs eens gehad dat ik voor een verjaardag 4 scanners wou huren en ik 4 bedrijven af moest mailen of bellen voordat iemand me überhaupt die dingen wou leveren, omdat ze me niet kenden! Bovendien moet je zulke kosten wel voor kunnen schieten en daar dus een behoorlijke reservepot voor achter de hand kunnen hebben.

Standaard

ik zeg altijd maar zo:

groeien is investeren

Forum Rechten