J&H Shop - Alles voor op en rond het podium
Pagina 13 van de 15 Eerste ... 3 9 10 11 12 13 14 15 Laatste

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Stoney3K Bekijk Posts
    Ik zou die budget lichtbrug weg doen of in een hoek leggen om er een keer een backdrop aan te hangen. Die dingen zijn niet bepaald veilig om lichteffecten aan op te hangen.

Je CD-spelers en mengpaneel zien er prima bruikbaar uit. Misschien ooit nog een keer een flightcase eromheen, maar het ziet er nu goed afgewerkt uit.

Je versterker en speakers zou ik echter zo snel mogelijk vervangen. Drive-in shows draaien met HiFi zuiltjes werkt gewoon niet voor feesten met meer dan 20 mensen. Investeer in een goed setje met speakers op statief, bijvoorbeeld dit:

DAP Soundmate Active I MKII Audioset NEW 700 Watt !! ( 1x Sub, 2x Top ) - J&H Licht en Geluid

Dit is een actief setje, geen gedoe aan, gewoon geluid en stroom op aansluiten en gaan met die banaan.

A-merken zoals JBL, Dynacord of Electrovoice zijn in klank altijd beter, maar die zijn in aanschaf ook behoorlijk duurder.

Licht zou ik nu nog niet zo veel in investeren, dat is prima bij te huren bij een bevriende PA-boer. Kost je misschien een paar tientjes per show, maar dan heb je wel een show die je voor een redelijke prijs weg kan zetten.

Maar ik zat meer te denken aan 2x Omnitronic Subjes
    2x Top Jb systems tsx10

Over die lichtbrug hoezo waar moet ik dan die lichten aan ophangen
    ik zie heel vaak dj's met een lichtburg...

Verder bedankt
    Mvg,
    Dj-emile
    Pioneer CDJ-1000 MK3

Duh!

Standaard

Lichtbruggen heb je in goedkope rotzooi met plastic koppelingen (en helaas valt die van jou in deze categorie). Leuk voor een reclame banner oid, maar meer ook niet. Je hebt ook kwalitatief goede statieven met echte truss. Daar kan, afhankelijk van de statieven en de truss, soms zelfs een paar honderd kilo aanhangen. En zit vanalles tussenin. Tip: koop een of twee showtec tripot stands voor je effectjes. Dan ben je een stuk veiliger bezig.

Die TSX serie van JB systems is ronduit ruk te noemen.
    Laatst gewijzigd door Big Bang; 09-01-09 om 18:56.

Standaard

Maar als ik 4 boxen op 2 versterkers wil hebben
    welke draden heb ik nodig om die 2 versterkers op elkaar aan tesluiten?
    Pioneer CDJ-1000 MK3

Duh!

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door jurjen_barel Bekijk Posts
    Voor zover ik heb begrepen maakt het niet uit waar je aan je muziek komt. Je mag immers ook niet zomaar cd's draaien in het openbaar, zelfde geldt voor 'gekochte' mp3s. Je moet rechten afdragen voor het openbaar ten gehore brengen van de muziek (zet vooral in je contract dat de opdrachtgever dit moet doen, scheelt een hoop ellende).

De mp3-abonnementen waren dacht ik alleen voor achtergrondmuziek?
    dus als ik mp3 bestanden via limewire download en in mijn contract zet dat hun de rechten moeten betalen mag dat?
    lijkt me zelf sterk aangezien die bestanden door mij niet betaald zijn??

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Whitefarmer Bekijk Posts
    Misschien een andere vraag, maar:

.... Maar ik heb het nu al tot 2 keer toe gehad dat ik voor het vriendje-van-het-nichtje-van-de-melkboer aan de kant ben gezet....
    Zorgen dat JIJ het VRIENDJE van dat nichtje wordt

zodat je een 'professional' aan de kant zet!

groeten John
    Hier kan ik natuurlijk wel om lachen, de lol moet je ook hebben op het forum ... maar uiteindelijk verdien je daar niks mee. Iemand wel serieuze tips? :P
    First make it work, then make it look pretty!

Forum Rechten