J&H Shop - Alles voor op en rond het podium
Pagina 1 van de 4 1 2 3 4 Laatste

Topic: HBO stage

Standaard HBO stage

Beste forumleden,

Ik zit met het volgende: Ik doe op het moment de opleiding Media Engineering. Het is eigenlijk elektronica, maar dan gespecificeerd op de media wereld.
    Verder werk in de weekenden als freelance licht techneut, voor verschillende top 40 cover bandjes en doe enkele festivals.
    Nu moet ik volgend jaar stage gaan lopen. Ik wil dit graag gaan doen bij een bedrijf wat wat grotere producties doet. Ik zat te denken aan musicals of concerten.
    Nu is mijn vraag; Wat zou ik bij zo'n bedrijf kunnen gaan doen? Ik wil graag bij het live werk betrokken blijven, maar het moet wel iets zijn dat overeenkomt met een HBO functie. Verder moet het technisch zijn, maar ook een beetje creatief.

Hebben jullie ideeen over? Wat zou ik kunnen gaan doen? Noem gewoon eens wat functies / bedrijven op zou ik zeggen!

Alvast bedankt,

Roel

Standaard

Flashlight/Apr ... ?

René
    Neem het leven niet te serieus, je overleeft het toch niet...

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door renevanh
    Flashlight
    Ampco/Flashlight heeft geen stageplekken. Paar weken terug al geprobeerd.

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door jurjen_barel
    Ampco/Flashlight heeft geen stageplekken. Paar weken terug al geprobeerd.
    Flashlight weet ik niet, maar Ampco wel als het goed is...
    Zover ik weet lopen er nu geen staigeres (2 weken terug wel )

René
    Laatst gewijzigd door renevanh; 02-04-07 om 21:59.
    Neem het leven niet te serieus, je overleeft het toch niet...

Ingeschreven
    Dec 2005

Standaard

Knipperlicht heeft wel stagaires.

Standaard

misschien meneer bourgonje?

Bourgonje B.V.
    lekker belangrijk!

Standaard

Hallo,

Op zich kan ik de bedrijven ook allemaal wel opnoemen, alleen waar het mij om gaat is dat ik daar geen 'kabelslaaf' wordt. Ik wil op een stage iets leren ene kant technisch, andere kant het creatieve deel. Ik weet iet of dat bij die 'grote bedrijven' gaat lukken.
    Want verhalen die ik hoor over stagaires bij die bedrijven zijn; Kabels rollen, lampen doorpiepen enz...

Zouden jullie functies kunnen noemen waarbij ik zou kunnen stagelopen... (hbo)
    bv. Systeemtechniek (licht), ontwerp, troubleshoot?

Standaard

Wat is er tegenwoordig toch loos met die studenten dat ze allemaal denken bovenaan te kunnen beginnen?
    Iedereen begint met koffiezetten/kabels solderen etc. Welkom in de harde wereld die geen "studenten leven" heet. Sorry voor de reality check maar iemand moet het zeggen he Ik heb ook HBO gedaan en net zo goed onderaan begonnen. Als je goed je best doet gaat het vanzelf beter. En geloof me, wees maar blij dat je onderaan mag beginnen want ik heb ook mensen gezien die vanzichzelf vonden dat ze alles wisten, die vervolgens de kans kregen en snoeihard op hun bek gingen. Kijk nou maar eerst eens even die kat uit de boom.

Standaard

Ook hier een voormalig HBO student, welliswaar verpleegkunde, maar blijft een HBO...

Weet je waar mijn eerste stage uit bestond? meekijken naar een ervaren collega die aan het werk was....heel af-en toe mocht ik iets vasthouden, aangeven.
    Aan het eind van de stage mocht ik laten zien dat ik in staat was de basis-skills onder begeleiding uit te voeren.
    Reden hiervoor was: uitsluitend theoretische ondergrond, eerst laten zien dat je de theorie snapt en weet wanneer je die in de praktijk moet toepassen.

Aan het eind van mijn HBO opleiding was ik in staat om op basis niveau verpleegkundige te functioneren, na 5 jaar werkervaring in dat werkveld stond het rood me soms op de kaken als ik net afgestudeerden aan het werk zag en/of geconfronteerd werd met de uitvoering van hun werkzaamheden.
    Wanneer daar over gesproken werd, informeel tijdens een bakkie koffie, dan bleken de collegae die al ruim 20 jaar in het vak zaten ook soms over mijn acties ook zo te denken....

Wat ik middels bovenstaande tracht helder te maken: Om uiteindelijk op een bepaald niveau te kunnen functioneren moet je jezelf eerst de basis eigen maken.
    (vertaald naar mijn achtergrond: billenwassen...naar jouw HBO ...welke wil je eigenlijk gaan doen??? zeg theatertechniek: kabels rollen, shows bouwen, meekijken wanneer de trekkenwand wordt bediend, meekijken wanneer iemand powerlocks aansluit)

Ga eens na wat voor jou belangrijk is om te kunnen na deze stageperiode, daar zal je ongetwijfeld eindtermen/doelen...hoe dat op deze educatiemachine ook wordt genoemd...voor moeten formuleren.

side kick: een HBO opleiding waar de einddoelen niet vaststaan is wat mij betreft weggegooid geld, wanneer je zelf de eindtermen van een stage niet kunt bepalen ben je "ongeschikt" voor deze wijze van opleiden.

Dus: Wat wil je aan het eind van deze stage beheersen?
    Wellicht krijg je zo het advies naar een juiste stageopdracht cq. advies waar je jouw vraag neer zou kunnen leggen.

edit: tiepvaudjes
    Laatst gewijzigd door moderator; 03-04-07 om 12:12.
    Moderator J&H Licht en Geluid Forums

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door rvg
    Ik wil op een stage iets leren ene kant technisch, andere kant het creatieve deel. Ik weet iet of dat bij die 'grote bedrijven' gaat lukken.
    Want verhalen die ik hoor over stagaires bij die bedrijven zijn; Kabels rollen, lampen doorpiepen enz...
    als het goed is heb je op de dagopleiding iets geleerd. Technisch dan. Het creative deel kun je niet leren dat moet je trainen. Als je daar niet al behoorlijk ver in bent zal dat aspect bij je stage nooit verder komen dan toekijken en vragen stellen.

Het nut van een stage is jou als medewerker te ijken. Als je nooit "kabels rolt " dan weet je niets van de kwetsbaarheid van jouw plannen. Dan is het onmogelijk de "maakbaarheid" en realiteit van je designs in te schatten.
    Het is enorm makkelijk om van achter een cad station een schitterend lichtplan te ontwerpen. Het is moelijker er een te maken die met de realiteit te maken heeft. Het is geinig om met conputersimulaties een geluidsset te ontwerpen voor een opstelling in een veehal. Maar voor je een goed werkende set hebt draaien heb je eerst een groot aantal keren verprutst. Dat doe je liever met een kleine klus onder toezicht dat je alsnog later wat kan oplossen. Even alleen wat kabels opnieuw trekken in plaats van drie dagen opbouw voor niets hebben gedaan.

Daar is je stage voor nodig.
    lekker belangrijk!

Forum Rechten