J&H Shop - Alles voor op en rond het podium
Pagina 1 van de 2 1 2 Laatste
  1. #1

    Standaard wat als iemand iets niet opstuurt?

    Ik heb wat speakertjes gekocht op marktplaats, ik woon een eindje weg en opsturen bleek goedkoper.
    Ik vertrouw dit niet zomaar, maar het was van een bedrijf met keurige site met adres telefoonnummers en alles compleet (ik zou het bedrijf maar niet noemen).
    Na even gewacht te hebben kreeg ik maar niks. Hij zou het uitzoeken en hij zegt dat hij het naar een verkeerd adres had gestuurt. Hij had het betreffende persoon opgebeld en diegene zou het doorsturen naar mij (of dit verhaal klopt weet ik niet, maar een e-mail adres of telefoon nummer van diegene wilt hij niet geven).
    Maar uiteraard niks gekregen...
    Nu is mijn vraag: is hier officieel iets tegen te doen? of moet ik maar boos langs komen en hopen iets te krijgen?
    Het gaat verder niet om heel veel geld ofzo, maar vind het toch een klote streek. Helemaal van een bedrijf!

  2. #2

    Ingeschreven
    Aug 2000
    Locatie
    8
    Posts
    2.649

    Standaard

    Wat je moet doen:

    1. deze persoon hierop aanspreken middels een aangetekend schrijven.
    In dit briefje vermeld je de gemaakte afspraken, wat er mis is gegaan met opsturen, datje betaald hebt en ook hoeveel.
    Kortom: alle gemaakte afspraken en de gang van zaken.

    2. In dit briefje stel je dat je onmiddelijk het betaalde bedrag terug wil ontvangen, even de noodzakelijke gegevens voor het overmaken van het bedrag vermelden.

    3. Aangetekend verzenden is belangrijk. Zo heb je later een bewijsstuk dat ze jouw brief hebben ontvangen.

    Tevens laat je middels dit aangetende stuk zien dat het je ernst is, dat je weet hoe je het moet spelen en geef je jouw tegenpartij de mogelijkheid om zich zonder gezichtsverlies uit deze vervelende kwestie te redden.

    Mocht dit nu niet lukken, dan heb je te maken met een oplichter.
    Daar mag je dan wel van uit gaan.
    Indien er sprake is van een verzendfout, dan is die fout niet door jou gemaakt en behoor jij niet voor het verlies op te draaien!

    Op de site: ::TROS.nl: Opgelicht:: staan een heleboel bedrijven/personen vermeld die met enige regelmaat zo de boel belazeren.
    Indien het bedrijf waar jij zaken mee doet op deze site voorkomt, dan doe je er goed aan de onderwerpen die hierover gaan goed te lezen, vaak bestaat er een meldpunt bij de politie, een advocaat of curator die met deze oplichting bezig is.

    In het aangetekende briefje kan je verder nog melden dat je uitgaat van een spoedige en correcte afwikkeling, maar dat je niet onvermeld wil laten dat het publiekelijk maken van de gegevens en de gang van zaken absoluut zal geschieden, oa via de door mij genoemde site, maar ook op dit forum.

    Mocht je nog vragen hebben, laat het even weten.

    Mijn ervaring is dat wanneer je een nette brief opstelt, waarin je duidelijk maakt dat het ernst is en dat je het bedrijf de mogelijkheid geeft zich alsnog van de goede kant te laten zien door het ongedaan maken van de aankoop en het terugbetalen van het reeds door jou betaalde bedrag, dat je in bijna alle gevallen daar een nette afwikkeling hiervan mag verwachten.

    Succes in ieder geval!

    edit: nog even een linkje: InternetOplichting - Index
    Laatst gewijzigd door ralph; 08-03-07 om 19:18.

  3. #3

    Standaard

    ik heb dit ook meegemaakt maar alles is goed gekomen
    probeer in ieder geval het bewijs te krijgen dat hij het naar het verkeerde adres heeft gezonden
    hiermee kan je dan aangeven dat het zijn fout is en dat hij je dan ,of het geld moet retourneren of de bestelde produkten moet leveren
    je staat dan juridisch wat sterker dan wanneer je deze gevens niet hebt.
    succes verder
    p.j

  4. #4

  5. #5

    Standaard

    Naar mijn weten heb je een bepaalde tijd waarin je je geld terug kunt verlangen van je bank, deze kan het overgemaakte geld terug boeken. Je moet dit wel bij je eigen bank aan de balie regelen. Zeggen dat het bedrag niet juist is overgemaakt en dat het pr direct dient te worden terug gehaald.
    Meestal doet een bank hier moeilijk over maar zij zijn verplicht dit binnen een gestelde termijn te doen, even dreigen met opzegging van je rekeningen doet anders meestel wel wonderen. Jij moet overigens ook binnen de gestelde termijn melden dat het geld retour moet.

    maare de aangetekende brief is zeker ook aan te raden.
    JBL, Labgruppen en DVX, verder heel veel LED verlichting, lekker milieuvriendelijk :D

  6. #6

    Standaard

    Bedankt voor de reacties!
    Mijn e-mail was volgens mij al geblokkeerd, dus heb ik met een ander e-mail adres een mailtje gestuurt.
    Ik heb vermeld dat als ik geen reactie krijg ik een brief stuur met aangetekend schrijven. En dit had in ieder geval effect.
    Ik kreeg snel een mailtje terug waarin hij zei dat hij het geld terug zou storten. Nu zijn het nog geen daden maar woorden, maar ik heb in ieder geval weer wat vertrouwen.

  7. #7

  8. #8

  9. #9

    Standaard

    Terug laten boeken of het z.g. storneren kan uitsluitend als je zelf geen directe opdracht hebt gegeven. Dan blijft dus inderdaad alleen de automatische overboeking over. Het maakt niet uit of dit éénmalig of periodiek is. Alleen zijn er wel uitzonderingen waarbij dit niet kan zoals loterijen, belastingen enz..

    In dit geval moet je in ieder geval toch wel snel reageren om nog rechten te hebben. Schrijf hem een aangetekende brief waarin je geld of goed eist, aangezien hij/zij op jouw betaling en de daarop volgende minnelijke verzoeken geen enkele reactie heeft gegeven. Je geeft hem de daarvoor gebruikelijke termijn van tien dagen. Geef ook aan dat je na het verlopen van deze termijn naar de deurwaarder gaat en dat alle gemaakte en te maken kosten voor zijn/haar rekening komen. Heb je na veertien dagen geen geld verknoei er dan geen tijd meer aan. Neem ook geen contact met hem/haar op want dat kan later voor de rechtbank anders worden uitgelegd. Draag het nu over aan een (plaatselijke) deurwaarder. De kosten daarvan worden ook verhaald op de betreffende persoon. Vraag vooraf aan de deurwaarder of het incassobureau wat zij jouw berekenen als dat bedrijf geen geld of goederen meer heeft. Het kan zijn dat het niets kost (no cure, no pay) maar het kan ook zijn dat je een deel van de door hun gemaakte kosten moet betalen.

    [FONT=Verdana]Misschien is het op dit forum mogelijk een waarschuwingslijst voor dergelijke praktijken te plaatsen zoals dat in het buitenland gedaan wordt. [/FONT]

  10. #10

    Ingeschreven
    Mar 2001
    Locatie
    1
    Posts
    7.999

    Standaard

    ff koffie gaan drinken met een paar grote broers, of neven, ofzo..

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •  

Inloggen

Inloggen