Ik Vertrek - 21.30 Ned 1

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • moderator
    Moderator
    • Apr 2001
    • 5950

    Ik Vertrek - 21.30 Ned 1

    Licht en geluid in Spanje


    [RIGHT]
    [/RIGHT]

    In de aflevering van donderdag 1 maart om 21.30 uur, Ned 1, volgen we Martin de Jong (48) en Ingrid Huiskens (44). Ze worden op slag verliefd als ze elkaar tegen het lijf lopen in de zorginstelling waar ze beiden werken. Samen hebben ze vijf kinderen en één grote droom: emigreren naar de Spaanse zon om er licht- en geluidsapparatuur te gaan verhuren.


    Ze kiezen ervoor om hun droom te realiseren, maar moeten daarvoor wel vier kinderen in Nederland achterlaten, waaronder Ingrid’s 16-jarige dochter Amanda. Eenmaal in Spanje aangekomen, blijkt dat de cheque waarmee het huis werd betaald, zoek is. Ook is de verhuur van licht- en geluidsapparatuur een business waarvoor je als kersverse ondernemer over een lange adem moet beschikken. Maar: Martin blijft lachen nu hij zomer én winter in t-shirt op z’n motor kan rijden.

    Ik vertrek op 01/Mar/2007 begin uitzending om 21.30 Nederland 1






    bron: ::TROS.nl: Voorpagina::
    Moderator J&H Licht en Geluid Forums
  • Baszza91
    • Oct 2005
    • 476

    #2
    Ik ga ook kijken, en ik ben benieuwd tegen welke problemen ze allemaal oplopen.

    Greetzz
    I'm addicted to bass, I'm addicted to drums, my dealer is a DJ,..... and music is my drug

    Comment

    • Baszza91
      • Oct 2005
      • 476

      #3
      Hoeveel had hij ook al weer geinvesteerd aan licht en geluid? Ik meende iets van E 1500 te horen vallen, wie weet dat zeker?

      Ik vond het geheel heel knullig overkomen. Adapter vergeten, witte snoeren, statief dat heel wankel was, parren niet aan fourbarretje .

      Greetzz
      I'm addicted to bass, I'm addicted to drums, my dealer is a DJ,..... and music is my drug

      Comment

      • johan1988
        • May 2006
        • 40

        #4
        Dat dacht ik ook Tsja, iedereen begint zo. Maar dan kun je niet verwachten dat je er gelijk van kunt leven. Ik zie bij genoeg bedrijfjes dat het gewoon groeit, en op gegeven moment kunnen ze ervan leven. Dat is niet van ene op andere dag

        Comment

        • kokkie
          • Nov 2003
          • 1166

          #5
          Ging echt helemaal nergens over.

          Je kan best een leuk drive-inn showtje kopen voor 15.000 euro lijkt me, maar op welke afzetmarkt zet je dan in?
          Spaans is al een wereldtaal, dus hoeveel mensen spreken er Engels?
          Lijkt mij dat je afzetmarkt in dit geval dus samenvalt met een heel groot deel niet Engelssprekenden. Oeps!!!

          Toch wel een behoorlijke misser. En super toeristisch leek het me daar nou ook niet. In Loret de Mar lijkt het me een stuk simpeler om een leuk klantenbestand van hotels/restaurants/attracties op te bouwen om strand/zwembad/thema feesten te verkopen en evenementen van extra licht en geluid te voorzien.

          Ik ben wel benieuwd hoe/waar hij zijn spullen gekocht heeft.
          Nieuw of 2e hands.
          Zelf bij elkaar gesprokkeld zonder materiaalkennis of bij 1 winkel met voorlichting door een verkoper (die zich dan wel moet schamen )
          En waarom hij er zelf niet achterkwam dat het veel te berwerkelijk was om dat setje op te bouwen en wat daaraan moest gebeuren om het beter te maken.
          Project manager licht voor kleine en grotere klussen binnen en buiten de provincie (nooit in het dorp).

          Comment

          • moderator
            Moderator
            • Apr 2001
            • 5950

            #6
            Heb met kromme tenen zitten kijken.

            In het feesten & partijen circuit kom je wel eens een jochie tegen met deze spulletjes.
            Die vangen dan een paar tientjes voor het vermaak wat ze bieden op de bruiloft van hun oom/buurman/voetbalmaatje.

            Hoe je zelf kunt geloven in zo'n zeepbel....wereldvreemd!

            hele goeei reclame voor hoe je het niet aan moet pakken!

            voor de mensen die het gemist hebben:
            Uitzendinggemist.nl
            Moderator J&H Licht en Geluid Forums

            Comment

            • MEEO Licht en Geluid
              • Nov 2005
              • 950

              #7
              vind het maar vreemd, heeft die voor 15000 euro spullen gekocht (waar dat geld is gebleven weet ik niet, stonden een paar parren, een lasertje van JB en wat geluid), weet die niet eens waar die aan begint Mag dan wel zijn hobby zijn, maar voor dat weet die dr weinig van (kom op, iedereen weet toch wel hoe je een scancommander 3 moet bedienen).

              Roept die ook nog tegen zijn dochters: kijk, al die lampen hangen aan het ijzeren hekwerk (wijzend naar truss)
              MEEO Audio Licht Rigging,
              Mark van der Werff
              Groningen

              Comment

              • Baszza91
                • Oct 2005
                • 476

                #8
                Had hij ook niet voor diezelfde 15000 ook nog een auto gekocht? Maar voor 15000 had ik hele andere opzet gekozen voor een drive in, of geluids / licht verhuur of whatever.

                Er zaten in inderdaad een aantal uitspraken tussen,...

                Greezzz
                I'm addicted to bass, I'm addicted to drums, my dealer is a DJ,..... and music is my drug

                Comment

                • showband
                  • May 2001
                  • 4524

                  #9
                  ik viel er midden in. Staat er een vent met teenslippers en korte broek+felblauw shirt van 55 jaar 4 parren een setje EV met sub en een dubbele CD speler in een 19 inch rek neer te keilen met zelfgebrande CD's.

                  en tijdens de intervieuws klagen dat hij, letterlijk, nog 6 dagen in de week hamburgers moest flippen om aan zijn geld te komen... Terwijl hij tijdens dat pr offensief in dat cafe de spaanse dames van de bediening nog stond af te zeiken " die zijn dom".
                  lekker belangrijk!

                  Comment

                  • HR Soundproductions
                    • Oct 2005
                    • 650

                    #10
                    Ik ook heb met grote verbazing zitten kijken naar deze uitzending. Grote verbazing wederom over het geinvesteerde bedrag ( € 15.000 ) en de apparatuur die daarvoor mee op pad ging... de Parren, de snoeren, de speakers ( volgens mij waren de kunststofkasten van omnitronic),oude DAP P-1800 serie met de blauwe sticker, alle losse F.C's...algehele indruk was gewoon rommelig. Het totaal net geschikt om bruiloften en kleinere feestjes mee te doen

                    Daarbij had de beste man geen of nauwelijks "verkenningswerk" gedaan. Had i.m.o. niet echt een idee welke markt hij wou gaan bedienen... Bijna iedere kroeg/horeca in Spanje heeft zijn eigen spulletjes ( zal niets zeggen over de kwaliteit ervan ) en het concept "drive-in -show" is daar nog niet echt ingeburgerd.

                    Aan de andere kant: wie heeft er nooit met het idee gespeeld om de boel eens lekker de boel te laten en te vertrekken naar een zonnig oord? Er dan ook nog vorm aan geven is ook wel lovenswaardig te noemen. Of het alleen in deze vorm moet, kun je je bedenkingen bij hebben.
                    Last edited by HR Soundproductions; 02-03-07, 10:51.

                    Comment

                    • sjoerd
                      • Apr 2004
                      • 341

                      #11
                      ja, je gooit je zo wel erg in het diepe. En dan is het de vraag of het avontuurlijk of eerder gewoon stom is... Maar dat zie je vaker in dit soort programma's over mensen die gaan emigreren.
                      Maar in dit geval gaat deze man alles anders doen;
                      - een eigen onderneming starten-
                      - emigreren en de taal ook niet spreken-
                      - werken in een branche waar hij zo te zien weinig vanaf weet...

                      Dus al met al moet dat eigenlijk wel verkeerd aflopen toch?

                      Comment

                      • johan1988
                        • May 2006
                        • 40

                        #12
                        Tsja... Je ziet vaak dat mensen naar landen gaan met mooi weer, en daar appartementen gaan verhuren. maja daar is natuurlijk wel kans op, aangezien je nederlanders het laat huren tijdens vakantie. Maar in de licht en geluids wereld moet je in groeien. Langzaam je klanten kring vergroten.

                        Comment

                        • ralph
                          Banned
                          • Aug 2000
                          • 2649

                          #13
                          MusicJohn, kom der maar in

                          John heeft eenzelfde overstap gemaakt, is ook naar Spanje gegaan met z'n handel.

                          Deze muzikant had echter al ruime ervaring in de showbizz, had z'n spullen goed voor mekaar, was al een beetje bekend in de regio waar hij en zn partner zich gingen vestigen...Kortom: doordachte en weloverwogen keus.
                          Poos niets meer van John gehoord, zal wel goed gaan in de handel

                          Comment

                          • Husss
                            • Jul 2003
                            • 220

                            #14
                            Hoe onvoorbereid kun je gaan emigreren....
                            -Geen kennis van apparatuur voor 15000 aan apparatuur!!! kon het er niet aan zien.
                            -Geen kennis van de taal
                            -Geen inventarisatie van de evt markt.
                            -Een verzorging van een drive in zoals hier door de beginnende jeugd (beter) wordt gedaan.

                            Zelfs in de keuken waar hij bij ging klussen was er het taalprobleem.

                            Een verhuur bedrijf opstarten is al een avontuur. Een verhuur bedrijf opstarten in het buitenland nog groter.

                            Maar een verhuur bedrijf opstarten in het buitenland zonder kennis van zaken, de taal en de markt is .... tja hoe noem je dat (denk dat deze smiley het het best uitdrukt!


                            Met vr gr,

                            Husss

                            Comment

                            • salsa
                              • Jan 2007
                              • 1315

                              #15
                              Originally posted by HR Soundproductions
                              Aan de andere kant: wie heeft er nooit met het idee gespeeld om de boel eens lekker de boel te laten en te vertrekken naar een zonnig oord? Er dan ook nog vorm aan geven is ook wel lovenswaardig te noemen. Of het alleen in deze vorm moet, kun je je bedenkingen bij hebben.
                              Ikke!

                              ARUBA!!!!!!!
                              [FONT=Arial]No trees were harmed in the writing of the e-mail, but millions of electrons were terribly inconvenienced[/FONT][FONT=Arial].[/FONT]

                              Comment

                              Working...