PDA

Bekijk Volledige Versie : Koptelefoon...welke??

Soilworker
08-01-04, 01:48
Bij mijn beginnende (home) studio hoort natuurlijk een retegoeie koptelefoon....

Gooi alle merken / Types en ervaring erin...laat het mij weten.

Of als je nog een tweedehands te koop hebt.....laat het weten

mijn persoonlijke keus gaat uit naar AKG . Heb verder nog geen ervaring met koptelefoons...realiseerde mij dat ik zo`n ding hard nodig ga hebben ..

Groeten IK

jurjen_barel
08-01-04, 07:21
Okť, nu zie ik dit topic bij zowel Live, als recording & broadcast, da's natuurlijk niet handig...

Maar in die andere zei ik al, dat k pas de ProDJuser had gekocht en dat ik daar heel erg tevreden over was. t enige verschil is dat ik m heb gekocht voor DJ-werk, maar home-recording zal ook wel lukken.
Misschien vragen in de winkel of je m ff mag beluisteren? ;)

Soilworker
08-01-04, 12:20
Yo bedankt voor je tip jurjen... Hoeveel kost het ding ???....wat zijn de freq. bereiken ??.

jurjen_barel
08-01-04, 18:40
citaat:Geplaatst door Soilworker
Yo bedankt voor je tip jurjen... Hoeveel kost het ding ???....wat zijn de freq. bereiken ??

kep de gegevens uit de webshop gekopiŽerd:
citaat:De SPL 127 MKII is een professionele stereo hoofdtelefoon van wereldklasse. Hij gaat loeihard, maar liefst 127 decibel zonder te vervormen - klikt gedefinieerd - sluit goed af - klemt goed en is oerdegelijk geconstrueerd. Dit is het antwoord op de inmiddels verdwenen en zeer beroemde Pioneer SE-450. Het ideale gereedschap voor Deejays, PA en productiewerk.

SPECIFIKATIES: - gesloten hoofdtelefoon - enkelzijdige kabelinvoer - 50 mm Mylarcon luidsprekers - impedantie 32 Ohm - gevoeligheid >115 dB/mW - belastbaarheid 1500 mW - frequentie bereik 20-20K - kabellengte 2.10 meter met 6.3mm steker - gewicht 354 gram. SPL staat voor Sound Pressure Level en 127 staat voor de maximale geluidsdruk van deze hoofdtelefoon in Decibels.

Soilworker
09-01-04, 18:28
Ziet er goed uit..freq bereik erg goed. hij gaat belachelijk HARD.. precies wat ik dus nodig heb...

lullig : heb een dj mixer van Numark......bij de schroothoop
binnen anderhalf jaar UITGEBRAND....

Als mijn budget voor een koptelefoon 150 tot 200 euro is. welke raad je mij dan aan ??.....

Olaf DuffhuŽs
10-01-04, 00:40
Een Prodjuser voor recording...Dat ding is het best geschikt voor DJ werk...Wil je all-round, kun je beter een AKG of Beyer Dynamic nemen, als het niet super hard moet, maar wel een erg goed geluid. Wil je hard en een goed geluid..denk dan aan een Sennheiser HD25...

sparky
23-01-04, 21:04
Zaterdag heb ik eventjes een BeyerDynamic van een collega geleend en was heel aangenaam verrast. Maar ook hier geld natuurlijk weer; Let your ears be the judge. (Zo da's best wel een kick-ass reclameslogan he, verkeerde vak gekozen mischien) probeer er een aantal naast elkaar te horen te krijgen. Ik vind zelf iig dat die Beyer die HD25 qua kwaliteit ver achter zich laat, maarja dat ding gaat inderdaad wel hard ja. Maar,.. als je koptelefoon een goede afsluiting heeft hoef je niet zo hard. (In het geval van Live)

Olaf DuffhuŽs
23-01-04, 21:36
Kun je ook vertellen wat voor Beyer dat je gehoord hebt?

MSS
25-01-04, 21:18
voor het live werk gebruik ik meestal een HD25; hij sluit goed af en klinkt recht. En voor het studio werk een HD250 linear erg mooi transparant geluid en zit erg goed ook als je hem wat langer om hebt. Ook de AKG 240 studio klinkt erg mooi.
Je kunt naar mijn mening beter geen open model pakken van (bijv. sennheiser) omdat dan het membraan te ver van je oor staat en dan kloppen de klanken niet meer vooral in mid laag gebied

sparky
29-01-04, 14:29
Ik kon zo snel even geen type-aanduiding vinden, maar zal de eigenaar de vraag via mail stellen. Ik laat het nog weten!

sparky
02-02-04, 01:18
Okee, ik heb een mailtje teruggehad maar de link ging naar de index van de koptelefoons, dus ik weet het nog niet zeker, maar als ik op die site kijk denk ik dat het om een DT150 gaat.

lifesound
02-02-04, 08:55
en nogmaals: sony MDR-V900, dŤ standaard in de PA wereld, en ik ben hem al geregeld in studio's tegengekomen.

showband
02-02-04, 18:08
beyer DT770 voor in de studio

Fostex voor on the road.

Soilworker
03-02-04, 18:09
Ik heb gekozen voor de AKG K 240 .. prachtig dingetje...bedankt allemaal !!.. er kan een slotje op :-D

Groeten Frank

Wokker
05-02-04, 16:25
Ik ben ook op zoek naar een koptelefoon, wil hem gaan gebruiken voor het presenteren van een radio programma bij een lokale omroep. Nou is mijn oog gevallen op de "Sennheiser 270 Control". Deze kost rond de 119 euro. Een hoop geld maar dan heb ik hoppelijk ok een goede koptelefoon.

Nu zag ik ook de "Sennheiser Hd200(Wit)/Hd210(zwart)" Deze kost rond de 50 euro, en heeft een iets slecht Frequentie bereik.

Nu is mijn vraag of iemand mij uit kan leggen wat de groote verschillen zijn. En of ik wel de juiste keuze ga maken met deze hoofdtelefoons.

Als iemand betere tips heeft hoor ik het graag !

Ibvee
05-02-04, 19:04
Waarom wil jij voor radiowerk, en vooral voor het presenteren van een programma zo'n koptelefoon hebben? Hebben ze bij de omroep zelf geen koptelefoons dan? Je heb (naar mijn mening) echt niet zulke goeie koptelefoons nodig, en helemaal niet bij een lokale omroep. Je gebruikt die dingen alleen als je echt aan het presenteren bent. En wat wil je dan horen? Ik zat te denken aan: het fillertje (achtergrondmuziekje) eventueel, jezelf, en misschien iemand die met jou mee-presenteerd. En dat kan je ook heel goed doen met een simpel pioneer koptelefoontje, of een behringertje (HPM1000, adviesprijs: 17 euri, schijnt erg goed te klinken voor de prijs). Ik zou t niet zo moeilijk vinden, 119 euri of 17 euri vind ik nogal een verschil voor een avondje in de week (ga ik tenminste van uit bij een lokale omroep) en wat spraak-stukjes. Als je het hier niet mee eens ben, motiveer dan even waarom je zo'n koptelefoon wil hebben.

Wokker
05-02-04, 23:15
Mijn motivatie:
Ik ben vele winkels langs geweest en allemaal kwamen ze met deze koptelefoon naar voren voor studio werk. En als ik dan toch geld uitgeef doe ik het liever gelijk goed zodat ik er thuis ook nog wat mee kan. Maar je hebt opzich wel gelijk ik moet beetj reeŽl denken !!

Ibvee
06-02-04, 19:10
Aha, iek snap! Maar volgens mij kan je dan nog steeds voor dat werk voor een wat goedkopere koptelefoon gaan, en van de rest van t geld dan gewoon een stel goeie boxen met een ampje erbij kopen, met 100 euri ben je al aardig op weg. Zoiezo omdat je met een koptelefoon thuis eigenlijk de hele tijd aan een draadje vast zit.