Reparatie printje?

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Hitvision
    • Jun 2003
    • 389

    Reparatie printje?

    Even een heel ander onderwerp. Is er iemand in de omgeving van west-brabant die ervaring heeft met het repareren van printjes van computerapparatuur.

    Zit hier met een NAS waarop door iemand met iets te veel enthousiasme 19 volt is gezet in plaats van 12 volt. Gevolg Apparaat doet niets meer. Alleen wat electrishe 'tikken' bij het aansluiten van de voeding.

    Er wordt al een nieuwe aangeschaft maar als ik met een kleine investering deze ook weer aan de praat krijg heb ik een mooi 'cloud' opslagsysteempje er bij.

    Ik hoor het graag.

    Groetjes Christian.
    Een houtworm met plankenkoorts is nooit grappig!
  • nonkeldw
    • Feb 2009
    • 4

    #2
    Kan jij foto's plaatsen van de PCB?
    Zo krijgen we toch een beter beeld van de moeilijkheid van het solderen.

    Comment

    • MusicXtra
      • Feb 2006
      • 9316

      #3
      Acht de kans erg groot dat er meerdere componenten overleden zijn, halfgeleiders houden niet zo van overspanning.
      Zonder schema wordt dat dus een onmogelijk verhaal en met schema waarschijnlijk bijna onmogelijk.
      De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

      Comment

      • Hitvision
        • Jun 2003
        • 389

        #4
        Bedankt voor de antwoorden. Ik wil me er later wel eens aan wagen om e.e.a. verder te ontdoen van behuizing en dergelijke om te kijken hoe of wat.

        Acht de kans ook klein maar heb hier totaal geen ervaringen mee dus is het voor mij wat lastig inschatten.

        Kom hier misschien nog wel eens op terug.
        Een houtworm met plankenkoorts is nooit grappig!

        Comment

        Working...