Carnaval 2015, foto's

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • weller
    • Nov 2013
    • 13

    Carnaval 2015, foto's

    Hallo allemaal,

    Wij zijn dit jaar bezig met een carnavalswagen. Het idee is om een discotheek te maken.



    En tot slot nog wat filmpjes:




    Korte uitleg:

    De 6 palen zijn ongeveer 9000 5mm LEDs.
    De bakken aan de zijkanten zijn 24x 100 watt led
    De trap aan de voorkant zijn 36 halogeenspotjes
    De spiegelbollen zijn 18x 100 watt leds

    Wordt aangestuurd door de schakelkast op de foto hierboven.

    Het geheel draait vanaf een zelf ontworpen IMX6 board die middels een python programma de muziek draait en tegelijkertijd de BPM meeneemt in het knipperen van de LEDs. De muziek kan worden gestart vanaf een webserver die je via WiFi kan benaderen.

    Verder zijn de subs en de toppen zelf gebouwd. De kenner herkent het type top, en de subs zijn zelf ontworpen (4x ciare 18.00sw1)

    (Kritische) vragen stellen mag, maar als ik ongefundeerde losse flodders rond zie vliegen (zoals in heel veel andere topics), ruim ik alle foto's op. Het gaat hier om het delen van mooie techniek.

    De elektronica wordt na carnaval gearchiveerd in een grote grijze container die ze de week erop van het erf halen.
  • Carl
    • Nov 2000
    • 907

    #2
    Schitterend! Waanzinnig creatief en een prima gebruik van geluid. Niet extreem groot, maar de MT122 kan flink blazen. Prima dat je ze naar voren laat wijzen, men hoort je goed aankomen, trekt meteen de aandacht en de toeschouwers worden niet het bloed uit de oren geblazen.
    Plaats je nog foto's van de optocht ook? (alsjeblieft..?)

    Comment

    • teunos
      • Feb 2008
      • 352

      #3
      Originally posted by weller
      De elektronica wordt na carnaval gearchiveerd in een grote grijze container die ze de week erop van het erf halen.
      Lijkt me nogal zonde.
      Voor de verandering een carnavalswagen waarin het geluid goed doordacht geplaats is, en niet te extreem zal overheersen.
      Mag ik alleen vragen hoe je precies de hoorngeladen toppen hebt gericht? het lijkt erop dat ze gewoon rechtop staan. In dat geval zou ik nog proberen ze iets voorover te kantelen, zodat je niet alleen de vogels van geluid voorziet.
      Wat voor een versterkers gebruik je?
      ''diamonds are forever''

      Comment

      • weller
        • Nov 2013
        • 13

        #4
        Uiteraard plaats ik nog foto's van de optocht!

        De MT122's zijn niet getipt inderdaad, maar al zou ik die tippen dan zit ik tegen de pop aan. Verder zit er ook publiek op tribunes, balkonnen, kranenbakjes, etc dus heb ze uiteindelijk zo gelaten. Maar ik maak natuurlijk nu inderdaad niet optimaal gebruik van de toppen.

        lijstje van geluid:

        1x dubbel 18" aan de voorkant 105dB/w/m en 2x enkel 18" in het midden 102dB/w/m. BP6 f3=45Hz. End fired.
        toppen 2x dubbel 12" 12PE32 en CP800ti met (geloof ik) TD460 hoorn. De toppen staan time-alignt. Het hoog heeft een high shelf. Er wordt qua processing verder niets gedaan. Ik heb daar ook niet de apparatuur en kennis voor, maar eigenlijk klinkt het al naar tevredenheid. Ik zou wel eens zo'n cursus van MusicXtra willen volgen om te kijken wat ik er nog uit kan halen.

        sub aangedreven door Camco 3000DL
        mid DAP palladium P1600
        hoog DAP palladium P700

        De set kan flink hard en eigenlijk ook te hard voor de optocht. We draaien de optocht dan ook niet op 0dB, alleen voor en na de optocht voor onszelf.

        Comment

        Working...