wat als iemand iets niet opstuurt?

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Needmoresound
    • Apr 2005
    • 170

    wat als iemand iets niet opstuurt?

    Ik heb wat speakertjes gekocht op marktplaats, ik woon een eindje weg en opsturen bleek goedkoper.
    Ik vertrouw dit niet zomaar, maar het was van een bedrijf met keurige site met adres telefoonnummers en alles compleet (ik zou het bedrijf maar niet noemen).
    Na even gewacht te hebben kreeg ik maar niks. Hij zou het uitzoeken en hij zegt dat hij het naar een verkeerd adres had gestuurt. Hij had het betreffende persoon opgebeld en diegene zou het doorsturen naar mij (of dit verhaal klopt weet ik niet, maar een e-mail adres of telefoon nummer van diegene wilt hij niet geven).
    Maar uiteraard niks gekregen...
    Nu is mijn vraag: is hier officieel iets tegen te doen? of moet ik maar boos langs komen en hopen iets te krijgen?
    Het gaat verder niet om heel veel geld ofzo, maar vind het toch een klote streek. Helemaal van een bedrijf!
  • ralph
    Banned
    • Aug 2000
    • 2649

    #2
    Wat je moet doen:

    1. deze persoon hierop aanspreken middels een aangetekend schrijven.
    In dit briefje vermeld je de gemaakte afspraken, wat er mis is gegaan met opsturen, datje betaald hebt en ook hoeveel.
    Kortom: alle gemaakte afspraken en de gang van zaken.

    2. In dit briefje stel je dat je onmiddelijk het betaalde bedrag terug wil ontvangen, even de noodzakelijke gegevens voor het overmaken van het bedrag vermelden.

    3. Aangetekend verzenden is belangrijk. Zo heb je later een bewijsstuk dat ze jouw brief hebben ontvangen.

    Tevens laat je middels dit aangetende stuk zien dat het je ernst is, dat je weet hoe je het moet spelen en geef je jouw tegenpartij de mogelijkheid om zich zonder gezichtsverlies uit deze vervelende kwestie te redden.

    Mocht dit nu niet lukken, dan heb je te maken met een oplichter.
    Daar mag je dan wel van uit gaan.
    Indien er sprake is van een verzendfout, dan is die fout niet door jou gemaakt en behoor jij niet voor het verlies op te draaien!

    Op de site: ::TROS.nl: Opgelicht:: staan een heleboel bedrijven/personen vermeld die met enige regelmaat zo de boel belazeren.
    Indien het bedrijf waar jij zaken mee doet op deze site voorkomt, dan doe je er goed aan de onderwerpen die hierover gaan goed te lezen, vaak bestaat er een meldpunt bij de politie, een advocaat of curator die met deze oplichting bezig is.

    In het aangetekende briefje kan je verder nog melden dat je uitgaat van een spoedige en correcte afwikkeling, maar dat je niet onvermeld wil laten dat het publiekelijk maken van de gegevens en de gang van zaken absoluut zal geschieden, oa via de door mij genoemde site, maar ook op dit forum.

    Mocht je nog vragen hebben, laat het even weten.

    Mijn ervaring is dat wanneer je een nette brief opstelt, waarin je duidelijk maakt dat het ernst is en dat je het bedrijf de mogelijkheid geeft zich alsnog van de goede kant te laten zien door het ongedaan maken van de aankoop en het terugbetalen van het reeds door jou betaalde bedrag, dat je in bijna alle gevallen daar een nette afwikkeling hiervan mag verwachten.

    Succes in ieder geval!

    edit: nog even een linkje: InternetOplichting - Index
    Last edited by ralph; 08-03-07, 19:18.

    Comment

    • tididi
      • Aug 2001
      • 352

      #3
      ik heb dit ook meegemaakt maar alles is goed gekomen
      probeer in ieder geval het bewijs te krijgen dat hij het naar het verkeerde adres heeft gezonden
      hiermee kan je dan aangeven dat het zijn fout is en dat hij je dan ,of het geld moet retourneren of de bestelde produkten moet leveren
      je staat dan juridisch wat sterker dan wanneer je deze gevens niet hebt.
      succes verder
      p.j

      Comment

      • HR Soundproductions
        • Oct 2005
        • 650

        #4
        Tsja, blijft moeilijk in zo'n geval, wat is wijsheid.....

        Denk inderdaad dat de stappen welke Ralph opnoemt je een heel goed handvat geven om het op te pakken.

        Mocht bovenstaand advies niet tot succes leiden, kun je dit ook nog melden bij de sites waarop de betreffende persoon adverteert. Grote kans dat hij, onder dat e-mailadress, dan geblokkeerd wordt en je anderen kan behoeden van zijn, vermeende, praktijken....

        Succes in ieder geval.

        Comment

        • Watt Xtra
          • Oct 2004
          • 1119

          #5
          Naar mijn weten heb je een bepaalde tijd waarin je je geld terug kunt verlangen van je bank, deze kan het overgemaakte geld terug boeken. Je moet dit wel bij je eigen bank aan de balie regelen. Zeggen dat het bedrag niet juist is overgemaakt en dat het pr direct dient te worden terug gehaald.
          Meestal doet een bank hier moeilijk over maar zij zijn verplicht dit binnen een gestelde termijn te doen, even dreigen met opzegging van je rekeningen doet anders meestel wel wonderen. Jij moet overigens ook binnen de gestelde termijn melden dat het geld retour moet.

          maare de aangetekende brief is zeker ook aan te raden.
          JBL, Labgruppen en DVX, verder heel veel LED verlichting, lekker milieuvriendelijk :D

          Comment

          • Needmoresound
            • Apr 2005
            • 170

            #6
            Bedankt voor de reacties!
            Mijn e-mail was volgens mij al geblokkeerd, dus heb ik met een ander e-mail adres een mailtje gestuurt.
            Ik heb vermeld dat als ik geen reactie krijg ik een brief stuur met aangetekend schrijven. En dit had in ieder geval effect.
            Ik kreeg snel een mailtje terug waarin hij zei dat hij het geld terug zou storten. Nu zijn het nog geen daden maar woorden, maar ik heb in ieder geval weer wat vertrouwen.

            Comment

            • moderator
              Moderator
              • Apr 2001
              • 5950

              #7
              Wat je van hem wil is een toezegging over de datum dat hij de overschrijving doet.
              Laat hem dat aan jou bevestigen.
              Moderator J&H Licht en Geluid Forums

              Comment

              • S500D
                • Feb 2003
                • 215

                #8
                Watt XtraNaar mijn weten heb je een bepaalde tijd waarin je je geld terug kunt verlangen van je bank, deze kan het overgemaakte geld terug boeken. Je moet dit wel bij je eigen bank aan de balie regelen. Zeggen dat het bedrag niet juist is overgemaakt en dat het pr direct dient te worden terug gehaald.
                Meestal doet een bank hier moeilijk over maar zij zijn verplicht dit binnen een gestelde termijn te doen, even dreigen met opzegging van je rekeningen doet anders meestel wel wonderen. Jij moet overigens ook binnen de gestelde termijn melden dat het geld retour moet.

                maare de aangetekende brief is zeker ook aan te raden.
                Heet dit niet storneren? en is het dan niet zo dat je de bank opdracht kunt geven om het geld terug te boeken naar jou rekening ALLEEN als het om een automatische of eenmalige machtiging gaat?

                Gr Ron.
                U draait, Wij vragen.

                Comment

                • Equipment
                  • Jun 2005
                  • 64

                  #9
                  Terug laten boeken of het z.g. storneren kan uitsluitend als je zelf geen directe opdracht hebt gegeven. Dan blijft dus inderdaad alleen de automatische overboeking over. Het maakt niet uit of dit éénmalig of periodiek is. Alleen zijn er wel uitzonderingen waarbij dit niet kan zoals loterijen, belastingen enz..

                  In dit geval moet je in ieder geval toch wel snel reageren om nog rechten te hebben. Schrijf hem een aangetekende brief waarin je geld of goed eist, aangezien hij/zij op jouw betaling en de daarop volgende minnelijke verzoeken geen enkele reactie heeft gegeven. Je geeft hem de daarvoor gebruikelijke termijn van tien dagen. Geef ook aan dat je na het verlopen van deze termijn naar de deurwaarder gaat en dat alle gemaakte en te maken kosten voor zijn/haar rekening komen. Heb je na veertien dagen geen geld verknoei er dan geen tijd meer aan. Neem ook geen contact met hem/haar op want dat kan later voor de rechtbank anders worden uitgelegd. Draag het nu over aan een (plaatselijke) deurwaarder. De kosten daarvan worden ook verhaald op de betreffende persoon. Vraag vooraf aan de deurwaarder of het incassobureau wat zij jouw berekenen als dat bedrijf geen geld of goederen meer heeft. Het kan zijn dat het niets kost (no cure, no pay) maar het kan ook zijn dat je een deel van de door hun gemaakte kosten moet betalen.

                  [FONT=Verdana]Misschien is het op dit forum mogelijk een waarschuwingslijst voor dergelijke praktijken te plaatsen zoals dat in het buitenland gedaan wordt. [/FONT]

                  Comment

                  • Gast1401081
                    • Mar 2001
                    • 7999

                    #10
                    ff koffie gaan drinken met een paar grote broers, of neven, ofzo..

                    Comment

                    • berolios
                      • Sep 2005
                      • 1538

                      #11
                      Originally posted by Equipment
                      ...Het kan zijn dat het niets kost (no cure, no pay)...
                      Nou, ik heb een tijd terug héél erg hard gezocht naar een deurwaarder (heb het dus niet over incasso-bureaus, daar had ik niet zo'n interesse in) op no-cure-no-pay basis en hem helaas niet kunnen vinden. Als ze bestaan: please let me know !! Gelukkig nooit meer dergelijke problemen gehad, maar je weet maar nooit wat de toekomst gaat brengen, niet?

                      Adios !
                      Einstein: "Een slim persoon lost een probleem op; een wijs persoon voorkomt het."

                      Comment

                      • Equipment
                        • Jun 2005
                        • 64

                        #12
                        Het probleem is natuurlijk dat de (gerechts)deurwaarders tegenwoordig enorm druk zijn. Dan kom je eerst bij een incassobureau terecht maar dat is toch geen probleem want immers “alle gemaakte en te maken kosten” worden aangerekend. De meeste incassobureaus hebben zelf ook deurwaarders in hun pakket, dus het kost je geen extra werk.

                        Google eens of kijk b.v. op www.incassokamer.nl en/of www.incassopartners.nl voor de werkwijze. Met de eerste partij hebben wij (ook met kleine bedragen) hele goede en snelle resultaten gehad.




                        zeker, een VRIENDELIJK GESPREK kan wonderen doen en is zeker ook toegestaan. [FONT=Verdana]Ooit ook iemand gehoord die gebruik maakte van de Moskou-Incasso-group. Ben er alleen niet zeker of die ook werken bij kleine bedragen.[/FONT]

                        Comment

                        • ralph
                          Banned
                          • Aug 2000
                          • 2649

                          #13
                          [FONT=Verdana]Misschien is het op dit forum mogelijk een waarschuwingslijst voor dergelijke praktijken te plaatsen zoals dat in het buitenland gedaan wordt.[/FONT]
                          Dit valt niet onder de doelstellingen van het forum. Reden waarom we hier bijzonder terughoudend in zijn in dat een zaak altijd twee kanten heeft
                          Uiteraard keuren wij dit soort praktijken niet goed en wijzen wij mensen maar al te graag op de gevaren die bij internetaanschaffen om de hoek komen kijken.
                          Zo is J&H zelf aangesloten bij de Nederlandse Thuiswinkel Organisatie

                          Eerder in dit onderwerp werden al de sites gevonden over internetoplichting, deze sites voldoen dermate goed dat een speciaal forum onderdeel hiervoor geen meerwaarde heeft ten opzichte van hetgeen niet reeds wordt aangeboden op deze sites.

                          Comment

                          Working...