J&H Shop - Alles voor op en rond het podium
Pagina 4 van de 15 Eerste 1 2 3 4 5 6 7 8 14 ... Laatste

Standaard

t kan toch dat de drive-in zelf Buma/Stemra wil betalen, erg dom, maar de mogelijkheid is er [^]

Standaard

citaat:Geplaatst door jurjen_barel

t kan toch dat de drive-in zelf Buma/Stemra wil betalen, erg dom, maar de mogelijkheid is er [^]
    Ja, inderdaad de mogelijkheid is er !
    maar zoals ik " als vennoot van SABAM " ( auteursrechten in Belgie ) ken ik de wetten [8D]
    Die ga ik hier niet omschrijven , daar is het te ingewikkeld voor !
    Het komt er op neer dat de uitbater een bijdrage betaald voor een gans jaar , afhankelijk van de oppervlakte en het aantal personen die hij of zij in het desbetreffende jaar over de vloer krijgt.
    maw. als hij of zij een bijdrage " rechten dus " vraagt aan de besbetreffende DJ of band ben je genaaid
    De rechten en plichten kan je trouwens nalezen op de websites !
    sis

Fulltime freelance muzikant, producer , componist.

Standaard

IK vind het maar een wazige boel, die hele Buma Stemra. Misschien moeten ze aankomen met een regelement wat voor iedereen begrijpbaar is
    Licht is altijd zwaar.

Standaard

Op de site vertellen ze het zo mooi, dat het bijna lijkt alsof het vrijwillig is om te betalen [)]

Standaard

citaat:Geplaatst door sis
    De rechten en plichten kan je trouwens nalezen op de websites !
    Kan je hier een link van opzetten. Ben al dikwijls op de site van SABAM gaan zoeken maar vind ze nergers.

Standaard

Hebben jullie ook een soort standaard contract, waarin deze dingen staan en zaken zoals de buma geregeld worden, dat de opdrachtgever deze betaald??

Standaard

Ik denk dat meerdere mensen op dit forum zo'n contract hebben.
    Hoe het zit met de rechten betalen:
    de DJ schrijft alle nummers op die hij draait (lees: ter gehoren laat brengen) en overhandigd deze lijst aan de opdrachtgever.
    De opdrachtgever moet dan vervolgens naar de Buma/Stemra om de rechten te betalen...

Van te voren kun je dit afspreken met de opdrachtgever, want als hij er geen waarde aan hecht bespaart dat een hoop schrijfwerk.
    Daarnaast kun je in je contract opnemen dat de opdrachtgever hier toch verantwoordelijk voor blijft, als er toevallig wordt gecontroleerd en ze dwingen je om te stoppen, dan krijg je toch je centjes...

Forum Rechten