Top geluid bij (inter)nationale artiesten

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • BvE
    • Oct 2004
    • 385

    Top geluid bij (inter)nationale artiesten

    Hallo allen.

    Ik vroeg mij af welke artiest jullie live hebben mogen bewonderen waarbij het geluid werkelijk subliem was. Vaak hoor je wel eens dat internationale artiesten op tour bijvoorbeeld in een te grote zaal staat waar alles rondgalmpt, de technicus die mee op tour is de zaal niet goed kent en het geluid dus beter had gekund enzo.

    Ik heb zeer goede ervaringen met John Mayer. Twee keer mogen bewonderen over een P.A. van Ampco, met verder de rest van JM zelf (digidesign f.o.h. tafel, etc.). Een keer was outdoor in Den Haag, de ander was in de HMH afgelopen woensdag (ja ik had gelukkig een kaartje). Zonder twijfel mijn beste live-ervaringen ooit. Dit Amerikaanse team weet heel goed waar ze mee bezig is!

    Iemand anders goede ervaringen, en waar precies?
  • MusicXtra
    • Feb 2006
    • 9316

    #2
    Originally posted by BvE
    Hallo allen.

    Ik vroeg mij af welke artiest jullie live hebben mogen bewonderen waarbij het geluid werkelijk subliem was. Vaak hoor je wel eens dat internationale artiesten op tour bijvoorbeeld in een te grote zaal staat waar alles rondgalmpt, de technicus die mee op tour is de zaal niet goed kent en het geluid dus beter had gekund enzo.

    Ik heb zeer goede ervaringen met John Mayer. Twee keer mogen bewonderen over een P.A. van Ampco, met verder de rest van JM zelf (digidesign f.o.h. tafel, etc.). Een keer was outdoor in Den Haag, de ander was in de HMH afgelopen woensdag (ja ik had gelukkig een kaartje). Zonder twijfel mijn beste live-ervaringen ooit. Dit Amerikaanse team weet heel goed waar ze mee bezig is!

    Iemand anders goede ervaringen, en waar precies?
    In de HMH moet je heel gek doen wil je daar een slecht geluid hebben.
    De akoestiek daar is echt super.
    De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

    Comment

    • Mach Facilities
      • May 2009
      • 109

      #3
      Wouter Hamel was vorig jaar bij Hilversum Alive een verademing om aan te horen, eindelijk een techneut die niet alleen hard wilde gaan, maar voor kwaliteit ging.
      Verder vond ik Brian Setzer in het tweede gedeelte van het optreden dat hij in HMH deed erg goed klinken, maar ja, moet ik er wel bijzeggen, lekker minimalistisch, en goed opgebouwd.

      Chris

      Comment

      • @lex
        • Jul 2006
        • 1087

        #4
        Ik heb jaar of vijf geleden in Ahoy Peter Gabriel gezien en gehoord. Dit was echt heeeeel goed. De mix is niet alleen op goed volume waanzinnig, maar Peter Gabriel durft ook stiltes te laten vallen. Of heel subtiel en zacht. Naar mijn mening waanzinnig.

        @lex
        Het is bevredigender om een illusie te perfectioneren dan de werkelijkheid na te bootsen...

        Comment

        • T_Sound
          • Sep 2009
          • 267

          #5
          Ik heb Normaal de theatertour van 2jaar terug gezien in Theater de Reggehof te Goor en daar was het geluid ook erg goed, evenals Motel Westcoast toen ook bij de Reggehof).

          En een super ervaring was bij de Zwarte Corss 2009, toen Beef ging spelen.

          Zo lekker dat geluid, ik had in het begin oordoppen in, maar ik heb ze uitgedaan op een gegeven moment en het geluid was prachtig. Het ging wel hard, maar door het goede geluid was dat bijna niet te merken.

          De snare was af en toe was knerspent als hij harder sloeg als waar het op afgeregeld was, maar de blazers waren heerlijk om te horen, de kick en de snare waren ook erg goed (met die uitzonderingen van de snare af en toe).

          Ik luister bijna geen reggae, maar toen ik Beef hoorde spelen, mede door het goede geluid vond ik het toen prachtig.
          Geluidmixen, doe je met gevoel, maar meer met je gehoor!

          Comment

          • R. den Ridder
            • Sep 2000
            • 1500

            #6
            Beef op de zwarte cross onderschrijf ik volledig! verder was ik in LuxorLive onder de indruk van de tryout van het ahoyconcert van ilse de lange. rock en roll zonder druk op je oren. dat is toch een wankel evenwicht, maar het klonk top. gemiste kans waren de red hot chilli peppers op Pinkpop, geniale geluidstechnicus (Dave Rat), maar het klonk me toch een partij iel.

            Qua discotheek blijf ik onder de indruk van de Club X, veel te zware oud hout volledig hoorngeladen AD-set, met in het midlaag een soort phillishave van 4x10". die kick die daar uit kwam gecombineerd met het laag uit dubbel 15" met 18" subs definieerde mijn gevoel van hardcore toch wel..

            Comment

            • Mike Manders
              • Aug 2006
              • 341

              #7
              Paul McCartney in het Gelredome december 2009, okay, het blijft een voetbalstadion, maar dit was echt zeer goed.

              Comment

              • berolios
                • Sep 2005
                • 1538

                #8
                Voor mij ook Peter Gabriel, echt een goede sound op Werchter een paar jaar terug.

                U2 laatste tour vond ik trouwens ook niet slecht. Vorige shows deed dat echt pijn.
                Einstein: "Een slim persoon lost een probleem op; een wijs persoon voorkomt het."

                Comment

                • BvE
                  • Oct 2004
                  • 385

                  #9
                  Peter Gabriel zelf ook live gehoord, was inderdaad erg goed, dit keer was het in de Alpha tent op Lowlands. Grappig dat meerdere mensen dit bevestigen.

                  Comment

                  • T_Sound
                    • Sep 2009
                    • 267

                    #10
                    Originally posted by R. den Ridder
                    Beef op de zwarte cross onderschrijf ik volledig!
                    Mooi dat jij dat ook vindt.
                    Ik heb veel achter de schermen gestaan overdag, dus ik heb niet erg veel gehoord, maar Miss Montreal was ook niet slecht op de Zwarte Cross, maar Beef was echt een feest om naar te luisteren.
                    Geluidmixen, doe je met gevoel, maar meer met je gehoor!

                    Comment

                    • voederbietel
                      • Feb 2005
                      • 197

                      #11
                      Ja ik was ook bij Beef op de zwarte cross en ook ik kan beamen dat dat HEERLIJK was! dit kan ook met de sfeer te maken hebben gehad, hele dag festival, paar pilsjes en dan eind van de dag goeie reggae / ska (maar die kick en blazers waren wel erg goed!!!)
                      normaal gesproken als ik licht bij bandjes sta te wapperen of bandjes sta te kijken valt mij het geluid niet op tenzij het slecht is (dus ben geen geluidstech die vind dat in de 3,5K iets meer van dit of dat mag..)
                      Met vriendelijke groet,

                      Frans Jansen

                      Comment

                      • T_Sound
                        • Sep 2009
                        • 267

                        #12
                        Haha mooi dat jij dat ook vindt en ik heb daarverder ook niet zo op gelet, maar dat van die snare was af en toe (heel af en toe) iets vervelend, maar verder top.

                        En ik heb die dag geen alcohol gehad, want ik was overdag verderop op het terrein aan het werk.
                        Geluidmixen, doe je met gevoel, maar meer met je gehoor!

                        Comment

                        • stevenvanderlinden
                          • Jan 2010
                          • 2

                          #13
                          Jeff Wayne`s War of the World was ook wel een spektakel in de HMH.....

                          Grtz, Steven

                          Comment

                          • hugovanmeijeren
                            • Oct 2004
                            • 1436

                            #14
                            Tribute 2 Bob Marley, gezien tijdens de theatertour. Die lui kwamen met een stokoude JBL set aanzetten, naar mijn idee niet helemaal ideaal opgesteld (top aan de buitenzijde met strak ertegenaan (binnenzijde) een dubbel 18 sub), maar ik heb zelden een beter klinkende mix gehoord. Werkelijk klasse!

                            Groeten Hugo
                            Renkus-Heinz, das geen pasta saus, maar zit wel knor!

                            "Non omnes qui habent citharam sunt citharoedi" Varro

                            Comment

                            • rinus bakker
                              • Mar 2002
                              • 5430

                              #15
                              Dat materiaal was dan ook uit de tijd dat die firma nog goede speakersystemen wilde maken.

                              Maar welk PA merk of -systeem het ook is
                              het goed klinken ligt voor 95% aan de man in de zaal.

                              En aan de staat van geestelijke beinvloeding (vernauwd of verruimd )
                              van de muzikanten.
                              een verdubbelde gebruikscoefficient is echt geen luxe

                              Comment

                              Working...