PDA

Bekijk Volledige Versie : Profiel schijnwerper als volgspot?

ejxam
04-06-05, 20:32
Beste mensen,

Ik ben DJ en heb wat efect licht en een rookmachientje dus ik ben gevraagd om het licht en geluid van een groep 8 musical te doen.
Nou is er in die musical een scene waarin de toneelspelers het publiek in gaan. Het leek de regieseuse een leuk idee om die toneelspelers met volgspot's te volgen. Aangezien ik DJ ben heb ik die niet zelf en moet ik ze dus huren. Er is niet zo'n groot budget en volgspot's zijn vrij duur. Nou zag ik dat er ook profiel schijnwerpers zijn die ook met een kleine hoek licht uitstralen. Nou is mijn vraag: zijn profiel schijnwerpers te gebruiken als volgspot's?

Ook zou ik willen weten of jullie ergens in brabant een bedrijf weten waar ze volgspot's verhuren tussen de 10-15 euro per stuk, het goedkoopste waarvoor ik ze heb kunnen vinden is namelijk 20 euro, en er zijn er 2 nodig dus dat zou een beetje te duur worden.

Alvast bedankt,

Maxx Haring, 14 jaar.

Johan Boogaard
04-06-05, 21:39
Beste,

Voor jouw budget zou ik proberen te kijken naar een ETC S-4 op een statief met een iris.
Een S-4 is bij de meeste bedrijven wel te huur voor onder de 15 euro per stuk.

Veel Suc6

ejxam
05-06-05, 11:35
Bedankt;)

en wat voor uitvalshoek moet die spot dan hebben, er zijn er verschillende.

AJB
05-06-05, 12:38
Een profielspot is uitstekend geschikt voor volgspotwerk, al zou ik je de ETC niet aanraden...Dit om het simpele feit dat deze lang niet zo hanteerbaar is als een lekkere ouderwetse niethammer. Zorg dat je een IRIS hebt; kun je grootte van de bundel live bijwerken...

grtz Arvid

tomv
05-06-05, 13:18
En kijk een beetje uit dat hij niet te warm wordt.
Want zo'n warm ding levert wel wat brandwond(jes)(en) op.
En ik kan je verzekeren dat dat echt nie plezant is [xx(]

ejxam
05-06-05, 13:41
Ik zit er aan te denken om twee "Profile 1kW 15/24* Optique condensor Strand" (*=Graden) te gaan huren bij stagelight in den bosch voor 10 euro, zou er iemand weten waarom ik dat niet moet doen?

driesmees
05-06-05, 14:45
citaat:Geplaatst door tomv

En kijk een beetje uit dat hij niet te warm wordt.
Want zo'n warm ding levert wel wat brandwond(jes)(en) op.
En ik kan je verzekeren dat dat echt nie plezant is [xx(]

Als ik volgspot doe ik me altijd werkhandschoenen aan,
dan voel je het pas na 5 minuten volgspotten...

AJB
05-06-05, 17:59
Setwear heeft speciale hiite-bestendige handschoenen, voor o.a. lichtstellen

misschien handig om die dan aan te schaffen...

tomv
05-06-05, 19:37
Hmmm, in het geval wat ik aan de hand had moet je al handschoenen hebben die tot bijna aan je ellebogen komen :)
Was ook trouwens een reden op die profielen toen niet te kopen [^]

Maar een echte volgspot kan je je normaal niet branden he, had het over profiels.

driesmees
06-06-05, 15:49
Volgspots tot 2kW Halo vallen toch nog mee, als je ze niet langer dan 60 seconden gebruikt ;)

Martijn de Groot
10-06-05, 21:17
Nou weer effe serieus,
1 elke lamp is als volgspot te gebruiken, het resultaat is echter zeer verschillend.
2 alle spots worden heet, erg heet, ook volgspots. Dat heeft niets met halogeen of gasontlading te maken, maar doordat bij het verschijnsel licht een heel groot deel van de gebruikte energie omgezet wordt in warmte.
3 ik kan me zo voorstellen dat een regiseur/seuse zich niet graag laat vertellen dat een handeling of scene maar 1 minuut mag duren anders komt de techniek in de problemen.
Dus;
handschoenen zijn een goede oplossing, net zo lang shoppen op het internet om goedkoop aan spots te komen is er ook een en verder kun je met behulp van montagedraad ook extenties aan de spot maken, zodat die makkelijker te bedienen is. Waar budget ontbreekt zal de creativiteit voorop moeten staan.
Martijn de Groot (Product & Application engineer Lightco)

ejxam
13-06-05, 21:13
Hallo mensen,

Ben ik weer met de zooveelste vraag:p Ik heb van mijn middelbare school 2 Rank Strand T Spot 2's kunnen lenen, heeft iemand ervaring met deze dingen, en bij de een mist een iris, iemand een idee waar ik die nog een kan krijgen?

meine
06-07-05, 14:38
Ik heb zelf nogsteeds 8 Strand T84's in gebruik, is niks mis mee dacht ik. De T-spot heb je in drie varianten, T54, T64, T84.
Kijk voor info het Strand archief:
http://www.strandarchive.co.uk/lanterns/t64.html
http://www.strandarchive.co.uk/lanterns/t84.html

gr. Meine

LJ TDD
21-10-05, 21:13
Hey

Op school gebruiken wij ok vrij veel t spots. De volgspots die wij gebruiken zit een plastic handel aan waardoor hij niet te heet word:P

LVS
21-11-05, 21:39
citaat:Geplaatst door AJB

waar kun je die krijgen???

LVS

speakerfreak
22-11-05, 00:21
Volgspot alleen niet zo lekker als met een echte volgspot zal een stuk minder soepel gaan door de mindere massa en het slechtere draaipunt.

esound
22-11-05, 09:40
citaat:
--------------------------------------------------------------------------------
Geplaatst door AJB

--------------------------------------------------------------------------------

waar kun je die krijgen???

LVS

profacilities te drachten sturen het eventueel voor je op.

LJ_jacob
25-11-05, 19:50
citaat:Geplaatst door tomv

Maar een echte volgspot kan je je normaal niet branden he, had het over profiels.

geloof me.... :P:P
theatro 2kw volgspotje, 2 uur lang een scene repeteren waarbij we met 2 volgspots tennisballen "maakten" voor een soort van tenniswedstrijdje. Erg leuk effect, maar na een tijdje wordt het BO plaatje toch wel erg heet, en als je dan per ongeluk met je vingers dat ding vastpakt... (vraag me niet waarom ik het deed maar deed behoorlijk pijn!)

LJ TDD
08-12-05, 08:24
Met wie deed je dat ook al weer jacob want het zag er wel erg goed uit :P

eeze
07-03-06, 04:01
Ik sluit me helemaal aan bij arvid, wat betreft de goeie oude niethammer..... als je wilt vlgspotten met een profielschijnwerper, wees verstandig, en gebruik er dan 1 met een beugel op de "kont" (beter voor de handen), en inderdaad, erg belangrijk, een iris....
een niethammer of altmann of zo is van nature redelijk gebalanceerd, dus na een kwartiertje spotten heb je ook niet het idee dat je 100 kilo hebt getild...

gr....pieter

marciano
07-03-06, 15:43
Hallo mensen,

Ben ik weer met de zooveelste vraag:p Ik heb van mijn middelbare school 2 Rank Strand T Spot 2's kunnen lenen, heeft iemand ervaring met deze dingen, en bij de een mist een iris, iemand een idee waar ik die nog een kan krijgen?

je kan het mischien bij barndoor proberen mischien hebben ze daat=r nog een oude spare liggen