J&H Shop - Alles voor op en rond het podium
Pagina 4 van de 5 Eerste 1 2 3 4 5 Laatste

Standaard

Wat ik schreef op reactie van lightzone is dat hij het juist verkeerd benaderd is het feit dat je 'gewoon' nederlands kan praten op Aruba. In mijn ogen wil je dan niet de cultuur leren kennen..
    Axs heeft het over een boek wat ik moet lezen...Huh?
    Als je al 15 jaar niet meer in Nederland woont?
    Ik las dat je 1,5 jaar ervaring hebt in het buitenland.

On-topic:

Zijn er meer mensen die een onderneming in het buitenland hebben?
    Hoe zijn hun ervaringen omtrent het starten en onderhouden van zakelijke contacten?
    Welke problemen zij hun tegen gekomen? Hoe zijn deze opgelost en hoe gaat het nu?

Ben erg benieuwd!

Paco
    Laatst gewijzigd door salsa; 03-03-07 om 20:03.

Ingeschreven
    Jun 2002

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door salsa
    @axs

Vos no sabes nada que yo hablo.Vivo mucho año en Aruba y va muchos tiempos por negocios a Sur America y Estados Unidos.
    Yo se todo de las culturas de Caribe y Sur america hasta Norte America.
    Entonces que estas decirme?
    Mi esposa es de Argentina.
    Tengo contactos en todos lados en estados Unidos,Chile,Colombia y venezuela.
    Es suficiente?

Gracias!

Paco.

Toma una libro y leer mucho!
    Yup is wel voldoende...
    Zoveel ervaring met heel Noord en Zuid amerika? Wel dan moeten we dringend eens praten, leer graag bij
    Beetje raar dat je dan zulke dingen aanhaalt.

Als je zoveel (zakelijke?) contacten hebt in heel de US, Chili, Colombia, Venezuela etc, dan moet je toch ook goed weten dat je met deze mensen op een verschillende manier moet omgaan, zeker als het 'business' betreft.
    Dat laat je echter niet echt blijken in je posting? Of zie ik dat nu helemaal verkeerd!?

PS:
    Die wijsheid heb ik niet uit alleen boekjes (zoals jij laat uitschijnen), maar wel door een achttal jaar de wereld rond te reizen voor mijn job. Heb dan uiteindelijk ook 1,5 jaar geleden besloten om in het buitenland te gaan wonen.
    Natuurlijk lees ik ook heel wat in 'de boekjes' en heb ik diverse 'cultural diversity'-trainingen gevolgd (echte aanrader trouwens!) net omdat ik in zo'n grote internationale omgeving werk, maar je eigen inzet en wil om er mee te leren omgaan, brengen je het verste!
    En neem maar gerust van mij aan dat de taal daarom niet meteen een barriere is, daar leer je net mee omgaan.
    Spreek zelfs een 4tal talen vloeiend (Nederlands, Frans, Engels, Duits) en kan me meer dan behoorlijk uitdrukken in Italiaans, Spaans, Zuid-afrikaans en het mandarijns.
    Maar daarmee heb je nog steeds geen andere cultuur onder de knie! Taal is een hulpmiddel, maar zeker niet het belangrijkste om je aan te passen aan de gebruiken en gewoontes. En dat merk ik nog elke dag en met elk contact dat ik heb met andere culturen... leer steeds bij!
    Zou je dus echt willen aanraden om eens wat lectuur over dit onderwerp door te nemen en je zal merken dat we echt wel in een wereld van verschil leven! Gelukkig maar!
    Laatst gewijzigd door axs; 03-03-07 om 21:21.
    If its true that we learn from our mistakes, some of us are working on getting one GREAT education!

Standaard

Wat ik eigenlijk nog mis in dit topic is de muziekkeuze. Dat lijkt me pas echt moeilijk als DJ in het buitenland. Als je nederlandse muziek/publiek gewend bent, en je moet je dan ineens gaan richten op de Spaanse markt. Nou succes... Zeker als je de taal niet verstaat!!!

Of gaat meneer de Nederlandse hotels na? ;-)

Standaard

een huis, een auto EN voor 15000 euro aan licht en geluids aparatuur ?

waar is die aparatuur dan gebleven ?
    want dat kost zeker geen € 15000 daar heb ik toch wel maar als 5 x zo veel voor

Ingeschreven
    Dec 2005

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door sfvb
    een huis, een auto EN voor 15000 euro aan licht en geluids aparatuur ?

waar is die aparatuur dan gebleven ?
    want dat kost zeker geen € 15000 daar heb ik toch wel maar als 5 x zo veel voor
    We zeggen het niet. Maar stiekem vinden we het allemaal gepruts. En toch zijn we jaloers

Hoe slecht hij zn zaken in orde heeft, het meest slechte vind ik dat ze de 'kinderen' in de steek laten. Niet dat het mijn zaak verder is.

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door axs
    Yup is wel voldoende...
    Zoveel ervaring met heel Noord en Zuid amerika? Wel dan moeten we dringend eens praten, leer graag bij
    Beetje raar dat je dan zulke dingen aanhaalt.

Als je zoveel (zakelijke?) contacten hebt in heel de US, Chili, Colombia, Venezuela etc, dan moet je toch ook goed weten dat je met deze mensen op een verschillende manier moet omgaan, zeker als het 'business' betreft.
    Dat laat je echter niet echt blijken in je posting? Of zie ik dat nu helemaal verkeerd!?

PS:
    Die wijsheid heb ik niet uit alleen boekjes (zoals jij laat uitschijnen), maar wel door een achttal jaar de wereld rond te reizen voor mijn job. Heb dan uiteindelijk ook 1,5 jaar geleden besloten om in het buitenland te gaan wonen.
    Natuurlijk lees ik ook heel wat in 'de boekjes' en heb ik diverse 'cultural diversity'-trainingen gevolgd (echte aanrader trouwens!) net omdat ik in zo'n grote internationale omgeving werk, maar je eigen inzet en wil om er mee te leren omgaan, brengen je het verste!
    En neem maar gerust van mij aan dat de taal daarom niet meteen een barriere is, daar leer je net mee omgaan.
    Spreek zelfs een 4tal talen vloeiend (Nederlands, Frans, Engels, Duits) en kan me meer dan behoorlijk uitdrukken in Italiaans, Spaans, Zuid-afrikaans en het mandarijns.
    Maar daarmee heb je nog steeds geen andere cultuur onder de knie! Taal is een hulpmiddel, maar zeker niet het belangrijkste om je aan te passen aan de gebruiken en gewoontes. En dat merk ik nog elke dag en met elk contact dat ik heb met andere culturen... leer steeds bij!
    Zou je dus echt willen aanraden om eens wat lectuur over dit onderwerp door te nemen en je zal merken dat we echt wel in een wereld van verschil leven! Gelukkig maar!
    Beste AXS,
    Joh, blijf nou niet zeuren, nergens heb ik iets fout geschreven en diegene die het wel ziet mag me gewoon benaderen via een PM.
    Dus, begin nou eens vanaf het begin deze topic door te lezen en vertel me dan via een PM waar ik de fout ben in gegaan, maar laten we nu eens stoppen in dit interressante topic ok?

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Kilian
    We zeggen het niet. Maar stiekem vinden we het allemaal gepruts. En toch zijn we jaloers
    Wil jij misschien alleen voor jezelf spreken en niet voor mij en andere a.u.b.

Ik heb het eens zitten bekijken op uitzending gemist en ik durf eerlijk te zeggen dat ik best wel eens jaloers op een ander ben maar zeer zeker niet op deze man.

Forum Rechten