wie kent dit rook effect?

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • erik_gj
    • Jan 2004
    • 129

    wie kent dit rook effect?

    heey,

    ik zat zonet te kijken naar top of the pops. daar was ook de darkness, ze hadden echt een gaaf rookeffect. van die pluimen rook die er met veel kracht uitspuiten. binnenkort is er weer muziek avond bij ons opschool en nu is 3 van die dingen op het podium wel vet natuurlijk. nu mijn vraag kent iemand het systeem? is het makkelijk in plaatsen/gebruik? duur in de verhuur? kortom wie weet er meer van!

    greetz erik
    zoveel knoppen het lijkt wel lente!
  • Jurrie
    • Nov 2002
    • 402

    #2
    Zal wel een pyro-effect zijn, is niet echt iets voor niet-bekwame mensen .

    Comment

    • erik_gj
      • Jan 2004
      • 129

      #3
      jammer.. zag er gewoon uit als rook met veel druk door een gaatje spuiten [].
      zoveel knoppen het lijkt wel lente!

      Comment

      • pieterjan
        • Dec 2001
        • 395

        #4
        Hallo,

        Dat effect zal zeker bij enkele bedrijven te huur zijn, Ook voor mensen die er niet zo heel veel van af weten. Maar ofdat jij er veel of weinig van afweet dat kan ik niet zeggen. maar jurrie oordeelt dat jij iemand bent die er weinig verstand van heeft!

        Ik zou zeggen Probeer eens bij google te zoeken op de naam die jurrie gaf mischien heb je wel geluk en vind je wat.
        Pieter-jan Jochems
        Danstoko.nl

        Comment

        • Rob
          • Dec 2000
          • 470

          #5
          ik heb het niet gezien maar waarschijnlijk is dit gewoon co2 wat onder grote druk naar buiten wordt gespoten. Zie je erg vaak bij poconcerten enzo. Dit effect krijg je ook bij de confettikanonnen waarbij co2 wordt gebruikt de grotere types meestal. Dit kan dan onder verschillende druk en hoeveelheid. Het "rook" effect wat je ziet verdwijnt erg snel. Hoop dat je dat bedoelt?
          Rob v.d. Molen

          Comment

          • erik_gj
            • Jan 2004
            • 129

            #6
            ja rob dat is het ja. klopt zie je ook bij confettie maar dan klein beetje. maar er is dus niemand die er echt ervaring mee heeft?

            qua ervaring ik ben misschien pas 16 maar ik ben niet iemand zonder ervaring. though a lot to learn!

            maar een pyro effect... dat lijkt me iets mer vuur toch? of zit ik ernaast
            zoveel knoppen het lijkt wel lente!

            Comment

            • Jasper-Lichtbron
              • Jun 2001
              • 2155

              #7
              Zijn gewoon CO2 kanonnen die je best kunt huren, zelfde inderdaad met confetti kanonnen. Er bestaan zelfs van die dingen in een soort van movinghead behuizing; zien eruit als zo'n soort telescoop idee wat je bij de sterrewacht hebt staan, maar dan klein (duh) en de "telescoop" is een buis die op en neer kan bewegen waar je perslucht uitkomt. Tja rare omschrijving maar het dekt de lading zeggen ze dan.

              Comment

              • erik_gj
                • Jan 2004
                • 129

                #8
                kan iemand een schatting van de prijs geven (voor huur) en een preciese naam want ik kan het niet vinden op vinden op internet googlen helpt niet echt
                zoveel knoppen het lijkt wel lente!

                Comment

                • Juce
                  • Aug 2001
                  • 203

                  #9
                  de info die ik erover heb is voor de kleintjes €93 en voor de iets wat grotere €140.
                  terug te vinden als CO2 - shooters

                  Juce

                  Comment

                  • R. den Ridder
                    • Sep 2000
                    • 1500

                    #10
                    owkee, prijs valt best mee dus...mar vergeet niet dat je per keer schieten er een halve CO2 fles doorheen jaagt, die dus ook gewoon afgerekend moet worden he!

                    Ralph

                    Comment

                    • movinghead
                      • Aug 2001
                      • 559

                      #11
                      En Ralph.... die tikt de spijker op zijn (of haar) kop....
                      [CENTER]Altijd van je af laseren[/CENTER]

                      Comment

                      • showband
                        • May 2001
                        • 4524

                        #12
                        Bedoeld de poster niet gewoon het effect wat je krijgt als je voor het eerst een echt grote fogger aanzet? Als je 700w gewend bent lijkt een fogger van een paar duizend watt ook gewoon een fontein te spuiten. Zet drie grote JEM's aan de rand van het beeld en het shot ziet er spectaculair uit.

                        In dat geval is dat bij TV opnames wel een keer te doen. Na het shot goed ventileren en de volgende act. [}] Maar zal dat bij een schoolfeest best wel eens tegen kunnen vallen. Omdat je de zaal gelijk potdicht stookt.
                        lekker belangrijk!

                        Comment

                        • erik_gj
                          • Jan 2004
                          • 129

                          #13
                          dankje juce, 93 euro ja dat is goed te doen en dat is dan exl/incl 1 cilinder co2? het is trouwens voor de muziekavond dus het hoeft maar bij 2 rock acts veder niet van belang.

                          en neej "de poster" IK bedoel niet een 2000 watt roker daar heb ik wel mee gewerkt. als je die rechtop zet krijg je zeker niet dat effect.
                          zoveel knoppen het lijkt wel lente!

                          Comment

                          • Rieske
                            • Aug 2002
                            • 544

                            #14
                            Is dit het effect wat ook bij World Idols werd gebruikt bij de Nirvana belg ?
                            Life is what you make it

                            Comment

                            • erik_gj
                              • Jan 2004
                              • 129

                              #15
                              volgens mij wel ja.
                              zoveel knoppen het lijkt wel lente!

                              Comment

                              Working...