J&H Shop - Alles voor op en rond het podium
Pagina 3 van de 5 Eerste 1 2 3 4 5 Laatste

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door axs
    Geweldig...

Ik wens jullie allemaal succes met het opstarten van een zaak in het buitenland of met werken in het buitenland!

Eerste en belangrijkste ding is zeker NIET het marktonderzoek, maar eerst leren omgaan met de culturele verscheidenheid!

Staan hier nu een 20-tal postings en NIEMAND die het over dat punt gehad heeft. Makkelijk om even te oordelen over iets waar jullie zelf geen ervaring mee hebben.
    Ja idd... deze pakte het verkeerd aan, maar jullie spreken alleen over het feit dat hij 'de verkeerde apparatuur heeft', 'geen marktonderzoek heeft gedaan'... terwijl het grootste probleem ligt in de cultural diversity.

Ikzelf werk nu 1,5 jaar in het buitenland, reis zowat de hele wereld rond en kom constant in contact met andere culturen.
    En met jou visie uit jouw eigen cultuur kom je in de wijde wereld... nergens!
    Aanpassen aan de plaatselijke cultuur van het land waar je zaken mee doet of waarin je leeft is namelijk de sleutel tot succes.

Stof tot nadenken:
    Verwijten we trouwens dat ook zelf niet aan de buitenlanders die in België of Nederland verblijven???

Groeten uit Dubai, waar 170 nationaliteiten samen leven!!!

Tom

vergeet het verschil tussen alleen Belgie en Nederland al niet..

Standaard

volgens mij was juist het feit dat hij de spaanse locale dames van de bediening afzeek een groot punt in mijn post axs...
    lekker belangrijk!

Ingeschreven
    Aug 2000

Standaard

Het gras in Dubai is toch veel groener

Ingeschreven
    Jun 2002
    Laatst gewijzigd door axs; 03-03-07 om 10:48.
    If its true that we learn from our mistakes, some of us are working on getting one GREAT education!

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door lightzone
    ik spreek de taal zelf niet maar met nederlands red je het daar ook wel
    Ja, zo zou je dat idd kunnen benaderen, maar toch is de taal spreken gelijk een stuk acceptatie en als je de taal kent leer je de cultuur ook kennen ( zo goed axs? hoe is het met je Arabisch??)

Dat van die Martin in Spanje zie ik helemaal fout aflopen, omdat dit helemaal geen goede voorbereiding heeft gehad.

Als er mensen zijn die ook in het buitenland iets willen gaan beginnen kunnen altijd met mij in contact komen voor wat advies.

Bytheway, Tussen Nederland en Belgie verschil? Ach, ga als Tukker eens naar Haarlem.....

Paco

Standaard

@axs

Vos no sabes nada que yo hablo.Vivo mucho año en Aruba y va muchos tiempos por negocios a Sur America y Estados Unidos.
    Yo se todo de las culturas de Caribe y Sur america hasta Norte America.
    Entonces que estas decirme?
    Mi esposa es de Argentina.
    Tengo contactos en todos lados en estados Unidos,Chile,Colombia y venezuela.
    Es suficiente?

Gracias!

Paco.

Toma una libro y leer mucho!

Forum Rechten