De crisis is nog niet voorbij

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • speakertech
    • Jan 2008
    • 1696

    De crisis is nog niet voorbij

    Ik moet de K&M statiefjes ergens anders gaan inslaan. P&B (Papen en Bongaerts) heeft het ook niet meer gered en zijn failliet.

    Speakertech
    Je mag niet simpel een vraag beantwoorden, uitgaande van wat jij weet, maar wat de vraagsteller (nog meer) niet weet en dat is best lastig...
    ¿ɹooʌ ƃuıssɐdǝoʇ uǝǝ ɹǝıɥ sı
  • Podium Verhuur
    • Mar 2012
    • 480

    #2
    Hoe weet je dat het door "de crisis" komt? Kan ook simpel slecht beleid zijn.
    Wij merken maar weinig van die zogenaamde crisis.

    Comment

    • speakertech
      • Jan 2008
      • 1696

      #3
      Originally posted by Podium Verhuur
      Hoe weet je dat het door "de crisis" komt? Kan ook simpel slecht beleid zijn.
      Wij merken maar weinig van die zogenaamde crisis.
      Mijn klanten hebben er kennelijk nog wel last van. Verkocht ik ze vroeger K&M, nu kopen ze voor een fractie van de prijs elders INNOX statieven. Ze kosten maar 22,50 euro, ze hebben maar liefst drie poten en rubber doppen, maar na een jaar komt de aap uit de prijsmouw. Alle statiefvoeten zijn kapotgedraaid en opengescheurd. Het er om geknoopte ijzerdraad van de eigenaar maakte de zaak er niet veel beter op. De klant heeft dus kennelijk nog steeds te weinig geld om uit te geven voor goed materiaal.


      Speakertech
      Last edited by speakertech; 07-12-14, 13:03.
      Je mag niet simpel een vraag beantwoorden, uitgaande van wat jij weet, maar wat de vraagsteller (nog meer) niet weet en dat is best lastig...
      ¿ɹooʌ ƃuıssɐdǝoʇ uǝǝ ɹǝıɥ sı

      Comment

      • rdreiers
        • Nov 2009
        • 407

        #4
        Is de tent al dicht? Had gehoord dat begin januari meer nieuws kwam. En idd je komt te vaak een goedkoper alternatief tegen op de podia. Maar laten we eerlijk blijven, veel kleine gebruikers zijn op zoek gegaan om de laatste 5 euro te besparen. Het zal vast niet de laatste zijn die ten onder gaat. Het is jammer voor de medewerkers, hopelijk gaan er niet weer veel banen verloren.

        Comment

        • speakertech
          • Jan 2008
          • 1696

          #5
          Hier te lezen

          Op 24-11-2014 is aan Papen & Bongaerts Muziekinstrumenten B.V. h.o.d.n. Pb Music te Roermond (Limburg) voorlopige surseance verleend. Als bewindvoerder is aangesteld mr. C.W.M. Slegers. Het insolventienummer van deze zaak is S.03/14/12. De (hoofd)activiteit van Papen & Bongaerts Muziekinstrumenten B.V. is groothandel en handelsbemiddeling (niet in auto’s en motorfietsen). De surseance is omgezet in een faillissement. Er zijn (nog) geen verslagen beschikbaar.

          en


          Speakertech
          Last edited by speakertech; 07-12-14, 22:33.
          Je mag niet simpel een vraag beantwoorden, uitgaande van wat jij weet, maar wat de vraagsteller (nog meer) niet weet en dat is best lastig...
          ¿ɹooʌ ƃuıssɐdǝoʇ uǝǝ ɹǝıɥ sı

          Comment

          • MusicXtra
            • Feb 2006
            • 9316

            #6
            Altijd weer triest om te lezen, niet alleen de ondernemer maar ook zijn personeel en leveranciers zijn hier de dupe van.
            @ Podium verhuur: Lijkt me toch echt sterk dat je niks merkt van de crisis.... Leveranciers komen pas in beweging wanneer de betaling voldaan is, veel live bands zijn ter ziele wegens een gebrek aan boekingen, veel bedrijven die failliet zijn gegaan, bedrijfsfeesten zijn zwaar ingekrompen, etc.
            Betekent niet dat je als individu daardoor minder omzet draait, wanneer je op tijd de bakens verzet en creatief bent kun je, ook in crisistijd, groeien.
            Je zult alleen nooit weten hoe het je vergaan was zonder crisis.
            De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

            Comment

            • showband
              • May 2001
              • 4524

              #7
              ik citeer een bericht van 24-09-2013:
              __________________________________________________ ________________
              Aeternus feliciteert Papen Bongaerts Muziekinstrumenten met de succesvolle overname


              Papen & Bongaerts Muziekinstrumenten B.V. zijn overgenomen door Brooklyn Bridge Holding B.V. te Den Haag, per 19 september 2013. Brooklyn Bridge Holding is gelieerd aan de BMI Distribution Group. Snelle veranderingen in de markt, gepaard met algehele visie voor de toekomst liggen hieraan ten grondslag.

              PBmusic zal gelijk als voorheen voortgaan als autonome zelfstandige groothandel in de Benelux en deels in Duitsland met het bestaande merkenpakket op exclusiviteit.
              Aeternus trad op als adviseur van Papen & Bongaerts Muziekinstrumenten B.V.

              __________________________________________________ ________________

              BMI Distribution Group is volgens mij hetzelfde bedrijf die onlangs het noodleidende feedback music overnam. Francky Dedeyne zijn Brooklyn imperium.

              Er rommelt nogal wat in de muziekwereld....



              ander gerelateerd nieuws:


              Key Music baat tot eind april een pop-upstore uit in het Waasland Shopping Center. ‘Als deze test slaagt, willen we hier een permanente winkel openen’, vertelt Francky Dedeyne, eigenaar van de instrumentenzaak.
              Last edited by showband; 08-12-14, 09:08.
              lekker belangrijk!

              Comment

              • Outline
                • Feb 2006
                • 1434

                #8
                Ligt het aan mij of klopt er een en ander niet?

                Bij een voormalig heb ik iets soortgelijks meegemaakt en het gaat er op neerkomen dat de boedel voor een prikkie onderhands verkocht gaat worden aan het moederbedrijf en dat een aantal mensen uit de top nog geen dag salaris zullen missen. Voor wie geïnteresseerd is: Lees het verhaal rond faillissement van Bremtex er maar eens op na.

                Maar mark my words: Key Music en alles wat er aan vasthangt gaat binnen nu en 5 jaar ook om of ze laten oa de Nederlandse winkels vallen. Nederland speelt amper kiet en België gaat die kar niet eeuwig kunnen trekken.

                Comment

                • Podium Verhuur
                  • Mar 2012
                  • 480

                  #9
                  Originally posted by MusicXtra
                  Altijd weer triest om te lezen, niet alleen de ondernemer maar ook zijn personeel en leveranciers zijn hier de dupe van.
                  @ Podium verhuur: Lijkt me toch echt sterk dat je niks merkt van de crisis.... Leveranciers komen pas in beweging wanneer de betaling voldaan is, veel live bands zijn ter ziele wegens een gebrek aan boekingen, veel bedrijven die failliet zijn gegaan, bedrijfsfeesten zijn zwaar ingekrompen, etc.
                  Betekent niet dat je als individu daardoor minder omzet draait, wanneer je op tijd de bakens verzet en creatief bent kun je, ook in crisistijd, groeien.
                  Je zult alleen nooit weten hoe het je vergaan was zonder crisis.

                  Daar heb je wel gelijk in, maar om alles maar op een crisis af te schuiven... Er zijn genoeg partijen die hele goede zaken doen.
                  Wat niet wil zeggen dat het een slechte ondernemer is, maar om meteen aan te nemen dat het door de crisis gaat vind ik te ver gaan.
                  Onze leveringsvoorwaarde van onze leveranciers zijn ongewijzigd gebleven.
                  Misschien dat wij net in een andere tak van de branche zitten. Een podium kan niet kleiner dan wat er op een rider staat.
                  Wat we wel merken is dat alles uitgesteld wordt tot het laatste moment, omdat mensen gaan shoppen voor de laagste prijs. En dat vooral stichtingen creatiever worden met hun fondsenwerving.

                  Ik zal alleen niet klagen over de afgelopen 4 jaar. De omzetten zijn aanzienlijk hoger dan bedacht in het ondernemersplan. En het heeft mijn andere gerelateerde bedrijven ook zeker geen windeieren gelegd.
                  Last edited by Podium Verhuur; 08-12-14, 16:37.

                  Comment

                  • NesCio01
                    • May 2010
                    • 1987

                    #10
                    Originally posted by speakertech
                    Ik moet de K&M statiefjes ergens anders gaan inslaan. P&B (Papen en Bongaerts) heeft het ook niet meer gered en zijn failliet.

                    Speakertech

                    Wat heb je nodig?

                    PB maar hoor

                    grtz

                    Nes
                    Weest vooral jezelf, er zijn al zoveel anderen!

                    Comment

                    • speakertech
                      • Jan 2008
                      • 1696

                      #11
                      Je kent het gezegde, een andermans dood is de een zijn brood.
                      Aan statieven geen gebrek......
                      Speakertech
                      Je mag niet simpel een vraag beantwoorden, uitgaande van wat jij weet, maar wat de vraagsteller (nog meer) niet weet en dat is best lastig...
                      ¿ɹooʌ ƃuıssɐdǝoʇ uǝǝ ɹǝıɥ sı

                      Comment

                      • animaldrums
                        • Nov 2008
                        • 88

                        #12
                        Originally posted by speakertech
                        Je kent het gezegde, een andermans dood is de een zijn brood.
                        Speakertech
                        Nee, die ken ik niet, wel:"De een zijn dood is de ander zijn brood".

                        Comment

                        • vdlaanlichtengeluid
                          • Jun 2010
                          • 640

                          #13
                          Ik ken hem wel en het is echt waar. Het klinkt een beetje klote maar zo is het wel. Komt erop neer dat als iemand om wat voor reden dan ook stopt met zijn bezigheden een klant opzoek gaat naar een nieuwe "subcontractor" en een ander bedrijf er dus weer een klus bij heeft en dus brood.

                          De een zijn dood de ander zijn brood.

                          Maar wat je meestal ziet en hoort is het, "over lijken gaan" maar dat is weer heel wat anders en daardoor gaat de ander "dood"...

                          Comment

                          Working...