J&H Shop - Alles voor op en rond het podium
Pagina 3 van de 5 Eerste 1 2 3 4 5 Laatste

Standaard

Na gebruik gewoon je kabel eerst uit de krul halen en daarna bij beide pluggen pakken en steeds dubblelvouwen. Knoop erin en klaar. Al jaren beproefd en niks gaat kapot. Laat natuurlijk wel je pluggen uitsteken anders komen ze in de lus en ben je toch weer 10 min zoet

Ingeschreven
    Dec 2001

Standaard

citaat:Geplaatst door Biggles

Na gebruik gewoon je kabel eerst uit de krul halen en daarna bij beide pluggen pakken en steeds dubblelvouwen. Knoop erin en klaar. Al jaren beproefd en niks gaat kapot. Laat natuurlijk wel je pluggen uitsteken anders komen ze in de lus en ben je toch weer 10 min zoet
    Knopen leggen is de ideale methode? Laat ik nu net het tegenovergestelde beweren. Ik ga je meer zeggen, ik heb nog nooit iemand op een job knopen zien leggen in kabels (behalve dan een paar onnozelaars, u voelt zich blijkbaar geroepen?)

Ingeschreven
    Nov 2000

Standaard

Ik leg al bijna 25 jaar knopen in kabels, en onnozel als ik ben, heb ik daar nog nooit een kapotte kabel mee meegemaakt!(uiteraard wel door andere oorzaken)
    Ik gebruik wel de betere kabelkwaliteit, maar de enkele "goedkope" kabels die ik heb gaan ook al weer een jaar of 8 mee.
    Mijn manier van oprollen: slag met de pols en een halve steek erop voor alles langer dan 2,5 m. kortere kabels: (meermaals)dubbelslaan en halve steek erin.
    Patchkabels: allemaal in een bos met een halve steek.
    Natuurlijk is dit de domste en slechtste methode, maar ik ken geen betere!

Ingeschreven
    Nov 2000

Standaard

Tiemen, je geeft wel commentaar, maar hoe rol jij je kabels op?

Ingeschreven
    Dec 2001

Standaard

Met een losse hand, zorgen dat er geen "krullen" inzitten, en dan klein beetje tape errond, en klaar is kees.

PS "ik drink al 25 jaar bier, het kan dus geen kwaad dat ik zat met de auto rijd"

...

Standaard

citaat:Geplaatst door Tiemen
    Ik ga je meer zeggen, ik heb nog nooit iemand op een job knopen zien leggen in kabels (behalve dan een paar onnozelaars, u voelt zich blijkbaar geroepen?)
    bij IMEC worden de kabels altijd opgerold met op het einde een knoop!
    Tiemen zou beter eerst eens bij een ECHTE PA-firma gaan werken alvorens iemand een "onozelaar" te noemen. Want doen alsof je het allemaal al gezien en gedaan hebt is altijd gevaarlijk.

Standaard

sja, als het een soepele kabel is kan een knoopje wel, maar dat durft wel eens te lossen en jah... lekkere troep in die kabelkoffer. Ik gebruik wel liever een cordloxje, maar ieder zijn smaak.

Korte kabeltjes? Gewoon een knoopje in.

Stijve kabel? Liever geen knoop, want die vorm wilt er wel eens hardnekkig inblijven.

Tape vind ik zowieso al niet leuk: bij opbouw overal tape op grond (en aan je schoenzolen :-)), en bij het afbouwen toch wel net je rolletje tape vergeten/op/op onverklaarbare wijze aangetrokken tot lichttechnieker...

Maar goed, zolang je er zelf tevreden van bent moet je het zo doen. Er is niet maar 1 juiste manier van kabels oprollen...

Groeten,

Beghin Didier
    Ampli bvba

Ingeschreven
    Dec 2001

Standaard

citaat:Geplaatst door lifesound
    bij IMEC worden de kabels altijd opgerold met op het einde een knoop!
    Tiemen zou beter eerst eens bij een ECHTE PA-firma gaan werken alvorens iemand een "onozelaar" te noemen. Want doen alsof je het allemaal al gezien en gedaan hebt is altijd gevaarlijk.
    Onnozelaar is met 2 nn'n

IMEC...echte PA firma (stond die I niet voor idiot?). Is dit nu echt de referentie? man man. De lokale discobar hier in de streek knoopt ook zijn kabels, jah, nu ben ik zeker dat knopen erg gezond is voor de kabel. Misschien 1 simpel "echt" voorbeeldje : de powershop. Nu content?

Pé-es : begrijp me niet verkeerd, 't is mij al gelijk hoe jij of gelijk wie z'n kabels oprolt, maar laat mij dan ook de vrijheid om "onnozelaar" te denken of zelfs te zeggen.

Ingeschreven
    Aug 2000

Standaard

Triest dat mensen niet gewoon kunnen lezen dat iemand/een bedrijf het gewoon anders doet dan hij...

Het probleem met een knoopje lijkt mij nog steeds dat mensen erg snel geneigd zijn om dat knoopje "ff lekker strak aan te trekken".
    Al is het maar uit vermoeidheid of onbekenheid wat het maken van knopen in zo'n kabel doet.

Her dus beslist geen knopen in de kabels, want:
    1. Het is niet nodig, er zijn andere manieren om een kabel op te rollen.
    2. knopen in een kabel vergroot de kans op schade in de kabel
    3. het uit de knoop halen van kabels vergt tijd en die is kostbaar, zeker opbouwtijd.

Forum Rechten