Studies?

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Sam Vercammen
    • Jun 2005
    • 12

    Studies?

    Beste forumgangers.

    Binnenkort studeer ik af in de richting ET (Elektrische Installatietechnieken ). Nu zou ik graag iets gaan doen in de geluid & licht sector, jullie allen wel bekent. Nu vraag ik mij af of jullie denken dat iemend die afstudeerd al electricien, iets kan gaan doen bij bv. Phlippo showlights (neem dit als voorbeeld omdat het in de buurt is). Of denken jullie dat ik beter nog wa extra scholing volg.

    Extra: ik zou graag meewerken aan de licht-producties.
  • laserguy
    • Jun 2003
    • 2755

    #2
    Het is een goede basis ALS je inderdaad je diploma hebt verdiend! Ik leg dat even uit: je kunt tegenwoordig nog altijd slagen door perfect de papegaai uit te hangen en de leerstof goed te kunnen reproduceren zonder dat je ze eigenlijk begrijpt; in dit geval verdien je naar mijn mening je diploma niet. Als je daarentegen geen lopend formule- en theorieboek bent maar wél heel goed aanvoelt en begrijpt wat je doet dan verdien je ten zeerste je diploma en dan is dit een heel goede basis voor de sector!
    Voor de rest zal ALLES ervan afhangen hoe professioneel jouw gedrag en ingesteldheid zijn!

    Succes in ieder geval!
    Beware! To touch these wires is instant death. Anyone found doing so will be prosecuted.

    Comment

    • Sam Vercammen
      • Jun 2005
      • 12

      #3
      Ik ben zoals jij zegt, maak bijna geen fouten in de praktij oefeningen, heb goede punten op men theorie, zonder het vanbuiten te leren, maar door het echt te begrijpen. Maar zou je het niet raadzaam vinden om bv. een cursusje te volgen ofzo? Heb ooit eens van een school gehoord waar je op een jaar een basisopleiding als lichttechnieker kon volgen.

      Comment

      • Funmaker
        • Jun 2006
        • 922

        #4
        Licht Geluid Opleidingen ik denk dat je dit zoekt zijn wel wat prijzig maar ik denk wel dat je er waar voor terugkrijgt!
        Hold on a second, relax and listen...

        Comment

        • laserguy
          • Jun 2003
          • 2755

          #5
          Licht Geluid Opleidingen ik denk dat je dit zoekt zijn wel wat prijzig maar ik denk wel dat je er waar voor terugkrijgt!
          Ah, die ken ik en ook een paar lesgevers daar. Qua kwaliteit van lesgevers zit dat zeker goed (ervaring én zeer professionele mensen die met beide benen, als het er niet meer zijn, in de dagelijkse praktijk staan).
          Aangezien je daar een bijna individuele benadering krijgt zul je in het begin snel door de cursus kunnen lopen omdat zij ook beginnen met een stuk elektriciteit (dacht dat dat aan het begin zat, zit er in ieder geval in). Het voordeel is dan dat je geen tijd verliest met dingen die je al kent maar je kunt gaan toeleggen op hetgeen je echt nog moet bijleren.
          Ik geloof ook wel dat die cursus zijn geld waard is.
          Beware! To touch these wires is instant death. Anyone found doing so will be prosecuted.

          Comment

          • Phlippo Showlights
            • Jan 2004
            • 17

            #6
            Heel veel van onze mensen zijn afgestuurd in A2 of A1 Elektriciteit, maar nog meer in Elektro mechanica.

            Elektriciteit is wel een goede basis, voor de rest is er vooral intresse en enthousiasme nodig.

            Als je geintereseerd bent om bij ons stage te lopen of proef te lopen, mag je altijd een mailtje sturen naar dirk@phlippo.com of Yves@phlippo.com.

            Yves Melis
            Projekt verantwoordelijke
            Phlippo Showlights nv

            Comment

            • LJ Chris
              • Jul 2002
              • 477

              #7
              Op het middelbaar heb ik mijn A2 diploma elektriciteit behaald.
              Momenteel zit ik in mijn tweede jaar bachelor elektrotechniek.
              Ik ben al ruim 5 jaar actief in de licht en geluidswereld, en ik moet zeggen dat mijn elektrische kennis een zeer stevige achtergrond is voor deze branche.
              Niet enkel de technische kennis, ook het logisch inzicht in foutoplossing.
              Jij wilt als lichttechnieker aan de slag gaan, hierbij komt sterkstroom kijken, dus elektrische kennis is zeker een must.
              De extra opleidingen die je her en der kunt volgen, bevatten meestal een basiscursus elektriciteit, en een basis licht.
              De basis elektriciteit bezit je al, de rest kan je het beste op de baan leren.
              Daarnaast is het wel interessant om specefieke opleidingen te volgen...

              Greetz
              Morgen is de drukste dag van je leven!

              Comment

              • Sam Vercammen
                • Jun 2005
                • 12

                #8
                Mensen, allemaal bedankt. En Phlippo showlights, u hoort nog van mij

                Comment

                • laserguy
                  • Jun 2003
                  • 2755

                  #9
                  Way2go Sam!
                  Enneh... laat ons weten wanneer je aan je eerste megaproductie toe bent hé.
                  Succes man!
                  Beware! To touch these wires is instant death. Anyone found doing so will be prosecuted.

                  Comment

                  Working...