Tadaaa ze zijn er weer op het eurovisie

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • jakobjan
    • Jul 2002
    • 599

    Tadaaa ze zijn er weer op het eurovisie

    Jawel, na een jaar afwezigheid is het weer zo ver.

    Spectra plus uit stockholm is weer bezig met de voorbereidingen van het eurovisie songfestival..

    Alle perikelen rondom de crew Load-in Load-out en show kun je weer volgen op. Eurovisiondiary 2007 by Spectra Stage & Event Technologies AB - Home

    Jakob-Jan
    Lightjockey Beta tester
    Freelance Licht tekkie
  • Funmaker
    • Jun 2006
    • 922

    #2
    yippie is altijd leuk
    weer leuke lectuur zouden meer grote producties moeten doen ;-)
    Hold on a second, relax and listen...

    Comment

    • kokkie
      • Nov 2003
      • 1166

      #3
      Wat een poppenkast!!!

      Leuk staaltje techniek, maar de meeste plaatjes zijn zo plat als een dubbeltje. Alleen de plaatjes als de Mitrix niet helemaal gebruikt wordt zijn leuk en de zaalshots zijn om te huilen. Komen alle operators uit de Balkan of zo met dat geknipper? Typisch gevalletje Less is More!

      Of hebben jullie een andere mening?
      Project manager licht voor kleine en grotere klussen binnen en buiten de provincie (nooit in het dorp).

      Comment

      • Funmaker
        • Jun 2006
        • 922

        #4
        dat is altijd mijn leuze al geweest (die less is more) maar vin het wel interessant gebeuren zo een blog
        maar super origineel zijn ze niet vind ik wat ik wel leuk vind is die B52's aan die cirkels met parren die op en neer kunnen...
        en sja het klinkt indrukwekkend om te kunne zeggen dat er 300m² van die handel hangt he
        Hold on a second, relax and listen...

        Comment

        • AJB
          • Jul 2003
          • 2289

          #5
          Heb gister even gekeken... Wat ontzettend triest... Dat een project met deze allure en budgetten zo'n wanstaltig eindresultaat kan hebben...

          ALLES maar dan ook ALLES is slecht danwel lelijk geweest... Overdone video, WAARdeloze timing, plaatjes en videocontent om van te janken...

          Heren, dames, wie het ook gedaan heeft: in ***snaam kies een ander vak !
          If your not prepared to be wrong, you'll never come up with anything original
          ------------------------------------------------
          Arvid Buit
          Creative-Director / Artist-Manager

          Comment

          • axs
            Moderator
            • Jun 2002
            • 2687

            #6
            In grote lijnen wel eens met vorige postings.
            Echt overdone bij momenten, ben benieuwd wat ze morgen nog extra's uit de kast trekken (of misschien er beter in laten zitten?)

            Was 1 land met een leuk statisch plaatje...
            Ook enige moment door de hele show.
            Dacht al dat GMA gecrasht was, maar ja, die dingen crashen niet zeker?

            Ook wel 1 leuk momentje was het gebruik bij land X (een gothic achtige verschijning) met de LEDjes in de hand. Gaf wel leuk effect.
            Last edited by axs; 11-05-07, 09:41.
            If its true that we learn from our mistakes, some of us are working on getting one GREAT education!

            Comment

            • R. den Ridder
              • Sep 2000
              • 1500

              #7
              Less is more ja..maar vergeet niet dat dit de prefinale is geweest, mogelijk volgt er nog wat spannends zaterdag... overigens deed het me echt denken aan de zillion, zoveel hebben dat je niet meer weet wat wat doet. Overigens vond ik het qua timing wel meevallen hoor, denk niet dat 1% van de kijkers dit opgevallen is. Robes zijn overigens leuke spotjes, en dat trucje met de b52's achter de mitrix is echt wel de max. Gezien de bperkte prepttijd en het feit dat er nog best wat last minute is gewijzigd als ik het blog moet geloven vind ik het niet op zijn plaats om te zeggen dat alles slecht was...vergeet het trouwens...ik ga gewoon lekker flamen (ben net wakker)!

              Als je op je site aangeeft dat je project- danwel tourmanager bent dan vind ik het AB-SO-LUUT geen stijl hebben dat je hier even uit de hoogte daar een complete crew afmaakt op wat tv-beelden.

              Ik heb, als leek zitten kijken naar een show die er gelikt en misschien wat flashy uitzag, als technicus zie ik nog heel wat verbeterpunten, en zou de content idd wat minder het doel voorbij moeten schieten..

              Comment

              • hugovanmeijeren
                • Oct 2004
                • 1436

                #8
                Originally posted by axs
                Dacht al dat GMA gecrasht was, maar ja, die dingen crashen niet zeker?
                Dan stond er vast niet in de aftiteling dat MA Lighting 1 van de sponsors was...
                Want die stond er dus wel bij...


                Groeten Hugo
                Renkus-Heinz, das geen pasta saus, maar zit wel knor!

                "Non omnes qui habent citharam sunt citharoedi" Varro

                Comment

                • moderator
                  Moderator
                  • Apr 2001
                  • 5950

                  #9
                  Even voor de inhoud van de discussie een reactie op:
                  Als je op je site aangeeft dat je project- danwel tourmanager bent dan vind ik het AB-SO-LUUT geen stijl hebben dat je hier even uit de hoogte daar een complete crew afmaakt op wat tv-beelden.
                  deelnemers zijn zelf verantwoordleijk voor de inhoud van berichten die ze plaatsen.
                  Een waarde oordeel over iemands mening op basis van hoe een bericht overkomt draagt niet bij aan de inhoudelijke discussie en heeft naast de signaalwerking verder geen enkele meerwaarde.

                  Vandaar dat discussie op basis van argumenten wordt gestimuleerd, waarbij van de deelnemers gevraagd om respect te hebben voor elkaars mening.

                  Inhoudelijk: Cyberhoists in deze show zijn wat mij betreft heel geod toegepast, ik vond niet alle gebruikte videocontent mooi overkomen, maar als ik zie waar de show zich op richt (oostblok) en wat daar in het algemeen als mooi wordt ervaren, ja dan snap ik de keuzes wel!

                  Met het afschaffen van een volledig orkest en daarmee de intrede van tapes is deze show wat mij betreft gedevalueerd naar niveau soundmixshow....bedoel: zelfs idols maakt gebruik van een band/orkestje....
                  Moderator J&H Licht en Geluid Forums

                  Comment

                  • axs
                    Moderator
                    • Jun 2002
                    • 2687

                    #10
                    Originally posted by moderator
                    Met het afschaffen van een volledig orkest en daarmee de intrede van tapes is deze show wat mij betreft gedevalueerd naar niveau soundmixshow....bedoel: zelfs idols maakt gebruik van een band/orkestje....
                    huh? Dit is toch al jaren geleden afgeschaft...
                    edit: even opgezocht uit interesse: geen orkest meer sinds 1999
                    Last edited by axs; 11-05-07, 11:45.
                    If its true that we learn from our mistakes, some of us are working on getting one GREAT education!

                    Comment

                    • axs
                      Moderator
                      • Jun 2002
                      • 2687

                      #11
                      Originally posted by hugovanmeijeren
                      Dan stond er vast niet in de aftiteling dat MA Lighting 1 van de sponsors was...
                      Want die stond er dus wel bij...
                      Groeten Hugo
                      EN wat heeft dat ermee te maken?
                      If its true that we learn from our mistakes, some of us are working on getting one GREAT education!

                      Comment

                      • moderator
                        Moderator
                        • Apr 2001
                        • 5950

                        #12
                        huh? Dit is toch al jaren geleden afgeschaft...
                        edit: even opgezocht uit interesse: geen orkest meer sinds 1999
                        ...zo vaak kijk ik dus
                        Moderator J&H Licht en Geluid Forums

                        Comment

                        • LJ Bert
                          • Apr 2003
                          • 270

                          #13
                          Ik vind het er kwa set zeer goed uitzien. de video content is soms zeer goed vind ik. Maar als ze de standaard content gebruiken is het maar pover. DE pixel mapping is ook wel zeer goed gedaan. over de bediening algemeen zeg ik niet veel want heb moeten kijken zonder geluid omdat ik zelf op tv opname zat.

                          soms vind ik de presentatie standjes wel wat grijs uitzien voor tv. zal ook wel komen door 250 spotjes te gebruiken voor zaallicht.
                          en jah robe materiaal... je ziet het verschil wel ivg met vari-lite zeker voor tvshows op dit niveau.

                          maar wa decor en set design petje af.
                          hehe wat een gedoe

                          Comment

                          • kokkie
                            • Nov 2003
                            • 1166

                            #14
                            Originally posted by R. den Ridder
                            Als je op je site aangeeft dat je project- danwel tourmanager bent dan vind ik het AB-SO-LUUT geen stijl hebben dat je hier even uit de hoogte daar een complete crew afmaakt op wat tv-beelden.
                            Het maakt geen flikker uit hoe mooi het er in de zaal uit ziet. Kunnen er 10.000 mensen binnen, dan is dat 0,025% van het aantal kijkers. Het is een TV show met 40 miljoen kijkers tenslotte dus het publiek is gewoon decor (nou ja dat was de bedoeling maar 1 vak stoelen was compleet leeg), maar wat je op je monitor ziet moet goed zijn, als dat niet zo is, dan moet je daar behoorlijk van balen. En veel plaatjes waren niet goed, de mitrix was te sterk of het tegenlicht was te zwak en daardoor werd er een gouden regel uit de lichttechniek met voeten getreden en volgens mij mag ik daar als professional best een mening over geven.
                            Project manager licht voor kleine en grotere klussen binnen en buiten de provincie (nooit in het dorp).

                            Comment

                            • sfvb
                              • May 2006
                              • 86

                              #15
                              wat moet je met 10GMA full size's ? lijkt me niet echt handig te bedienen.

                              Comment

                              Working...