Horeca Muziek systeem

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Controller
    • Apr 2002
    • 745

    Horeca Muziek systeem

    Ik heb van een collega een verzoek gekregen voor een horeca muziek systeem, nu draait er bij dat bedrijf een systeem met een update contract, hiervan lopen de kosten hoog op.

    Wat men nu wil gaan doen is ongeveer dezelfde software als voorbeeld
    kan je eazis nemen, een mooi pakket alleen exclusief met update contract






    Men gaat werken met MP3 wat men besteld bij de plaatselijke muziekhandel. Dus met BUMA/STEMRA is dat al rond.

    De MP3 wordt op een Windows 2003 server gezet, en de muziekcomputers "streamen" dan de muziek vanaf de server. Dus de software haalt de muziek van een Gemapte oftewel een netwerkschijf af. Dit zal werken dat is geen probleem.

    Bijvoorbeeld eazis zou voldoen voor dat bedrijf, ook omdat je alles kan sorteren via ID tags die standaard op de MP3's zitten. (anders moet je die erop zetten)

    We hebben al getest met die applicatie en ook met PCDJ, BPM, Mixvibes, Atomix

    Systemen zoals "Centrale Muziek Service" ook zo'n paket, werkt ook goed alleen weer met update contract.

    De prijs van de software is niet al te belangrijk omdat die kosten eenmalig zijn.

    Graag jullie mening
  • deurklink

    #2
    Ik heb al heel lang gezocht naar een goed indexeer systeem voor mp3's heb deze helaas nog nooit gevonden. Dus vrees dat je niet om de bedrijven heen kan die dat voor je doen. Dat zijn namelijk de bedrijven als eazis etc. Je betaald niet alleen voor de mp3's maar ook voor het ordenen (al moet ik zeggen dat ze bij eazis ook niet altijd even consequent zijn met het ordenen van mp3's)(ik heb het dan wel over schoonheidsfoutjes). Maar als je mp3 gaat aanschaffen zal dit vast niet in grote getalen zijn?? En moet het toch simpel zelf te indexeren zijn!

    Je geeft zelf aan dat je verscheidene programma's geprobeerd hebt. Ik ken zelf alleen pcdj en bpm een beetje. Maar na mijn idee zijn deze niet zo gebruiksvriendenlijk als een eazis computer en hebben ze eigenlijk ook een verschillende doelgroep (een dj of een jukebox functie denk ik dan maar). Weet niet wat die andere 2 programma's te bieden hebben maar als dat dichter bij eazis in de buurt komt? Is dat misschien nog te overwegen in combinatie met zelf indexeren. Lijkt mij dan de beste oplossing! (of ik heb iets totaal over het hoofd gezien in deze markt)

    Nog een pluspunt is dat de mp3 die je gaat kopen bij een muziek winkel haast wel van betere kwaliteit moeten zijn dan die van een eazis computer. Hang je eazis computer aan beetje geluidset en je schikt je dood! En je hebt ook geen limiet aan je opgeslagen mp3's! Ja ok limiet aan je harde schijf maar da's nog altijd uit te breiden voor een eenmalige prijs. Wil je bij eazis meer mp3's opslaan moet je meer betalen per maand!

    Comment

    • Controller
      • Apr 2002
      • 745

      #3
      citaat:Geplaatst door deurklink

      Ik heb al heel lang gezocht naar een goed indexeer systeem voor mp3's heb deze helaas nog nooit gevonden. Dus vrees dat je niet om de bedrijven heen kan die dat voor je doen. Dat zijn namelijk de bedrijven als eazis etc. Je betaald niet alleen voor de mp3's maar ook voor het ordenen (al moet ik zeggen dat ze bij eazis ook niet altijd even consequent zijn met het ordenen van mp3's)(ik heb het dan wel over schoonheidsfoutjes). Maar als je mp3 gaat aanschaffen zal dit vast niet in grote getalen zijn?? En moet het toch simpel zelf te indexeren zijn!

      Je geeft zelf aan dat je verscheidene programma's geprobeerd hebt. Ik ken zelf alleen pcdj en bpm een beetje. Maar na mijn idee zijn deze niet zo gebruiksvriendenlijk als een eazis computer en hebben ze eigenlijk ook een verschillende doelgroep (een dj of een jukebox functie denk ik dan maar). Weet niet wat die andere 2 programma's te bieden hebben maar als dat dichter bij eazis in de buurt komt? Is dat misschien nog te overwegen in combinatie met zelf indexeren. Lijkt mij dan de beste oplossing! (of ik heb iets totaal over het hoofd gezien in deze markt)

      Nog een pluspunt is dat de mp3 die je gaat kopen bij een muziek winkel haast wel van betere kwaliteit moeten zijn dan die van een eazis computer. Hang je eazis computer aan beetje geluidset en je schikt je dood! En je hebt ook geen limiet aan je opgeslagen mp3's! Ja ok limiet aan je harde schijf maar da's nog altijd uit te breiden voor een eenmalige prijs. Wil je bij eazis meer mp3's opslaan moet je meer betalen per maand!
      eazis pak ik hier als voorbeeld "centrale muziek service" zou ook goed zijn, ik moet zo'n stukje software hebben. Die ID3 tags worden gelevert door de platenzaak.

      Het nadeel van een update contract is dat je allemaal pc's hebt met muziek, wat men wil is de muziek op enkele servers en die computers moeten via het netwerk spelen. Dit is getest met verschillende software en de performance over een 10Mbit (er komt 100Mbit voor de clients, en 1000Mbit voor de servers) is goed.


      Het feit is dat de klant absoluut geen update contract meer wil, want hij heeft een 5tal van die computers staan. In enkele ruimtes. dus die kost lopen hoog op.

      Zoals je zegt gaat het inderdaad om een soort "jukebox" software. Wat lijkt op dat eazis.


      Je kan je voorstellen met 5 van die machines * 80 euro in de maand is toch al 400 euro, wat op jaarbasis 4800 euro is. Daarvoor kan je best een mooi pakket halen (zij het laten maken hoewel dat wat duurder gaat worden dan), + een soort van contract met de platenzaak afsluiten voor enkele MP3's per maand.

      Comment

      • deurklink

        #4
        Dacht er nog even over na maar eazis heeft ook abbonomenten voor meerdere ruimtes! Heb alleen geen idee wat de prijzen daarvan zijn.. Hoeveel geld ga je dan ongeveer uitgeven voor nieuwe muziek in de maand?

        Comment

        • Controller
          • Apr 2002
          • 745

          #5
          citaat:Geplaatst door deurklink

          Dacht er nog even over na maar eazis heeft ook abbonomenten voor meerdere ruimtes! Heb alleen geen idee wat de prijzen daarvan zijn.. Hoeveel geld ga je dan ongeveer uitgeven voor nieuwe muziek in de maand?
          Werk jij voor eazis ofzo?[)] Nadeel van eazis is dat de muziek op de muziek pc staan, en wij willen dat dit absoluut op een server staat en dat de pc's van de server "tappen"

          Feit is klant wil [u]GEEN</u> abbonomenten meer. Daar wil hij/ zij niet van afwijken, men heeft al een systeem en wil daar vanaf.


          Daarom is men op zoek naar een alternatief.

          Kijk eerlijk zou ik gewoon een contractje nemen zeker gezien de voorraad nummers die je hebt. Maar klant is koning.



          Comment

          • deurklink

            #6
            Ok werk niet bij eazis maar bij m'n vorige stage bedrijf hadden zo'n eazis in de verhuur staan. Maar euhm ik weet het verder ook niet meer ben wel heel nieuwsgierig of je een oplossing vind! Dus houd ons op de hoogte Succes nog!

            Comment

            • Controller
              • Apr 2002
              • 745

              #7
              citaat:Geplaatst door deurklink

              Ok werk niet bij eazis maar bij m'n vorige stage bedrijf hadden zo'n eazis in de verhuur staan. Maar euhm ik weet het verder ook niet meer ben wel heel nieuwsgierig of je een oplossing vind! Dus houd ons op de hoogte Succes nog!
              Bedankt in ieder geval voor je input, en mocht je nog ideeen hebben roept u maar

              Comment

              • laserguy
                • Jun 2003
                • 2755

                #8
                Al eens geprobeerd met OTS? Kun je vrij makkelijk indexeren en ook playlists samenstellen naar eigen zin. Het enige nadeel dat ik ken als het via netwerk moet laden is als er ongeveer een uur geen nummer gedraaid is over het netwerk het eerste nummer ongeveer een seconde stil valt. De rest van de nummers speelt wel perfect. De truc is om even voor te beluisteren en naar het einde van het nummer te klikken. Dan speelt ook dit eerste nummer perfect.
                Beware! To touch these wires is instant death. Anyone found doing so will be prosecuted.

                Comment

                • Controller
                  • Apr 2002
                  • 745

                  #9
                  citaat:Geplaatst door laserguy

                  Al eens geprobeerd met OTS? Kun je vrij makkelijk indexeren en ook playlists samenstellen naar eigen zin. Het enige nadeel dat ik ken als het via netwerk moet laden is als er ongeveer een uur geen nummer gedraaid is over het netwerk het eerste nummer ongeveer een seconde stil valt. De rest van de nummers speelt wel perfect. De truc is om even voor te beluisteren en naar het einde van het nummer te klikken. Dan speelt ook dit eerste nummer perfect.
                  Guy weet jij of deze naar de ID3 tags kijkt, dus het genre in de tag.

                  Ik ga deze applicatie zeker testen.

                  Comment

                  • Mark-LED
                    • May 2004
                    • 822

                    #10
                    Ik dacht ik wacht er nog even mee, maar ik denk dat het volgende programma precies is wat je zoekt.

                    Het programma MP3 Tunes. Zelfde idee als eazis/pcdj/bpm, maar gratis (registreren om te downloaden, who cares...) en misschien nog wel simpeler in gebruik als bovenstaande programma's. Hij leest ID3v1 en ID3v2 tags, heeft voorafluistering, jingle-player, cross-fader waarvan de tijd instelbaar is per nummer, mogelijkheid voor playlisten, een handige zoekfunctie die op genre, artiest, titel, album, jaar bla bla zoekt, 2 players, kortom alles wat je nodig hebt. Bovendien is het gebruiksgemak erg handig. Het enige nadeel wat ik heb kunnen vinden is dat er in MP3 Tunes v2 nog wat bugs zitten, (v1 is bug-vrij) en er naar mijn weten geen 19" controller voor is. Wat ik ook vergeten te noemen ben is dat het MP3 Tunes z'n files over een netwerk kan lezen, daarom denk ik dat dit een oplossing is voor je probleem.

                    Voor de website: www.mp3tunes.nl (kan zijn dat je een keer moet refreshen omdat ie 'm niet vind) en voor meer info mag je me mailen (mail staat in profiel).

                    //edit: site heeft kuren, mail me maar voor het prog of google even.

                    Comment

                    • Controller
                      • Apr 2002
                      • 745

                      #11
                      citaat:Geplaatst door Dj Mark

                      Ik dacht ik wacht er nog even mee, maar ik denk dat het volgende programma precies is wat je zoekt.

                      Het programma MP3 Tunes. Zelfde idee als eazis/pcdj/bpm, maar gratis (registreren om te downloaden, who cares...) en misschien nog wel simpeler in gebruik als bovenstaande programma's. Hij leest ID3v1 en ID3v2 tags, heeft voorafluistering, jingle-player, cross-fader waarvan de tijd instelbaar is per nummer, mogelijkheid voor playlisten, een handige zoekfunctie die op genre, artiest, titel, album, jaar bla bla zoekt, 2 players, kortom alles wat je nodig hebt. Bovendien is het gebruiksgemak erg handig. Het enige nadeel wat ik heb kunnen vinden is dat er in MP3 Tunes v2 nog wat bugs zitten, (v1 is bug-vrij) en er naar mijn weten geen 19" controller voor is. Wat ik ook vergeten te noemen ben is dat het MP3 Tunes z'n files over een netwerk kan lezen, daarom denk ik dat dit een oplossing is voor je probleem.

                      Voor de website: www.mp3tunes.nl (kan zijn dat je een keer moet refreshen omdat ie 'm niet vind) en voor meer info mag je me mailen (mail staat in profiel).

                      //edit: site heeft kuren, mail me maar voor het prog of google even.
                      dat komt al aardig in de buurt

                      ja die heb ik ook, zit er een mogelijk in dat je via een touchpanel kan zoeken en niet via een extern toetsenbord want is dat eigenlijk nog de 2e eis daar wou ik nog even mee wachten. Maar men moet dus kunnen zoeken via een virtual keyboard in de applicatie.

                      En zoals in het eazis men moet uit een voorraad buttons het genre kunnen kiezen.

                      Comment

                      • laserguy
                        • Jun 2003
                        • 2755

                        #12
                        citaat:Guy weet jij of deze naar de ID3 tags kijkt, dus het genre in de tag.
                        Neen, daar veegt ie zijn voeten aan. Maar je kunt wel een bepaalde plaat inboeken onder verschillende genres tegelijk (bijvoorbeeld in het genre Nederlandstalig én in het genre slow bijvoorbeeld).
                        Beware! To touch these wires is instant death. Anyone found doing so will be prosecuted.

                        Comment

                        • Mark-LED
                          • May 2004
                          • 822

                          #13
                          citaat:Geplaatst door controller

                          ja die heb ik ook, zit er een mogelijk in dat je via een touchpanel kan zoeken en niet via een extern toetsenbord want is dat eigenlijk nog de 2e eis daar wou ik nog even mee wachten. Maar men moet dus kunnen zoeken via een virtual keyboard in de applicatie.

                          En zoals in het eazis men moet uit een voorraad buttons het genre kunnen kiezen.

                          MP3 Tunes v2 heeft een keyboard als pop-up zodra je het zoek-vak aanklikt/aandrukt. Niet hetzelfde als eazis, maar toch wel ongeveer hetzelfde idee. Bijzonder jammer dat v2 nog wat bugs bevat. [B)]

                          Over de buttons met het genre, daar zal je op steken met MP3 Tunes vrees ik..

                          Comment

                          • Gast1401081
                            • Mar 2001
                            • 7999

                            #14
                            gratis en voor niks : I-Tunes. Zo van de site van apple, met mp3-indexfunctie, etc.
                            Super systeem, voor mp3, m4u en weet ik veel wat nog meer.

                            Comment

                            • Poelmans
                              • Feb 2004
                              • 806

                              #15
                              dan kan je Winamp + WinCue ook gebruiken Wincue is een plugin om te kunnen zoeken en om lege playlists autom. aan te vullen...

                              Maar als ik jou was zou ik eerst eens informeren voor gehuurde systemen voor meerdere ruimtes, en samen met de klant eens het rekeningetje maken... Zulke huur-systemen zouden niet verkocht worden als DIY oplossingen goedkoper waren (sabam, MP3's kopen, onderhoud PCs...)

                              Sommige klanten hebben wel wat rare ideeën (denkt dat je deze wel in elke sector tegenkomt), maar als je dan als verkoper zo eerlijk bent om hun aan hun verstand te brengen dat ze beter af zijn met een andere oplossing dan zijn ze je meestal wel dankbaar.

                              Comment

                              Working...