J&H Shop - Alles voor op en rond het podium
Pagina 11 van de 15 Eerste ... 7 8 9 10 11 12 13 14 15 Laatste

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door renevanh Bekijk Posts
    Het enige nadeel: als het nat wordt moet je opnieuw impregneren. Voor mij geen ramp (veel kinderfeestjes) maar voor feestjes waar de consumpties rondvliegen niet echt handig.
    Wanneer je impregneert gaat er een soort van zoutoplossing overheen....Wanneer de doeken dus nat worden zul je er opnieuw overheen moeten.

De theaterdoeken die je besteld bij Showtex of Theatex kunnen ook niet tegen water.
    "Verdomd interessant allemaal, maar gaat u vooral verder"

Standaard begin drive-in.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Oude Forum Bekijk Posts
    Ik wou dus eigenlijk een beetje weten hoeveel geld er ongeveer voor nodig is om een beetje iets te hebben.
    Ik zou eigenlijk alleen nog maar geluid (boxen met versterker) en licht nodig hebben.
    En hoe ga je dan beginnen??
    das redelijk makkelijk, beginnen. Je pakt iets meer als dus ong. 2500 euro, koopt een mooi geluidssetje met mengpaneeltje 2ehands voor ong. 800 euro/900 euro ( een beginnerssetje dus) Niet veel verwachten want je draait dan nog lang geen 150 man. Je koopt een klein 2ehands trussje met statief van ong. 200 euro, 1x par56 tl4balk voor ong. 125 euro 2x scanners voor ong. 150 euro. en dan nog een klein lichteffectje ertussen zoals uhmp... ja iets goetkoops als moonflowers ofso of mushrooms. Want het is toch maar voor het beginnen dusja.. dat kost ong. voor 2, 50 euro en dan ALLES 2E HANDS WAT IK OPNOEMDE EN NU NOG OPNOEM , een klein barretje van ong. 200 euro zelf maken of 2ehands kopen. en dan een laptopje van ong. 500 euro, en dan ergens een fatsoenlijk dj programma vandaan halen. BPM STUDIO raad ik aan en dan niet downloaden de gratis versie! . dan nog een fatsoenlijk cdspeler. van uhh 200/300 euro voor begin. en dan heb je nog ong. 100/200 over en daar zou je kaartjes voor laten drukken en dan kabeltjes nog. en dan is het zo op... en dan moet je nog vervoer hebben!!

en hoe je dan begint is: beginnen met kaartjes te laten drukken. Naar een aantal cafees een aantal kaartjes brengen ( stuk of 10 per cafe ) dan laten merken aan vrienden familie etc. dat je daarmee bezig bent.( met dan word je uiteindelijk zelf wel een x gevraagd of zelf aanbieden als je muziek ) weet je dat iemand een feestje heeft ? dan vraag je of je er voor met dat setje bijv. voor 50 euro draait. dat is weinig ik weet het maarja.. je moet ergens beginnen. En dan leg je je kaartjes gewoon weg op dat feestej en de mensen die interesse hebben die zullen dan wel zown kaartje pakken.. Maar het duurt echt zeker een jaar en soms iets langer of iets korter voordat je echt lekker op gang bent. DUS NIET METEEN DE MOET OPGEVEN!!!

hopelijk heb je er wat aan.

groetjes!

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Michael Bekijk Posts
    eigenlijk is dat wel jammer ja. Vroeger kon je met 200 watt al een vette fuif bouwen. Nu moet je al met minimaal 1000 watjes aankomen wil je een fatsoenlijke drive-in zijn.

1000 watt met wat dap boxjes zeker

beter een zeck setje met topjes 200 w aes en bas 400 w aes. blaas je veel harder mee or

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door wilard Bekijk Posts
    Hallo,

Ik heb een complete drive-in gezien voor 2000 euro, maar nou ben ik net een beetje begonnen in die handel en ik weet dus niet of die spullen dat waard zijn. Hieronder een beschrijving...

Complete dj-set bestaande uit:
    2 Speakers A.D.J.
    2 Nieuwe cd spelers Skytec
    1 Dubbele cd speler D.A.P.
    1 Mengpaneel D.A.P.
    1 Versterker Stageline 500watt
    1 Draadloze microfoon nady
    Complete lichtshow(Parre, spots, stroboscoop enz.)incl. statieven met ophangsysteem.
    Geheel wordt verkocht incl. dj meubel en opbergkist voor cd's, lichtshow en bekabeling.

Graag een reactie van een kenner..

Bedankt alvast,

Gr Wilard

NIET DOEN!!!
    skytec rommel dap rommel allemaal rotzooi. begin eerst met een boxensetje van bijv. JBL goede kwaliteit goede prijs of anders behringer als je neit teveel wilt betalen

Standaard

achja, de hitzones kosten je de kop ook niet meer tegenwoordig. 10 euro voor een dubbel-album bij de MM vind ik echt een koopje (hitzone 24 ligt hier nog ergens met een sticker van 20,99 euro erop, 1 CD, heb je er nu 4 voor)

Ingeschreven
    Oct 2008

Standaard hoi

Originally Posted by djspeakertje
    hi allemaal, ik ben nieuw op het forum en ik ben aan het sparen voor een geluidsset ( om een drive inn mee te beginnen) ik heb een mooi dap setje gezien (zie link) 2 bassen en 2 topjes, de bassen zijn 450 watts rms en de toppen 300 rms. alle versterking (1x450rms en 1x300rms) en clip limiters zitten ingebouwd in de bassen IS DAT WAT ????? zoniet, hebben jullie nog tips???

daan (djspeakertje)

HIGHLITE online - DanceShade

Standaard graag wat advies

Hallo ik ben nieuw op dit forum en heb wat advies nodig.
    heb vroeger wel is wat gedraait als drive in show.
    Zit er nu sireus over na te denken dit weer op te pakken maar dan wat beter.
    wat ik nog over heb:

1x mushroom
    1x grote mushroom ( die niet helemaal meer optimaal is )
    2x boxen van HQ geloof 300 watt
    1x dubbelen cd speler van HQ
    1x mengpaneeltje ( weet het merk niet )
    1x versterker van HQ ( vermogen weet ik niet ) maar is niet veel
    1x licht brug ( van de kwaliteid zak maar in me kaar :P )
    2x boxen statiefen
    1x kleine rookmachine

het steld dus eigelijk niks voor en aangezien ik nu 17 ben is dit ook niet echt waar ik mee voor de dag wil komen.

nu heb ik niet genoeg geld om en een leuke audio instalatie te kopen en om een goede basis zet licht te kopen.
    dus zat eigelijk te denken audio zelf te kopen en licht te huren voor zolang dat nodig is.
    of een goedkoper licht setje te kopen wat dan natuurlijk eigelijk weer zonden is.

graag jullie advies wat voor boxen passief of actief ? ( wat is goedkoper en gaat langer mee )

ik wil feesten draaien van klein tot wat groter

budget is er niet echt ik wil eerst kijken wat het allemaal kost.

Alvast bedankt

Standaard

wat je zou kunnen doen is het volgende:

naar een professionele winkel gaan & daar om hulp vragen
    of

een beetje 2e hands sets zoeken op marktplaats, soms kom je er nog wat degelijks tegen....

Ik weet niet hoeveel man je wil gaan draaien.... 200? dat is een mooi aantal. Ik adviseer je als je eerst een vaste geluidsset wil, en een redelijk merk dat adviseer ik je een leuk behringer setje.. ik zal hier waarschijnlijk gezeur op krijgen, maar behringer is zeker leuk om weer opnieuw mee te beginnen en je kan er goed mee op een feest aankomen maar het is een goedkoper merk dus er willen sneller brokken vallen als bij een merk als rcf etc.

een behringer aanrader:

2x Behringer B1520 pro 400watt rms 8 ohm
    2x Behringer B1800x pro 800 watt rms 8 ohm
    &
    2x Behringer EP2500, om ze mee aan te sturen.

dan nog een 2-weg cross-over circa 80 euro/100 euro

en dan kom je op een bedrag van rond de 2000 uit, waarschijnlijk iets meer. reken er maar op iets rond de 2200 euro, dan heb je een set waar je gerust nog 7 jaar heel goed mee uit de voeten kan, en een zaaltje van 200 misschien wel 250 man zeker goed vol kan zetten ( let op! 250 man is méér als je denkt. )

Dit is een iets betere set van behringer. en ik vind hem persoonlijk nog redelijk duur. Dus misschien kun je nog een verder kijken voor samson

2 tops en 2 subs met 2 versterkers en cross-over van samson heb ik beluisterd, ik kan je niet precies zeggen welke..

Deze set klonk veel beter als de behringer set echt vele malen beter & zit aan hetzelde eindbedrag als die behringer set

namelijk circa. 2300 euro. hier kan je ook nog vele jaren mee door & samson is uit zijn eigen een veel beter merk als behringer.

dit zijn slechts enkele voorbeelden, je moet zelf een beetje uitzoeken en naar een aantal winkels gaan om je advies te laten geven, ga het liefst wel naar een winkel waar ze betere merken verkopen: dynacord, rcf, mackie, lem,peavy,samson & niet dap, skytec en hq.

suc6 met je drive-in,

mvg Remy

Forum Rechten