Altec lansing 1217a

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • frederic
    • Jan 2006
    • 3511

    Altec lansing 1217a

    75w, mijn vader zaliger zijn dansorkest deed daar zalen mee van 500 man in de jaren 70.
    Wie doet beter?

  • PvG
    • Sep 2012
    • 979

    #2
    96 dB/W/m per driver (95dB/W/4 foot :-) ). Dus ca. 104dB/W/m per 6 door koppeling. 75 echte-RMS Watts, 300 Watts muziek, ca. 128 dB @ 1m peak. Niet slecht, maar dat geldt alleen voor het mid ;-)
    As ut nie ken zo as ut mot, mot ut mar zo as ut ken.

    Comment

    • MusicXtra
      • Feb 2006
      • 9316

      #3
      In die tijd was dat al heel wat.... Toen had de gemiddelde PA een vermogen van rond de 100 watt.
      De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

      Comment

      • rdreiers
        • Nov 2009
        • 407

        #4
        Waren ook andere maatstaven in die tijd, backline maakte zijn eigen geluid en de alleen de zang was versterkt.

        Er hoefde ook geen broekspijpen te wapperen op dat wat tegenwoordig dance heet.

        Comment

        • salsa
          • Jan 2007
          • 1315

          #5
          Ik heb nog heel lang Shure Vocal Masters gehad, tot aan het jaar 2000. Met extra subje en een hoogdrivertje in de kast erbij deed ik daar vroeger disco en school bandjes mee
          [FONT=Arial]No trees were harmed in the writing of the e-mail, but millions of electrons were terribly inconvenienced[/FONT][FONT=Arial].[/FONT]

          Comment

          • showband
            • May 2001
            • 4524

            #6
            Mijn oom had een hele vroege drive in disco (FMX)
            die draaide op 2x 60 watt en deed daar ook openlucht campings mee half jaren 70....

            overigens een set Altec Lansing A7,-'Voice of the Theater'- speakers kun je tot op vandaag voor goed geld verkopen. (je krijgt er zo een paar duizend dollar voor!)
            niet slecht voor een paar speakers uit de mid jaren 50. Dat je er dikke WINST bij verkoop op kan maken na 65 jaar gebruik.....

            ze worden ge-reissued:
            The Voice Of The Theatre (Home and Studio too) S-V by W.A.J. . The world-renowned and universally-acclaimed Altec-Lansing A7 Voice of the Theatre speaker-system is back. Well, to be honest, it's been...
            Last edited by showband; 24-04-17, 07:46.
            lekker belangrijk!

            Comment

            Working...